روانشناسی

روانشناسی

Pawan کومار Singh و رام Sarkar دپارتمان علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه Jadavpur در بنگال غربی هند توضیح می‌دهند که چگونه سیستم‌های کارشناسی که معمولا ً برای حل مساله رزرو می‌شوند، ممکن است در تشخیص پزشکی ، به ویژه در روان‌پزشکی کارآمد باشند . آن‌ها توضیح می‌دهند که چگونه شیزوفرنی ، این اختلال ذهنی پیچیده و ناتوان‌کننده‌ای است با طیف وسیعی از نشانه‌ها ، که منعکس‌کننده اختلالات شناختی ، عاطفی ، ادراکی و نیز مشکلات فرآیندهای موتور است.

به این ترتیب ، معمولا ً یک معاینه روانی کامل است که در تشخیص به کار می‌رود . با این حال ، یک سیستم خبره که می‌تواند ظهور زودهنگام نشانه‌های متفاوت را تشخیص دهد ممکن است منجر به ارجاع به زمان بیشتری برای بیمار شود و اجازه دهد درمان زودتر از موعد به نفع بیمار و هر carers که در رفاه خود دخیل هستند ، ارایه شود .

این تیم توضیح می‌دهد که برنامه‌های رایانه‌ای هوش مصنوعی ( هوش مصنوعی ) برای رسیدن به صلاحیت سطح مهارت در حل مشکلات با آوردن یک بدن از دانش در مورد وظایف خاص ، سیستم‌های دانش یا تخصصی نامیده می‌شوند ( ES ) . یک ES شامل دو جز اصلی است : یک پایه دانش شامل حقایق از یک زمینه خاص و یک استدلال ، یا استنتاج ، موتور که از روابط منطقی با اطلاعات فرآیند با کار کردن با اطلاعات در پایه دانش استفاده می‌کند . مطالعات اولیه به فرآیند کمک می‌کنند و علایم ، مانند توهم ، توهم ، اجبار ، فقر گفتاری ، ناتوانی ، ناتوانی در مقابله با مشکلات کوچک و بسیاری دیگر را شناسایی می‌کنند .

این گروه تاکید می‌کند : " درمان شیزوفرنی تا حد زیادی به داروها و مداخلات روانی بستگی دارد . انتظار بهبود از شیزوفرنی ، مفهومی است که تا حد قابل‌توجهی در طول قرن گذشته تکامل‌یافته است .

بزرگسالان مبتلا به شیزوفرنی ، بیشتر احتمال مرگ را دارند ؛ میزان بالای مرگ و میر ناشی از مرگ و میر

مبدا :

دفتر روزنامه JAMA

خلاصه :

طبق این مقاله ، بزرگسالان مبتلا به اسکیزوفرنی بیش از ۳.۵ برابر افزایش داشته‌اند ، به خصوص از بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی ، و آن هم به عنوان عامل ریسک modifiable در آن دخیل هستند .

طبق مقاله‌ای که در اینترنت بصورت آنلاین منتشر شده‌است ، بزرگسالان مبتلا به اسکیزوفرنی بیش از ۳.۵ برابر افزایش داشته‌اند ، به ویژه از بیماری‌های قلبی - عروقی و تنفسی ، و این بیماری ، تنباکو را به عنوان عامل خطر modifiable در نظر می‌گیرد .

بسیاری از عوامل ، از جمله مضرات اقتصادی ، رفتارهای منفی بهداشت و دسترسی به درمان‌های پزشکی ، به مرگ زودرس در میان افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مبتلا هستند . دخانیات ، فعالیت فیزیکی محدود ، چاقی ، سطح گلوکز خون بالا ، فشار خون بالا و dyslipidemia بیشتر در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی هستند تا در کل جمعیت .

Mark Olfson ، M.D. ، M.P.H. . در دانشگاه کلمبیا ، نیویورک و نویسندگان دیگر نسبت‌های مرگ و میر خاص و مرگ و میر استاندارد شده را شرح می‌دهند ( SMRs ، که برای مقایسه میزان مرگ در جمعیت‌ها در مقایسه با جمعیت عمومی ایالات‌متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد ) . نویسندگان یک گروه ملی از بیش از ۱.۱ میلیون بیمار مدیکر را با شیزوفرنی شناسایی کرده‌اند ( بین سنین ۲۰ تا ۶۴ ) و ۷۴، ۰۰۳ مرگ که of علت شناخته‌شده دارند .

براساس نتایج به‌دست‌آمده از مرگ ۶۵، ۵۵۳ ، ۵۵، ۷۴۱ از علل طبیعی ناشی می‌شود که شامل انواعی از بیماری‌ها است و ۹، ۸۱۲ ناشی از مرگ‌های غیرطبیعی هستند که شامل خودکشی ، حمله خودکشی و تصادفات ، هم مسمومیت و هم nonpoisoning هستند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...