روانشناسی

روانشناسی

به شرکت کنندگان باید گفته شود که آیا آن‌ها فریب داده شده‌اند و دلایلی ارائه کرده‌اند که چرا . آن‌ها باید پرسیده شوند که آیا آن‌ها سوالی دارند و این سوالات باید صادقانه و تا آنجا که ممکن است پاسخ داده شود .

debriefing باید هر چه سریع‌تر انجام شوند و تا حد امکان کامل باشند . باید گام‌های منطقی ای برای تضمین اینکه شرکت کنندگان debriefing را درک کنند ، اتخاذ کند .

هدف of برداشتن هر سو تفاهم و anxieties است که شرکت کنندگان درباره این تحقیق دارند و آن‌ها را با یک حس شایستگی ، دانش و درک زمان هدر نمی‌دهد " ( هریس ، ۱۹۹۸ ) .

هدف of تنها ارائه اطلاعات نیست ، بلکه برای کمک به شرکت‌کننده در ترک وضعیت تجربی در یک چارچوب مشابه ذهن همانند زمانی که وارد آن شد ( Aronson ، ۱۹۸۸ ) .

محافظت از شرکت کنندگان

محققان باید اطمینان حاصل کنند که افرادی که در تحقیقات شرکت می‌کنند دچار پریشانی نخواهند شد . آن‌ها باید از آسیب فیزیکی و روانی محافظت کنند . این به این معنی است که شما نباید شرمسار ، ترساندن ، توهین و یا آسیب رساندن به شرکت کنندگان باشید .

به طور معمول ، خطر آسیب نباید بزرگ‌تر از زندگی معمولی باشد ، به عبارت دیگر ، شرکت کنندگان نباید در معرض ریسک‌های بزرگ‌تر یا بیشتر از آن‌هایی باشند که در سبک زندگی عادی خود با آن مواجه هستند .

محقق باید اطمینان حاصل کند که اگر گروهه‌ای آسیب‌پذیر مورد استفاده قرار گیرند ( افراد مسن ، معلول ، کودکان و غیره ) باید مراقبت‌های ویژه دریافت کنند . به عنوان مثال ، اگر مطالعه کودکان را مطالعه کنید، اطمینان حاصل کنید که مشارکت آن‌ها کوتاه باشد چون به راحتی خسته می‌شوند و گستره توجه محدودی دارند .

محققان همیشه به طور دقیق قادر به پیش‌بینی ریسک‌های شرکت در یک مطالعه نیستند و در برخی موارد ممکن است ضروری باشد اگر شرکت کنندگان در طی تحقیقات اختلال ایجاد کنند ( همان طور که برای برخی از شرکت کنندگان در مطالعه زندانیان Zimbardo اتفاق افتاد ) .

دروغگویی

این جایی است که شرکت کنندگان گمراه می‌شوند و یا به اشتباه در مورد اهداف تحقیق آگاه می‌شوند . انواع نیرنگ شامل ( ۱ ) گمراه‌کننده عمدی ، به عنوان مثال با استفاده از confederates ، به دست آوردن دستکاری در تنظیمات می‌دانی ، دستورالعمل‌های فریبنده ؛ ( ۲ ) فریب از حذف ، به عنوان مثال ، شکست برای افشای اطلاعات کامل در مورد مطالعه ، یا ایجاد ابهام .

محقق باید از فریب دادن شرکت کنندگان در مورد ماهیت تحقیق اجتناب کند مگر این که هیچ جایگزین دیگری وجود نداشته باشد - و حتی در آن صورت نیاز است که این مورد توسط یک متخصص مستقل قابل پذیرش باشد . با این حال ، انواع مختلفی از تحقیقات وجود دارد که نمی‌توان آن را بدون حداقل برخی از عناصر فریب انجام داد .

به عنوان مثال ، در مطالعه میلگرام در مورد اطاعت از شرکت کنندگان فکر می‌کردند که در هنگام پاسخ دادن به یک سوال غلط ، شوک‌های الکتریکی را به یاد گیرنده می‌دهند . در واقعیت ، هیچ شوک‌های داده نشد و the confederates از میلگرام بودند .

این امر گاه به منظور اجتناب از ویژگی‌های تقاضا ضروری است ( به عنوان مثال ، در آزمایشی که شرکت کنندگان را هدایت می‌کند تا فکر کنند آن‌ها می‌دانند که محقق به دنبال چه چیزی است ) . مثال متداول دیگر زمانی است که یک stooge یا confederate از آزمونگر استفاده می‌شود ( این مورد در هر دوی آزمایش‌ها انجام‌شده توسط Asch بود ) .

با این حال ، شرکت کنندگان باید تا حد ممکن فریب بخورند و هر گونه فریب نباید موجب ناراحتی شود . محققان می‌توانند مشخص کنند که آیا شرکت کنندگان در هنگام فریب ، با مشاوره با گروهه‌ای مرتبط فرهنگی ، به احتمال زیاد دچار پریشانی خواهند شد یا خیر. اگر شرکت‌کننده در ابتدا ماهیت واقعی تحقیق در debriefing را کشف کند یا مشکل‌دار شود ، آنگاه این مطالعه غیرقابل‌قبول است .

اگر شما رضایت شرکت کنندگان را با فریب به دست آورده‌اید ، پس آن‌ها موافقت خواهند کرد که بدون دانستن اینکه به چه چیزی موافقت کرده‌اند ، شرکت کنند . ماهیت واقعی این تحقیق باید در اولین فرصت ممکن ، یا حداقل در طول debriefing آشکار شود .

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...