روانشناسی

روانشناسی

Hallucinations مربوط به تفاوت در ساختار مغز

مبدا :

دانشگاه کمبریج

خلاصه :

براساس تحقیقات جدید ، افرادی که مبتلا به شیزوفرنی هستند ، احتمالا ً دارای تفاوت‌های ساختاری در ناحیه کلیدی مغز در مقایسه با افراد سالم هستند و افرادی که مبتلا به شیزوفرنی هستند ، تشخیص نمی‌دهند .

براساس تحقیقی که امروز منتشر شد ، افرادی که مبتلا به شیزوفرنی هستند ، احتمالا ً در مقایسه با افراد سالم و هم افرادی که مبتلا به شیزوفرنی نیستند ، احتمالا ً دارای تفاوت‌های ساختاری در ناحیه کلیدی مغز هستند .

این مطالعه که توسط دانشگاه کمبریج در هم‌کاری با دانشگاه دوره‌ام ، دانشگاه Macquarie ، و کالج ترینیتی در دوبلین برگزار شد ، نشان داد که کاهش طول of sulcus ( PCS ) برابر با افزایش خطر توهمات در افرادی است که مبتلا به شیزوفرنی هستند .

PCS یکی از آخرین folds ساختاری است که قبل از تولد در مغز رشد می‌کند و در اندازه بین افراد فرق می‌کند . در یک مطالعه قبلی ، گروهی از محققان به رهبری دکتر جان سیمونز از دانشکده روانشناسی دانشگاه کمبریج متوجه شدند که تنوع در طول of در افراد سالم با توانایی تمایز بین اطلاعات خیالی ، فرآیندی شناخته می‌شود که به " مانیتورینگ واقعیت " مشهور است.

در این مطالعه جدید که امروز در نشریه "ارتباطات طبیعت " منتشر شد ، دکتر سیمونز و همکارانش ۱۵۳ اسکن MRI از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی را آنالیز کرده و با شرکت کنندگان کنترل تطبیق داده و طول of را در هر مغز participant's اندازه‌گیری کردند . به عنوان دشواری تشخیص اطلاعات تولید شده از خود در دنیای خارج ممکن است مسیول بسیاری از انواع توهمات باشد ، محققان می‌خواستند ارزیابی کنند که آیا ارتباطی بین طول of و میل به hallucinate وجود دارد .

محققان دریافتند که در افرادی که مبتلا به شیزوفرنی هستند ، کاهش ۱ سانتی متر در طول fold's احتمال of را تا نزدیک به ۲۰ % افزایش داد . این اثر بدون توجه به این موضوع مشاهده شد که آیا توهمات ، شنیداری یا بصری هستند ، و با یک توضیح در حال پایش واقعیت سازگار هستند .

دکتر سیمونز می‌گوید : " با مقایسه ساختار مغز در تعداد زیادی از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، و بدون تجربه توهمات ، ما قادر بوده‌ایم که یک ناحیه ویژه مغز را شناسایی کنیم که به نظر می‌رسد با یک نشانه کلیدی از این اختلال مرتبط باشد ."

محققان بر این باورند که تغییرات در سایر قسمت‌های مغز در ایجاد پدیده‌های پیچیده توهمات ، احتمالا ً از جمله مناطقی که اطلاعات ادراکی بصری و شنیداری را پردازش می‌کنند ، مهم هستند . در افرادی که دچار توهم می‌شوند ، این مناطق ممکن است ادراکات تغییر یافته ایجاد کنند که به دلیل تفاوت در فرآیندهای پایش واقعیت که توسط مناطق اطراف the پشتیبانی می‌شود ، ممکن است به عنوان واقعی شناخته شوند . برای مثال ، یک فرد ممکن است به روشنی یک صدا را تصور کند اما داوری کند که آن از دنیای بیرون می‌آید و صدا را به عنوان یک توهم تجربه می‌کند .

دکتر جین Garrison ، اولین مولف این مطالعه ، می‌گوید : " ما فکر می‌کنیم که the در شبکه‌های مغزی که به ما کمک می‌کنند اطلاعاتی را تشخیص دهیم که خودمان تولید شده‌اند ، دخالت دارند " .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...