روانشناسی

روانشناسی

یک ارائه معمول از دو فرضیه کلب این است که محور شرقی - غربی , محیط پردازش نامیده می‌شود ( نحوه برخورد ما به یک وظیفه ) و محور شمالی - جنوبی , محیط ادراک نامیده می‌شود ( پاسخ عاطفی ما , یا اینکه چگونه در مورد آن فکر می‌کنیم ) .

کلب بر این باور است که ما نمی‌توانیم هر دو متغیر را در یک محور واحد در همان زمان اجرا کنیم . سبک یادگیری ما محصول این دو تصمیم انتخاب است .

دیدن ساختار سبک‌های یادگیری کلب بصورت دو - دو چندان آسان نیست . هر سبک یادگیری ترکیبی از دو سبک ترجیحی است . این ماتریس اصطلاحات کلب را برای چهار سبک یادگیری , واگرا , همانندسازی و همگرا , انطباق می‌دهد:

آزمایش فعال ( انجام ) تاملی انعکاسی

تجربه بتن ( احساس ) انطباق ( ce / ae ) واگرا ( ce / ro )

مفهوم‌سازی ( تفکر ) هم‌گرایی ( تفکر ) هم‌گرایی ( ac / ae )

توصیف سبک‌های یادگیری

دانستن سبک یادگیری فرد با توجه به روش ترجیحی , یادگیری را قادر می‌سازد . این گفته , همه به محرک انواع سبک‌های یادگیری به یک اندازه پاسخ می‌دهند و این موضوع استفاده از تاکید است که متناسب با موقعیت داده‌شده و ترجیحات سبک یادگیری فرد است .

در اینجا شرح مختصری از چهار سبک یادگیری کلب وجود دارد :

واگرا ( احساس و مراقبت - ce / ro )

این افراد می‌توانند از زوایای مختلف به اشیا نگاه کنند . آن‌ها حساس هستند . آن‌ها ترجیح می‌دهند بجای خود نگاه کنند تا اطلاعات جمع‌آوری کنند و از تخیل برای حل مشکلات استفاده کنند . آن‌ها در مشاهده شرایط عینی از دیدگاه‌های مختلف بهتر هستند .

کلب این سبک را " واگرا " نامید , زیرا این افراد در شرایطی بهتر عمل می‌کنند که به ایده پردازی نیاز دارند . افراد دارای سبک یادگیری واگرا منافع فرهنگی گسترده‌ای دارند و تمایل به جمع‌آوری اطلاعات دارند .

آن‌ها به افراد علاقمند هستند , تمایل دارند تخیلی و عاطفی باشند و تمایل دارند در هنر قوی باشند . افراد با سبک واگرا ترجیح می‌دهند در گروه‌هایی کار کنند , به یک ذهن باز گوش دهند و بازخورد شخصی دریافت کنند .

همانندسازی ( نظارت و تفکر - ac / ro )

تلفیق ترجیح یادگیری شامل یک رویکرد دقیق و منطقی است . ایده‌ها و مفاهیم مهم‌تر از مردم هستند . این افراد نیازمند توضیح روشن خوبی هستند تا فرصت عملی . آن‌ها در درک اطلاعات گسترده و سازمان‌دهی آن با فرمت منطقی و روشن برتری دارند .

افراد با سبک یادگیری یک‌سان کم‌تر بر افراد تمرکز دارند و بیشتر به ایده‌ها و مفاهیم انتزاعی علاقه‌مند هستند . افراد با این سبک جذاب‌تر از روش‌های مبتنی بر ارزش کاربردی هستند .

این سبک یادگیری برای اثربخشی در کسب اطلاعات و علوم مهم است . در شرایط یادگیری رسمی , افراد با این سبک خواندن , سخنرانی‌ها , بررسی مدل‌های تحلیلی , و داشتن زمان برای فکر کردن را ترجیح می‌دهند .

همگرا ( انجام و تفکر - ac / ae )

افراد دارای سبک یادگیری همگرا می‌توانند مشکلات را حل کنند و از یادگیری آن‌ها برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مسایل عملی استفاده کنند . آن‌ها وظایف فنی را ترجیح می‌دهند و کم‌تر نگران افراد و جنبه‌های بین فردی هستند .

افراد دارای سبک یادگیری همگرا در یافتن استفاده‌های کاربردی برای ایده‌ها و نظریه‌ها بهترین هستند . آن‌ها می‌توانند مشکلات را حل کنند و با یافتن راه‌حل‌هایی برای پرسش‌ها و مشکلات تصمیم‌گیری کنند .

افراد دارای سبک یادگیری همگرا , به مسائل و مشکلات فنی بیشتر از مسائل اجتماعی یا بین فردی توجه دارند . یک سبک یادگیری همگرا توانایی‌های متخصص و متخصص را قادر می‌سازد . افراد دارای سبک همگرا مانند آزمایش با ایده‌های جدید , شبیه‌سازی و کار با کاربردهای عملی هستند.

منبع سایت روانشناسی ساده

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...