روانشناسی

روانشناسی

گزینه‌های بهتر برای افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان

تحقیق در مورد اثربخشی مقایسه‌ای داروهای ضدروان پریشی

منبع :

مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا

خلاصه :

در محیط‌های واقعی , بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی که علائم آن به داروهای ضد جنون استاندارد پاسخ نمی‌دهند , به جای این که از داروهای ضد روان‌پریشی دیگر استفاده کنند , نتایج بهتری دارند .

در محیط‌های واقعی , بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی که علائم آن به داروهای ضد جنون استاندارد پاسخ نمی‌دهند , به جای این که از داروهای ضد روان‌پریشی دیگر استفاده کنند , نتایج بهتری دارند . آن‌ها بستری کمتری دارند و بیشتر از داروهای ضدروان پریشی اضافی استفاده می‌کنند . این یافته‌ها در مجله روانشناسی آمریکا منتشر شد .

اسکیزوفرنیا نوعی اختلال روانی جدی است که تا یک درصد از جمعیت بزرگ‌سال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . داروهای ضدروان پریشی در تسکین علایم برای اکثر بیماران موثر هستند , اما تا ۹۹ درصد به درمان‌های استاندارد خوب پاسخ نمی‌دهند و اسکیزوفرنی مقاوم به درمان در نظر گرفته می‌شوند . در حالی که آزمایش‌ها نشان داده‌اند که کلوزاپین موثر است , اما تاثیر کلوزاپین در عمل بالینی قبلا ً در عمق مطالعه نشده است .

اغلب وقتی که یک داروی ضد روان‌پریشی سنتی کار نمی‌کند , متخصصین بالینی به داروهای ضد روان‌پریشی دیگر تغییر می‌کنند . کلوزاپین اغلب به عنوان داروی آخرین چاره دیده می‌شود , گرچه تنها دارویی است که توسط fda برای درمان شیزوفرنی مقاوم درمان تایید شده‌است .

مطالعه جدید با استفاده از داده‌های مدیکید برای بیمارانی که الگوهای درمان آن‌ها با مقاومت به درمان مطابقت داشت , انجام شد . این بزرگ‌ترین مطالعه مستقیما ً با مقایسه اثربخشی کلوزاپین با داروهای ضدروان پریشی استاندارد در این جمعیت در تنظیمات روال معمول است .

نتایج دلگرم‌کننده و به موقع است چرا که fda به تازگی دسترسی به کلوزاپین را افزایش داده‌است . در گذشته , به دلیل خطر آلودگی , شرایطی که افراد را مستعد عفونت کند , محدود بود . یک سیستم به مدت ۱۰ سال است که با استفاده از نظارت منظم از سطوح گلبول‌های سفید , ریسک‌های مدیریت را مدیریت می‌کند . بنابراین پزشکان برجسته معتقدند که محدودیت‌های استفاده از کلوزاپین بسیار محدودکننده بوده‌است . قوانین جدید fda هنوز نیازمند نظارت منظم خون است , اما امکان تصمیم‌گیری براساس مزایا و خطرات فرد بیمار را به جای استانداردهای جهانی زیر مجاز می‌سازد .

t . اسکات مک گری, نویسنده کتاب و استاد روان‌پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا و یک روان‌پزشک در موسسه روان‌شناسی دولتی نیویورک . با کمک به افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان , بهتر است نتایج بهتری را انتظار داشته باشیم . "

سیستم خبره برای تشخیص زودرس اسکیزوفرنی

منبع :

انتشارات دیزنی

خلاصه :

بعید است که نظر یک متخصص واجد شرایط جایگزین یک الگوریتم کامپیوتری برای تشخیص اسکیزوفرنی شود . با این حال , براساس تحقیقات جدید , شواهد پزشکی بیشتری مبنی بر چنین الگوریتمی ممکن است در تشخیص اولیه مفید باشد .

بعید است که نظر یک متخصص واجد شرایط جایگزین یک الگوریتم کامپیوتری برای تشخیص اسکیزوفرنی شود . با این حال , براساس تحقیقات منتشر شده در مجله بین‌المللی تکنولوژی‌ها و برنامه‌های هوشمند , شواهد پزشکی دیگری مبنی بر چنین الگوریتمی ممکن است در تشخیص اولیه مفید باشد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...