روانشناسی

روانشناسی

برخی از محققان استدلال می‌کنند که فریب هرگز نمی‌تواند توجیه شود و به این عمل اعتراض کند زیرا آن ( ۱ ) یک پایه سوال‌برانگیز است که در آن یک رشته ایجاد می‌کند ؛ و ( III ) منجر به عدم اعتماد به روانشناسی در جامعه می‌شود .

محرمانگی

شرکت کنندگان ، و داده‌های به‌دست‌آمده از آن‌ها باید ناشناس نگه‌داشته شوند مگر اینکه آن‌ها رضایت کامل خود را ارائه دهند . هیچ نام نباید در یک گزارش تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد .

اگر چیزی را کشف کنیم که باید افشا شود ( به عنوان مثال اقدام جنایی ) چه کار باید بکنیم ؟ محققان هیچ الزام قانونی برای افشای اقدامات جنایی ندارند و باید تعیین کنند که کدام مهم‌ترین مورد توجه است : وظیفه آن‌ها نسبت به شرکت کنندگان در مقابل . وظیفه خود را به جامعه بزرگ‌تر واگذار کرد.

در نهایت ، تصمیم برای افشای اطلاعات باید در زمینه اهداف تحقیق تنظیم شود .

عقب‌نشینی از یک تحقیق

شرکت کنندگان باید در هر زمانی که احساس ناراحتی می‌کنند ، یک مطالعه را ترک کنند . آن‌ها همچنین باید اجازه خروج از داده خود را داشته باشند . آن‌ها باید در ابتدای مطالعه به آن‌ها گفته شود که حق دارند عقب‌نشینی کنند . آن‌ها نباید تحت فشار قرار بگیرند تا اگر نمی‌خواهند ( یک رهنمود در مورد میلگرام ) مورد تایید قرار گیرد .

شرکت کنندگان ممکن است احساس کنند که نباید همانطور که این مطالعه انجام می‌دهد ، عقب‌نشینی کنند . بسیاری از شرکت کنندگان پول دریافت کرده یا دریافت می‌کنند ، آن‌ها ممکن است نگران باشند که اگر آن‌ها حتی در پایان مطالعه پیش بروند ، شرکت کنندگان فرصت نهایی برای برداشت اطلاعات ارائه‌شده برای این تحقیق را دارند .

کیفی در مقابل تحقیقات کمی

نوشته "سول McLeod " ، به روز ۲۰۱۷

تمایزی اساسی بین دو نوع داده وجود دارد : کیفی و کمی . روشی که ما معمولا ً آن‌ها را تعریف می‌کنیم، داده‌ها را کمی "کمی " می‌نامیم اگر در شکل عددی و " کیفی " باشد .

> کیفی در مقابل جدول خلاصه داده‌های کمی

تحقیقات کیفی

تحقیقات کیفی تحقیق تجربی است که در آن داده‌ها به شکل اعداد نیستند ( پانچ ، ۱۹۹۸ ، p . ۴ ) .

تحقیقات کیفی در کانون تمرکز ، شامل یک رویکرد interpretive ، naturalistic به موضوع بحث شده‌است . این بدان معنی است که پژوهشگران کیفی چیزهایی را در محیط طبیعی خود مورد مطالعه قرار می‌دهند و سعی می‌کنند معنا را درک کنند ، یا تفسیر کنند، از نظر معانی که مردم به آن‌ها می‌آورند .

Denzin و لینکلن ( ۱۹۹۴ ، p . ۲

علاقه به داده‌های کیفی در نتیجه نارضایتی برخی از روانشناسان ( به عنوان مثال ، کارل راجرز ) با مطالعه علمی روانشناسان مانند the ( به عنوان مثال ، اسکینر ) مطرح شد . از آنجا که روان شناسان مردم را مورد مطالعه قرار می‌دهند ، رویکرد سنتی به علم به عنوان روشی مناسب برای انجام تحقیقات تلقی نمی‌شود ، زیرا قادر به دستیابی به تمامیت تجربه انسانی و ماهیت آن چیزی است که باید انسان باشد . بررسی تجربه شرکت کنندگان به عنوان یک رویکرد پدیده‌شناسی شناخته می‌شود ( انسان‌گرایی ) .

هدف از تحقیقات کیفی درک واقعیت اجتماعی افراد ، گروه‌ها و فرهنگ‌ها تا جایی که شرکت کنندگان آن آن را احساس می‌کنند یا زندگی می‌کنند ، می‌باشد . بنابراین ، افراد و گروه‌ها در محیط طبیعی خود مورد مطالعه قرار می‌گیرند .

تحقیقات در پی یک رویکرد کیفی اکتشافی است و به دنبال توضیح این مساله است که " چرا " و " چرا " یک پدیده خاص ، یا رفتار ، همانطور که در یک زمینه خاص عمل می‌کند ، عمل می‌کند .

روش‌ها ( برای بدست آوردن داده‌های کیفی )

پژوهشگران کیفی از روش‌های مختلفی برای توسعه درک عمیق از اینکه چطور مردم واقعیت‌های اجتماعی خود را درک می‌کنند و در نتیجه ، چگونه آن‌ها در دنیای اجتماعی عمل می‌کنند ، استفاده می‌کنند .

برای مثال ، یادداشت‌های روزانه ، پرسشنامه تکمیل‌شده ، اسناد ، مشاهده مشارکتی ، و قوم‌نگاری .

محقق چندین روش برای جمع‌آوری مطالب تجربی ، اعم از مصاحبه تا مشاهدات مستقیم ، تحلیل آثار باستانی ، اسناد و اسناد فرهنگی ، برای استفاده از مواد بصری یا تجربه شخصی دارد .

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...