روانشناسی

روانشناسی

* هر گونه اظهار نظر انتقادی مربوط به تحقیق را شامل می‌شود , اما مراقب باشید که اهداف شما با مرور ادبیات سازگار باشد . اگر فرضیه شما بعید است , چرا آن را تست می‌کنید ?

اهداف : اهداف نباید از هوای رقیق ظاهر شوند , بررسی قبلی ادبیات روان‌شناختی باید به صورت منطقی به اهداف خود منجر شود.

* نوشتن یک پاراگراف برای توضیح آنچه که می‌خواهید بررسی کنید و چرا . از تحقیقات گذشته برای توضیح انتظارات خود استفاده کنید . بعدها این انتظارات به طور رسمی به عنوان فرضیه‌ها بیان شدند .

* درک کنید که اهداف یک‌سان نیستند .

فرضیه‌ها : فرضیه جایگزین و روشن , دقیق و شامل متغیرها تحت بررسی است .

روش

فرض کنید که خواننده هیچ اطلاعی از کاری که شما کردید ندارد و مطمئن شوید که قادر به تکرار ( کپی کردن نسخه ) مطالعه خود دقیقا ً با آنچه در این بخش می‌نویسید باشد .

در زمان گذشته بنویسید .

در روش توضیح داده یا توضیح ندهید ( برای اینکه چرا یک روش نمونه‌برداری ویژه را انتخاب می‌کنید ) , فقط آنچه را که انجام دادید گزارش دهید .

تنها جزئیات کافی را به کسی بدهید که آزمایش را تکرار کند .

استفاده از عنوان فرعی زیر :

طراحی

طرح آزمایشی , برچسب متغیر مستقل و نامگذاری شرایط / سطوح مختلف . متغیرهای وابسته را نام گذاری کرده و مطمین شوید که آن عملیاتی شده‌است . شناسایی هر گونه کنترل‌کننده مورد استفاده , کنترل متغیرهای اضافی .

شرکت کنندگان

شناسایی جمعیت هدف ( به یک موقعیت جغرافیایی ) و نوع نمونه . بگویید چگونه نمونه شما را به دست آورید . جزئیات مربوط را به آن‌ها بدهید .

مواد

مطالبی را که مورد استفاده قرار می‌گیرند توصیف کنید .

روش -

روش دقیق را که در زمان انجام تحقیق دنبال کردید , دقیقا ً توصیف کنید . با جزئیات کافی برای تکرار یافته‌ها توضیح دهید . در شرح خود دقیق باشید و جزئیات فرعی / فرعی را حذف کنید . e . g . لازم نیست جزئیات مربوط به دستورالعمل , کسب اطلاعات و ثبت برگه ثبت کنید .

نتایج :

برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده‌است. از تفسیر نتایج خودداری کنید ( این را برای بحث ذخیره کنید ) .

دقت کنید که نتایج به طور واضح و روشن ارائه شوند . یک جدول را می‌توان برای نمایش آمار توصیفی به کار برد . هیچ داده خام شامل نمی‌شود .

استفاده از سبک apa

اعداد گزارش‌شده به d . p . . 1 . استثنائات این قانون عبارتند از : اعدادی که هرگز نمی‌توانند از حد مجاز تجاوز کنند . p . و قبل از اعشار را در نظر نگیرید . j .

درصد و درجات آزادی : گزارش به عنوان کل اعداد .

نمادهای آماری که حروف یونانی نیستند باید عبارتند از :

شامل فضاهای دو سمت نشانه است .

هنگامی که حدود اطمینان ۹۵ % کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ( فاصله‌های اطمینان ) را گزارش می‌کنند , حدود بالا و پایین در داخل براکت های مربعی قرار می‌گیرند .

اطلاعات شامل :

نوع آزمون آماری مورد استفاده قرار گرفت.

ابزارهای مورد استفاده عبارت بودند از : 1 . اگر شما چهار تا چهار عدد برای present داشته باشید , یک جدول معروف بهترین روش apa است .

مشخص شد که آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد یا نه .

تفاوت میانگین‌ها با فاصله اطمینان 95 / 0 درصد بود .

اندازه اثر ( این در خروجی نرم‌افزار spss دیده نمی‌شود ) .

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...