روانشناسی

روانشناسی

دکتر Eilis Hannon ، از دانشگاه دانشکده پزشکی اکستر ، اظهار داشت : " این داده‌ها ارتباط ویژه‌ای برای اختلالات مانند شیزوفرنی دارد ، که در آن تصور می‌شود که تغییرات اولیه در رشد مغز باعث افزایش مسئولیت مدنی برای توسعه بیماری بعد از زندگی می‌شود . بنابراین درک اثرات ژنتیکی انواع ریسک در تنظیم ژن در مراحل اولیه رشد مغز ، ممکن است ما را به سمت زیست‌شناسی اساسی of سوق دهد ."

پروفسور جاناتان Mill ، از دانشگاه دانشکده پزشکی اکستر ، که این مطالعه را رهبری کرد ، گفت : " این مطالعه براساس پیشرفت‌های شگرف در شناسایی خطرات ژنتیکی برای اسکیزوفرنی در چند سال گذشته ایجاد شده‌است . ما نشان داده‌ایم که تنوع ژنتیکی می‌تواند اثرات مهمی بر تنظیم ژن در طول توسعه مغز داشته باشد و پیامدهای مهمی برای درک منشا شیزوفرنی و اختلالات دیگر با یک جز neurodevelopmental دارد .

داده‌ها به طور رایگان در دسترس جامعه تحقیقاتی گسترده‌تر از طریق یک پایگاه اطلاعاتی آنلاین قرار دارند ( http: / /epigenetics.essex.ac.uk / mQTL /) را ببینید ) و به طور بالقوه تفسیر یافته‌های ژنتیکی در مطالعات اختلالات neurodevelopmental دیگر را تسهیل خواهند کرد .

ارتباط مغزی ساختاری به عنوان یک نشانگر ژنتیکی برای شیزوفرنی

مبدا :

دفتر روزنامه JAMA

خلاصه :

Schizophrenia به عنوان بیماری اختلال در اتصال مغز به عنوان اولین شرح آن در نظر گرفته شده‌است . مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ماده سفید مغز نه تنها در بیماران شیزوفرنی ، بلکه در افراد در خطر افزایش خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرد .

Schizophrenia به عنوان بیماری اختلال در اتصال مغز به عنوان اولین شرح آن در نظر گرفته شده‌است . مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ماده سفید مغز نه تنها در بیماران شیزوفرنی ، بلکه در افراد در خطر افزایش خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرد . مارک ام . Bohlken ، M.Sc . مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت ، هلند ، و همکاران آلمانی تحقیق درباره این موضوع را بررسی کردند که آیا بیماری اسکیزوفرنی و تمامیت مساله سفید به اشتراک گذاشته شده‌است یا خیر . مطالعه تصویربرداری شامل ۷۰ نفر از دوقلوهای یک فرد مبتلا به اسکیزوفرنی ( یک فرد بدون ) و ۱۳۰ کودک کنترل سالم بود .

نویسندگان گزارش خود را گزارش می‌دهند که کاهش در انسجام ماده سفید دارای همپوشانی ژنتیکی با ریسک شیزوفرنی است .

نویسندگان یادآور می‌شوند : "این یافته نشان می‌دهد که ژن‌های مرتبط با ( توسعه ) ارتباطات ساختاری مغز تا حدی با ژن‌ها برای شیزوفرنی هم همپوشانی دارند " .

پایه‌های عصبی شیزوفرنی ، درست به همان اندازه خود اختلال ، پیچیده است.

تحلیل‌های جدید ، نشانه‌های شناختی ، احساسی و عقلانی را به اختلال عصبی در مناطق مختلف مغزی پیوند می‌دهد .

مبدا :

مراقبت‌های بهداشتی دانشگاه کارولینای شمالی

خلاصه :

تشخیص و درمان ، بسیار دشوار است زیرا در افراد مختلف ، به طور متفاوتی نشان داده می‌شود . یک مطالعه جدید به توضیح این مساله کمک می‌کند . محققان نقشه‌ای را ایجاد کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه علائم شیزوفرنی خاص به مدارهای جداگانه مغز مرتبط هستند .

Schizophrenia ، یک اختلال ذهنی شدید که حدود ۱۰۰ نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ، برای تشخیص و درمان ، بسیار دشوار است ، چرا که به طور متفاوت در افراد مختلف خود را نشان می‌دهد . یک مطالعه جدید که امروز در Neuropsychiatry مولکولی منتشر شد به توضیح این موضوع کمک می‌کند . محققان دانشکده پزشکی کارولینای شمالی نقشه‌ای را به وجود آورده‌اند که نشان می‌دهد چگونه علائم شیزوفرنی ویژه در ارتباط با مدارهای متفاوت مغز قرار دارند .

یافته‌ها به یک بدن رو به رشد نشان می‌دهند که شیزوفرنی تنها یک بیماری نیست ، بلکه یک صورت فلکی پیچیده از مشکلات مدار عصبی است . این مطالعه همچنین ارزش بالقوه اسکن مغزی برای تشخیص و درک شیزوفرنی در بیماران را تقویت می‌کند ، برای یافتن رویکردهای درمانی جدید ، و برای کمک به پزشکان در پی‌گیری پیشرفت patient's در طول درمان .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...