روانشناسی

روانشناسی

۶. بحث :

* یافته‌های خود را در زبان انگلیسی ساده ( بدون اصطلاحات آماری ) بخوانید و نتایج خود را به فرضیه خود ربط دهید، به عنوان مثال ، آیا پشتیبانی یا رد می‌شود ؟

* نتایج را با مواد پس‌زمینه از بخش مقدمه مقایسه کنید . آیا نتایج شما مشابه و یا متفاوت هستند ؟ توضیح دهید که چرا / چرا نه .

* ما چقدر مطمئن هستیم که در نتیجه چه خواهیم بود ؟ محدودیت‌ها را تصدیق کنید، اما تنها در صورتی که بتوانند نتیجه بدست‌آمده را توضیح دهند . اگر این مطالعه یک اثر قابل‌اعتماد پیدا کرده باشد، خیلی مراقب محدودیت‌ها است چون شک دارید که به نتایج خود شک دارید . اگر به هر متغیر اشتباه فکر کنید که می‌تواند نتایج را به جای بخش چهارم توضیح دهد ، توصیه می‌شود که بخش را خارج کنید .

یک روش سازنده برای بهبود مطالعه خود در صورت مناسب پیشنهاد کنید .

مضامین یافته‌های شما چیست ؟ بگویید که یافته‌های شما برای نحوه رفتار مردم در دنیای واقعی چیست .

* پیشنهاد دهید که درباره تحقیقات بیشتر که توسط مطالعه شما ایجاد شده‌است ، چیزی پیشنهاد کنید ، چیزی در همان منطقه ، اما نه صرفا ً یک نسخه بهبود یافته از شما . شاید بتوانید این را براساس محدودیت مطالعه خود باز کنید .

پاراگراف نتیجه‌گیری با بیانیه‌ای از یافته‌های خود و نکات کلیدی بحث ( به عنوان مثال ، تفسیر و مفاهیم ) ، در هیچ یک از سه یا چهار جمله پایانی .

۷. منابع :

بخش مرجع لیستی از تمام منابع ذکر شده در مقاله است ( به ترتیب الفبایی ) . این کتابشناسی ( لیستی از کتاب‌های مورد استفاده شما ) نیست .

هر بار که به یک نام ( و تاریخ ) یک روانشناس اشاره می‌کنید ، باید به منبع اصلی اطلاعات رجوع کنید .

اگر از کتاب‌های درسی استفاده می‌کنید ، این کار آسان است زیرا مراجع معمولا ً در پشت کتاب هستند و شما می‌توانید آن‌ها را کپی کنید . اگر از وب سایت استفاده کرده‌اید ، ممکن است یک مشکل داشته باشید چون ممکن است یک بخش مرجع برای شما تهیه نکنند .

منابع باید به سبک APA تنظیم شوند :

کتاب‌ها

نویسنده ، A . الف . ( سال ) . عنوان کار . مکان : ناشر .

مقالات ژورنال

نویسنده ، A . الف . ، نویسنده ، بی . ب . ، نویسنده ، C . ج . ( سال ) . عنوان ماده . عنوان ژورنال ، شماره جلد ( شماره شماره ) ، شماره صفحه

یک راه ساده برای نوشتن بخش مرجع شما استفاده از scholar گوگل است . فقط نام و تاریخ روان‌شناس را در جعبه جستجو تایپ کرده و روی لینک "cite " کلیک کنید .

نتایج تحقیق در جستجوی گوگل

سپس ، نسخه APA را در بخش مرجع of کپی و خمیر کنید .

مرجع اوکتام خان

یک‌بار دیگر به یاد داشته باشید که منابع باید مطابق با نام فامیلی به ترتیب الفبایی باشند .

روان‌شناسی تحقیقات روان‌شناسی

اخلاق به قوانین درست رفتار لازم برای انجام تحقیقات اشاره دارد . ما یک مسئولیت اخلاقی برای حفاظت از شرکت کنندگان در تحقیقات داریم .

با این حال ، مساله مهم در مورد روانشناسان بررسی باید به خاطر داشته باشد که آن‌ها وظیفه دارند به حقوق و منزلت شرکت کنندگان تحقیق احترام بگذارند . این بدان معنی است که آن‌ها باید به اصول اخلاقی و قواعد رفتاری پایبند باشند .

در بریتانیا دستورالعمل‌های اخلاقی برای تحقیق توسط انجمن روانشناسی بریتانیا و در آمریکا توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده‌است . هدف از این کدها ، حفاظت از شرکت کنندگان در تحقیقات ، شهرت روان‌شناسی و خود روانشناسان است .

مسایل اخلاقی به ندرت یک پاسخ ساده ، بدون ابهام ، درست یا غلط به دست می‌آورند . بنابراین اغلب این مساله مهم است که آیا این تحقیق توجیه شده‌است یا خیر . برای مثال ، ممکن است یک مطالعه باعث ناراحتی روانی یا فیزیکی شرکت کنندگان شود ، شاید آن‌ها درد داشته باشند و یا حتی ممکن است به آسیب جدی برسند .

از سوی دیگر ، تحقیقات می‌توانند منجر به discoveries شوند که به نفع خود شرکت کنندگان باشد یا حتی پتانسیل افزایش میزان خوشبختی انسان را داشته باشند . Rosenthal و Rosnow ( ۱۹۸۴ ) همچنین درباره هزینه‌های بالقوه عدم موفقیت در انجام تحقیقات خاص صحبت می‌کنند . چه کسی باید این هزینه‌ها و منافع را تحمل کند ؟ چه کسی می‌تواند قضاوت کند که آیا هدف ، ابزار را توجیه می‌کند یا خیر ؟

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...