روانشناسی

روانشناسی

اگر نام هر n ام را بگیرید ، یک نمونه سیستماتیک از اندازه صحیح دریافت خواهید کرد . برای مثال ، اگر بخواهید ۱۵۰ کودک را از یک مدرسه ۱۵۰۰ فوت کنید ، می‌توانید ۱۰ نفر از آن‌ها را بگیرید .

مزیت این روش این است که باید یک نمونه نماینده فراهم آورد ، اما عیب آن این است که دستیابی به ( یعنی زمان ، تلاش و پول ) بسیار دشوار است .

چه تعداد شرکت کنندگان باید استفاده شوند ؟

این به چند عامل بستگی دارد ؛ اندازه جمعیت هدف مهم است . اگر جمعیت هدف بسیار بزرگ باشد ( به عنوان مثال تمام افراد ۴ تا ۶ سال در بریتانیا ) شما به یک نمونه نسبتا ً بزرگ نیاز دارید تا نماینده باشد .

اگر جمعیت هدف بسیار کوچک‌تر باشد ، آنگاه نمونه می‌تواند کوچک‌تر باشد اما هنوز نماینده باشد . باید به اندازه کافی مشارکت کنندگان کافی باشد تا نماینده نمونه از جمعیت هدف را تشکیل دهند . در نهایت ، نمونه نباید آنقدر بزرگ باشد که مطالعه بیش از حد طول بکشد و یا بیش از حد گران باشد !

روان‌شناسی به عنوان یک علم

علم از یک رویکرد تجربی استفاده می‌کند . Empiricism ( تاسیس توسط جان لاک ) بیان می‌کند که تنها منبع دانش از طریق حواس ما می‌آید - به طور مثال بینایی ، شنوایی و غیره.

این در تضاد با دیدگاه موجود بود که دانش را می‌توان تنها از طریق قدرت‌های استدلال منطقی و منطقی ( که rationalism نامیده می‌شود) به دست آورد . بنابراین ، تجربه‌گرایی این دیدگاه است که همه دانش بر مبنای تجربه است ، و یا ممکن است از تجربه حاصل شود .

رویکرد تجربی از طریق کسب دانش از طریق تجربه به سرعت به رویکرد علمی تبدیل شد و تا حد زیادی بر توسعه فیزیک و شیمی در قرن‌های ۱۷ و ۱۸ تاثیر گذاشت .

روانشناسی تجربه‌گرایی

این ایده که دانش باید از طریق تجربه به دست آید ، به عنوان مثال ، به روشی از تحقیق تبدیل شد که از مشاهده دقیق و آزمایش‌ها برای جمع‌آوری حقایق و شواهد استفاده می‌کرد .

ماهیت تحقیق علمی ممکن است در دو سطح تصور شود :

۱. این کار را با تئوری و پایه فرضیه‌ها انجام دهید .

۲. و روش‌های تجربی واقعی پرسشگری ( به عنوان مثال آزمایش‌ها ، مشاهدات )

روش تجربی اولیه پرسشگری در علوم ، آزمایش است .

ویژگی‌های کلیدی این آزمایش بر روی متغیرها ( مستقل ، وابسته و فرعی ) ، اندازه‌گیری دقیق عینی و ایجاد روابط علت و معلولی کنترل می‌شود .

ویژگی‌های کلیدی یک علم

شواهد تجربی

دسترسی به داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق مشاهده مستقیم و یا تجربه .

شواهد تجربی بر استدلال یا باور تکیه نمی‌کنند .

به جای آن، آزمایش‌ها و مشاهدات به دقت انجام می‌شوند و به طور مفصل گزارش شده‌اند تا محققان دیگر بتوانند تکرار کنند و تلاش کنند تا کار را تایید کنند.

عینیت گرایی

محققان باید در هنگام مطالعه کاملا ً آزاد باشند ؛ آن‌ها باید سعی کنند بدون تعصب در تحقیقات خود بمانند . من . ای . محققان تحت‌تاثیر احساسات و تجربیات شخصی قرار نمی‌گیرند .

عینیت گرایی به این معنا است که همه منابع تعصب به حداقل می‌رسند و ایده‌های شخصی یا ذهنی حذف می‌شوند . پی‌گیری علم به این معنی است که حقایق برای خودشان صحبت خواهند کرد ، حتی اگر آن‌ها متفاوت از آنچه محقق امیدوار است باشند .

کنترل

تمامی متغیرهای خارجی باید به منظور ایجاد علت ( IV ) و اثر ( DV ) کنترل شوند .

آزمایش فرضیه

ا . گرم . بیانیه‌ای که در آغاز تحقیقی صورت گرفت که به عنوان یک پیش‌بینی عمل می‌کند و از یک نظریه مشتق شده‌است . انواع مختلفی از فرضیه‌ها وجود دارند ( صفر و جایگزین ) ، که باید به شکلی بیان شوند که می‌توان آن‌ها را آزمایش کرد ( به عنوان مثال عملیاتی و بدون ابهام ) .

تکرار

این به این موضوع اشاره دارد که آیا یک روش خاص و یافته می‌تواند با افراد مختلف / یا در موقعیت‌های مختلف تکرار شود تا ببینید آیا نتایج مشابه هستند یا خیر .

اگر یک کشف دراماتیک گزارش شود ، اما نمی ‌توان آن را توسط دانشمندان دیگری تکرار کرد که مورد قبول واقع نخواهند شد.

اگر ما همین نتایج را بارها و بارها تحت همان شرایط دریافت کنیم ، می‌توانیم از صحت آن‌ها فراتر از تردید منطقی اطمینان حاصل کنیم .

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...