روانشناسی

روانشناسی

این یافته به بدن رو به رشد شواهد اضافه می‌کند که اسکیزوفرنی یک بیماری منفرد نیست , بلکه مجموعه‌ای پیچیده از مشکلات مدار عصبی است . این مطالعه همچنین ارزش بالقوه اسکن مغزی را برای شناسایی و درک شیزوفرنی در بیماران مجزا , برای پیدا کردن نوید بخش درمانی جدید , و کمک به متخصصین بالینی در پی‌گیری پیشرفت بیمار در حین درمان , تقویت می‌کند .

او گفت : " برای مدتی طولانی , ما در مورد مطالعات تصویربرداری مغزی به عنوان روشی برای تایید یا تایید جنبه‌های عملکرد مغز و پاتولوژی که از مطالعه رفتار بیمار شناسایی شده‌بودند , فکر کرده‌ایم . " این رویکرد که در آن از تصویربرداری از مغز برای تشریح مسیرهای عصبی خاص سندرم‌های پیچیده استفاده می‌کنیم , بسیار بدیع و مهم است . تصویربرداری می‌تواند به ما کمک کند بین شبکه‌های مختلف مغز تمایز قائل شویم . این تمایزهای از مشاهدات رفتاری به تنهایی قابل‌تشخیص نیستند . "

پروفسور مک گوناگال , مدیر آزمایشگاه تحقیقات تصویربرداری و دانشگاه هاروارد , جوزف شافر , دکترای خود را در مقایسه با اسکن مغزی افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در مقابل اسکن مغزی افراد مبتلا به بیماری روانی, مقایسه کرد . اسکن‌های انجام‌شده به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی هم‌کاری ملی چند سایت , شبکه تحقیقات انفورماتیک پزشکی . محققان از شرکت کنندگان در یک آزمون غیر تهاجمی که در آن از افراد خواسته شد تا به تن‌های ساده گوش دهند و تغییرات در پیج را تشخیص دهند , تصویر کردند .

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا فعالیت مغزی کمتری را در حین تشخیص تغییرات تنال در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند .

هدف این مطالعه بررسی الگوهای فعالیت مغزی در بیماران مبتلا به انواع مختلف نشانه‌های اسکیزوفرنیا است . آن‌ها بر روی علائم " منفی " به نام " علایم " منفی , از جمله مشکلات گفتاری , احساسات , فقدان انگیزه و ناتوانی در تجربه لذت متمرکز بودند . علایم مثبت شامل هذیان , اختلالات فکر و توهم هستند . علایم منفی سخت‌ترین درمان با داروهای موجود است و داشتن یک شغل و یا ایجاد روابط را مشکل می‌سازد .

تحلیل نزدیک اسکن مغزی , مدارات عصبی بسیار متفاوتی را در پشت مشکلات نشان می‌دهد که شبیه به سطح هستند . در حالی که یک متخصص بالینی ممکن است تشخیص این مشکل را دشوار پیدا کند که آیا رفتار محاوره‌ای بیمار ریشه در فقدان ارتباط عاطفی و یا مشکل دارد . ~~~ برای مثال , این علائم خاص بیشتر با اختلال در حوزه پردازش هیجانی مغز مرتبط هستند , در حالی که نشانه‌های دیگر ارتباط نزدیکی با نواحی مسئول کنترل زبان و کنترل حرکتی دارند .

ما از میزانی که این مدارها با علایم مختلف مرتبط هستند , شگفت‌زده شدیم , و در برخی موارد , تقریبا ً یک فقدان کامل از همپوشانی بین این زیر علایم مختلف وجود داشت .

تجزیه این علایم پیچیده می‌تواند به اطلاع‌رسانی درمانی جدید برای اسکیزوفرنی و سایر اختلالات کمک کند . بسیاری از این زیر علایم در سایر اختلالات عصبی دیده می‌شوند . به همین دلیل , پیدا کردن مسیر عصبی و یا توسعه یک درمان برای آن علامت خاص می‌تواند به حل مشکلات متعدد کمک کند . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...