روانشناسی

روانشناسی

" پدیده‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که مشخصه بیماری ذهنی هستند و در اشکال مختلف ، کاملا ً در میان جمعیت عمومی رایج هستند . احتمالا ً بیش از یک توضیح برای این که چرا بوجود می‌آیند وجود دارد ، اما به نظر می‌رسد این یافته کمک می‌کند تا توضیح دهد که چرا برخی از مردم چیزهایی را تجربه می‌کنند که واقعا ً واقعی نیستند ."

این تحقیقات در درجه اول توسط موسسه علوم عصبی و عصب‌شناسی دانشگاه کمبریج تحت حمایت یک جایزه مشترک از انجمن تحقیقات پزشکی انگلستان و بنیاد Wellcome حمایت مالی شد .

یافته‌های پروتئین راه‌های جدید برای درک ، درمان شیزوفرنی را باز می‌کند .

تحقیقات به پیشرفت سریع در ژنتیک که صدها ژن در معرض خطر را شناسایی کرده‌اند ، کمک می‌کند .

مبدا :

دانشگاه گریفیث

خلاصه :

براساس تحقیقات جدید ، سلول‌های بنیادی در بیماران شیزوفرنی بالغ ، پروتئین‌های جدید را نسبت به افراد سالم به کندی تشکیل می‌دهند . یافته‌ها در حال افزایش درک چگونگی تاثیر شیزوفرنی در عملکرد مغز است، و راه را برای روش‌های جدید درمان دارویی در آینده باز می‌کند .

براساس تحقیقات جدید ، سلول‌های بنیادی در بیماران شیزوفرنی بالغ ، پروتئین‌های جدید را نسبت به افراد سالم به کندی تشکیل می‌دهند .

یافته‌ها در حال افزایش درک چگونگی تاثیر شیزوفرنی در عملکرد مغز است، و راه را برای روش‌های جدید درمان دارویی در آینده باز می‌کند .

وارد کردن دانشمندان از موسسه گریفیث University's گریفیث برای کشف دارو ، کالج سلطنتی جراحان در ایرلند و کالج دانشگاهی دوبلین ، این تحقیق بصورت آنلاین در نشریه روان‌پزشکی Translational منتشر شده‌است .

طبق گفته پروفسور Eskitis Institute's ، پروفسور بازنشسته Alan Mackay - Sim ، تحلیل تقریبا ً ۱۰۰۰ پروتیین در سلول‌های بنیادی بیماران نشان داد که ماشین سلولی آن‌ها برای ساخت پروتئین‌های جدید کاهش می‌یابد و میزان سنتز پروتئین به شدت آسیب‌دیده است.

پروفسور مک Mackay - ، که گروه گریفیث او دکتر Yongjun فن و آقای نیکلاس Matigian را در دست داشت ، می‌گوید : " پروتئین‌ها the همه سلول‌ها هستند و بیشتر ساختار و توابع cell's را می‌سازند " .

" سلول‌ها در محیط بسیار پویا و سنتز پروتیین زندگی می‌کنند ، که برای توسعه مغز ، عملکرد و یادگیری بسیار مهم است ، تحت‌تاثیر عوامل محیطی و ژنتیکی قرار می‌گیرد .

" اکنون واضح‌تر می‌شود که بسیاری از متغیرهای ژنتیکی کوچک به این دلیل ارتباط دارند که کنترل عملکردهای سلولی را در این سنتز پروتئین مورد استفاده قرار می‌دهند .

" اگر سنتز پروتیین کمی تغییر کند ، بسیاری از توابع سلول نیز به طور نامحسوسی تغییر خواهند کرد . این می‌تواند بر رشد مغز و عملکرد مغز بالغ در شیزوفرنی تاثیر بگذارد .

این کار به درک پیشرفت‌های سریع ژنتیکی که صدها ژن خطر برای شیزوفرنی شناسایی کرده‌اند ، کمک می‌کند .

به طور شگفت‌انگیز ، همان موضوع در مورد روان‌پزشکی عصبی ، یافته‌های متناقض حاصل از هم‌کاری تحقیقاتی دوم را گزارش می‌دهد که شامل پروفسور Mackay - Sim ، کالج دانشگاهی دوبلین و یک آزمایشگاه در ایالات‌متحده است.

این مطالعه از نوع متفاوتی از سلول‌های بنیادی تولید شده از افراد مبتلا به شیزوفرنی استفاده می‌کند ، یعنی سلول‌های بنیادی پرتوان تحریک‌شده .

اینها به طور ژنتیکی از سلول‌های پوست مهندسی شده‌اند و برای تبدیل به سلول‌های بنیادی که شبیه سلول‌های بنیادی عصبی هستند که به مغز در جنین انسان رشد می‌دهند ، تحریک می‌شوند .

وقتی که پروتئین‌ها از این سلول‌ها آنالیز شدند ، یافت شد که سلول‌های بیمار دارای ماشین‌آلات ساخت پروتیین بیشتری هستند و به سرعت پروتئین‌ها را نسبت به سلول‌های دارای کنترل‌های سالم بیشتر ساخت .

پروفسور مک Mackay - می‌گوید : " با این حال ، در حالی که در سطح ، این دو مطالعه شبیه یک تناقض به نظر می‌رسد ، این دو مطالعه با نشان دادن اینکه مقررات سنتز پروتیین به طور نامحسوس در سلول‌های افراد مبتلا به اسکیزوفرنی اختلال ایجاد می‌کند ، حمایت می‌کنند . "

به نظر می‌رسد که مطالعات نشان می‌دهند که سوئیچ روشن / خاموش برای سنتز پروتیین ممکن است در سلول‌های مختلف یا در مراحل مختلف زندگی در شیزوفرنی تغییر کند .

" این کار روش‌های بسیاری را فراهم می‌کند که در آن رشد مغز و عملکرد در شیزوفرنی تغییر می‌کند ، و بسیاری از مسیرها برای روش‌هایی که در آن ژن‌ها و محیط برای ایجاد شیزوفرنی تعامل دارند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...