روانشناسی

روانشناسی

بنابراین ، آیا ما به درک این مساله نزدیک‌تر می‌شویم که علم چیست ، و (ب ) اگر روانشناسی یک علم است ؟ بعید است. هیچ فلسفه قطعی در علم وجود ندارد ، و هیچ روش علمی بی نقصی وجود ندارد .

هنگامی که مردم از اصطلاح علمی " علمی " استفاده می‌کنند ، همه ما یک طرح کلی از آنچه که آن‌ها به آن می‌گویند ، داریم ، اما وقتی آن را به روشی که انجام داده‌ایم ، تجزیه می‌کنیم ، تصویر کم‌تر مطمئن است . علم چیست ؟ بستگی به فلسفه شما دارد . آیا روانشناسی یک علم است ؟ این به تعریف شما بستگی دارد . پس - چرا خودت را به دردسر می‌اندازی و ما چطور همه این چیزها رو به پایان می‌بریم ؟

slife و ویلیامز ( ۱۹۹۵ ) کوشیده‌اند تا به این دو سوال پاسخ دهند :

۱. ما باید حداقل تلاش کنیم که برای روش‌های علمی تلاش کنیم زیرا ما به یک نظم سخت نیاز داریم . اگر ما جستجوی خود را برای روش‌های یکپارچه رها کنیم ، یک حس روانشناسی را از دست خواهیم داد ( اگر در وهله اول بدانیم ) .

۲) ما باید تلاش کنیم روش‌های علمی را توسعه دهیم که برای مطالعه رفتار انسان مناسب هستند - ممکن است روش‌های اتخاذ شده توسط علوم طبیعی برای ما مناسب نباشند .

چگونه یک گزارش آزمایشگاه بنویسید

انجام یک قطعه از تحقیقات ، نیاز به بیشتر دوره‌های درجه روان‌شناسی است .

البته قبل از این که گزارش خود را بنویسید ، باید رفتار انسانی تحقیق کنید و اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید . دانش آموزان سال پایانی اغلب یافتن یک موضوع تحقیقاتی مناسب برای گزارش آزمایشگاه روانشناسی خود را مشکل می‌یابند و معمولا ً سعی می‌کنند چیزهایی پیچیده‌تر از آنچه که باید باشند را پیچیده‌تر کنند .

از شما برای مشاوره سوال کنید ، اما اگر در شک ، آن را ساده نگاه دارید ، یک آزمایش حافظه را انتخاب کنید ( می‌توانید علامت‌های اضافی برای اصالت داشته باشید ) . به یاد داشته باشید که تحقیق خود را در روان‌شناسی به دستورالعمل‌های اخلاقی پایبند باشید . همچنین شما احتمالا ً مقاله خود را با توجه به سبک APA یادداشت خواهید کرد .

قالب گزارش آزمایشگاه

صفحه عنوان ، چکیده ، مراجع و پیوست‌ها بر روی صفحات جداگانه ( زیر بخش‌های اصلی گزارش منتشر می‌شوند ) . از فاصله دو خط متن ، اندازه فونت ۱۲ ، و شامل شماره صفحه استفاده کنید .

این گزارش باید یک رشته استدلال داشته باشد که پیش‌بینی را در مقدمه به محتوا در بحث پیوند می‌دهد .

۱. صفحه عنوان :

این باید نشان دهد که مطالعه در مورد چیست . این گروه باید شامل the & DV باشد . نباید به عنوان یک سوال نوشته شود .

۲. چکیده : ( این آخری را می‌نویسید )

چکیده در ابتدای گزارش شما می‌آید اما در پایان نوشته می‌شود .

چکیده چکیده یک خلاصه جامع و جامع از یک گزارش تحقیق را ارایه می‌دهد . سبک شما باید کوتاه باشد اما از فرم یادداشت استفاده نکنید . به مثال‌هایی در مقالات ژورنال نگاه کنید . باید به طور خلاصه ( حدود ۱۵۰ کلمه ) موارد زیر را توضیح دهید :

* با خلاصه یک / دو جمله آغاز کنید ، و هدف و منطق مطالعه را فراهم کنید .

شرکت کنندگان و تنظیمات را تعریف کنید : چه کسی ، چه زمانی ، چه تعداد ، چه گروهی ؟

* توصیف این روش : چه طراحی ، چه نوع درمان تجربی ، چه پرسشنامه ، پرسش و یا آزمون مورد استفاده .

* توصیف یافته‌های اصلی ، که ممکن است شامل ذکری از آمار مورد استفاده و سطح معنی‌دار باشد ، و یا فقط یک جمله را در جمع‌بندی نتیجه ذکر کنید .

آخرین جمله ( های ) سهم مطالعات مربوط به دانش در ادبیات را مشخص می‌کند . معنی این کار چیست ؟ تاثیرات ذکر شده یافته‌های خود را در صورت مناسب ذکر کنید .

۳. مقدمه :

هدف از معرفی توضیح این است که فرضیه شما از کجا می‌آید . شما باید در مورد نحوه ارتباط خود با اهداف / فرضیه مطالعه خود صریح باشید .

* با نظریه عمومی شروع کنید ، به طور خلاصه موضوع را معرفی کنید .

محدود به تئوری و تحقیقات مرتبط و مربوطه . دو یا سه مطالعه کافی است .

* باید یک پیشرفت منطقی ایده‌هایی وجود داشته باشد که به جریان گزارش کمک می‌کند . این به این معنی است که مطالعات مشخص‌شده باید به طور منطقی در اهداف و فرضیات شما هدایت شوند .

* مختصر و انتخابی باشید ، از وسوسه گنجاندن هر چیزی در مواردی که مربوط است اجتناب کنید ( به عنوان مثال don't یک فهرست خرید از مطالعات را بنویسید ) .

* این مقدمه را به یک مقاله تبدیل نکنید .

* تمام جزئیات یک قطعه از تحقیقات را امتحان نکنید مگر این که یک نسخه از آن را تکرار کنید .

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...