روانشناسی

روانشناسی

در نهایت ، اگر شما همیشه در مورد اینکه آیا تحقیق اصول اخلاقی است یا نه ، ارزش دارد به خاطر داشته باشید که اگر اختلافی بین شرکت کنندگان و محقق وجود داشته باشد ، منافع موضوعاتی است که باید در اولویت قرار بگیرند .

مطالعات باید در حال حاضر تحت بررسی گسترده توسط هیات بازبینی سازمانی ( ایالات‌متحده ) یا کمیته اخلاق ( انگلستان ) قبل از اجرای آن‌ها قرار گیرد . تمام تحقیقات بریتانیا نیازمند تایید اخلاقی توسط یک یا چند مورد از موارد زیر است :

الف) کمیته اخلاق اداره ( DEC ) : برای اکثر تحقیقات روتین .

(b) کمیته اخلاق سازمانی : برای تحقیقات غیر معمول .

ج) کمیته اخلاق خارجی ( EEC ) : برای تحقیق که به صورت خارجی تنظیم شده‌است ( به عنوان مثال ، تحقیقات NHS ) .

کمیته‌ها ، پیشنهادها را برای ارزیابی این که آیا منافع بالقوه این تحقیق در پرتو خطر احتمالی آسیب جسمی یا روانی قابل‌توجیه هستند ، مورد بازبینی قرار می‌دهند . این کمیته‌ها ممکن است از محققان بخواهند که تغییراتی در طراحی یا رویه study's ایجاد کنند ، یا در موارد افراطی تایید این تحقیق را به طور کلی انکار کنند .

انجمن روانشناسی بریتانیا و انجمن روانشناسی آمریکا ( APA ) هر دو یک قانون اخلاقی در روانشناسی صادر کرده‌اند که دستورالعمل‌هایی را برای انجام تحقیقات فراهم می‌کند . برخی از موضوعات اخلاقی مهم‌تر به شرح زیر هستند :

موافقت مطلع

هر گاه بازرسان احتمالی باید رضایت شرکت کنندگان را به دست آورند . در عمل ، این بدان معنی نیست که کافیست شرکت کنندگان بالقوه برای گفتن " بله " را به دست آورید . آن‌ها همچنین باید بدانند که آن‌ها با چه چیزی موافقت می‌کنند . به عبارت دیگر ، روان‌شناس باید تا جایی که بتواند توضیح دهد چه چیزی در پیشرفت دخیل است و رضایت آگاهانه شرکت کنندگان را به دست آورد .

قبل از اینکه این مطالعه شروع شود ، محقق باید به شرکت کنندگان توضیح دهد که تحقیق در مورد چیست ، و سپس از رضایت آن‌ها ( به عنوان مثال اجازه ) برای شرکت در آن سوال کنید . یک بزرگ‌سال ( ۱۸ ys + ) قادر به دادن مجوز برای شرکت در یک مطالعه می‌تواند رضایت را فراهم کند . والدین یا سرپرستان قانونی کودکان نیز می‌توانند رضایت دهند که فرزندان آن‌ها در یک مطالعه شرکت کنند .

با این حال همیشه ممکن نیست که رضایت آگاهانه به دست آید . جایی که برای محقق امکان پذیر نیست تا از شرکت کنندگان واقعی سوال کند ، گروه مشابهی از افراد می‌توانند از آن‌ها پرسیده شود که چطور باید در مورد شرکت در آن شرکت کنند . اگر آن‌ها فکر کنند که خوب است ، می ‌توان فرض کرد که شرکت کنندگان واقعی نیز آن را قابل‌قبول خواهند یافت . این امر به عنوان رضایت موقت شناخته می‌شود . با این حال ، یک مشکل با این روش این است که ممکن است یک عدم تطابق بین این که چگونه مردم فکر می‌کنند آن‌ها احساس می‌کنند / رفتار کنند و در طول یک مطالعه رفتار کنند ، وجود داشته باشد ؟

به منظور این که رضایت " مطلع " شود ، ممکن است فرم‌های موافقت با یک برگه اطلاعات برای شرکت کنندگان در تنظیم اطلاعات در مورد مطالعه پیشنهادی ( در عبارات منظم ) همراه با جزئیات مربوط به بازرسان و چگونگی تماس آن‌ها ، همراه باشد .

شرکت کنندگان باید اطلاعات مربوط به موارد زیر را مورد توجه قرار دهند :

بیانیه مشارکت داوطلبانه است و امتناع از مشارکت منجر به هیچ عواقب یا از دست رفتن منافعی نخواهد شد که فرد در غیر این صورت حق دریافت آن را دارد .

هدف از پژوهش .

همه ریسک‌ها و صدمات قابل‌پیش‌بینی به شرکت‌کننده ( اگر وجود داشته باشد) . اینها نه تنها آسیب فیزیکی بلکه روانی نیز هستند .

دستورالعمل‌های دخیل در این تحقیق .

فواید تحقیقات برای جامعه و احتمالا ً به فرد انسان .

طول مدتی که سوژه انتظار می‌رود در آن شرکت کند .

فرد برای پاسخ به سوالات یا در صورت جراحت یا وضعیت اورژانسی ارتباط برقرار کند .

موضوعات مربوط به محرمانه بودن و حق خروج از این مطالعه در هر زمان بدون عواقب .

کسب اطلاعات

بعد از این که تحقیق بر سر شرکت‌کننده است ، باید قادر به بحث درباره روند و یافته‌های روانشناس باشد . آن‌ها باید یک ایده کلی از آنچه محقق در حال تحقیق است و چرا ، و نقش آن‌ها در این تحقیق باید توضیح داده شود .

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...