روانشناسی

روانشناسی

برای اولین بار ، زیست شناسان چندین ژن را یافتند که تحت‌تاثیر آسیب مغزی ناشی از ضربه قرار گرفتند ، که اخیرا ً به رفتار عصبی در انسان‌ها مرتبط بوده‌است . آسیب مغزی ناشی از افسردگی ، اضطراب و شیزوفرنی است . این تحقیق می‌تواند منجر به درمان‌های جدید برای این شرایط شود .

آسیب مغز می‌تواند منجر به بیماری صرع پس از ضربه شود . محققان یک ژن را یافتند که می‌تواند به عنوان یک هدف بالقوه برای درمان این نوع صرع باشد .

آسیب مغزی ناشی از این است که چگونه سلول‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند ( تصویر ضمیمه ) .

یانگ ، که عضو موسسه زیست‌شناسی کمی و محاسباتی است ، گفت : " دانستن این که کدام ژن در کدام فرد به طور خاص در حال تغییر است ، می‌تواند به درمان درست برای آن فرد منجر شود ."

گومز - Pinilla که عضو مرکز تحقیقات Injury مغز است ، تحقیقات جدید را پیشرفتی در پزشکی دقیق توصیف می‌کند که وعده درمان‌های فردی برای بیماری‌ها را در بر می‌گیرد .

بازی فوتبال دبیرستان باعث تغییر در مغز نوجوانان می‌شود

مطالعه MRI نشان می‌دهد که ضربات مکرر به سر باعث تغییرات میکروسکوپی در مغز بازیکنان جوان می‌شود .

مبدا :

دانشگاه کالیفرنیا - برکلی

خلاصه :

طبق یک مطالعه جدید ، یک فصل از فوتبال دبیرستان ممکن است باعث تغییرات میکروسکوپی در ساختار مغز شود . نوع جدیدی از تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( MRI ) تغییرات قابل‌توجهی را در ساختار ماده خاکستری در جبهه و عقب مغز و تغییرات در ساختار درونی مغز را آشکار کرده‌است .

با توجه به مطالعه جدید محققان در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، دانشگاه دوک و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل یک فصل از فوتبال دبیرستان ممکن است برای ایجاد تغییرات جزیی در ساختار مغز کافی باشد .

محققان از نوع جدیدی از تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( MRI ) برای گرفتن اسکن مغزی ۱۶ بازیکن دبیرستان ، ۱۵ تا ۱۷ سال قبل و بعد از یک فصل فوتبال استفاده کردند . آن‌ها تغییرات قابل‌توجهی را در ساختار ماده خاکستری در جلو و عقب مغز پیدا کردند ، که در آن ، تاثیرات به احتمال زیاد رخ می‌دهند ، و همچنین تغییرات در ساختار عمیق درون مغز . تمام شرکت کنندگان کلاه‌خود بر سر داشتند و هیچ یک از آن‌ها به اندازه کافی جدی نبودند تا ضربه مغزی را تشکیل دهند .

این مطالعه که داستان پوشش‌دهنده مساله neurobiology در ماه نوامبر است ، یکی از اولین کسانی است که به این موضوع نگاه می‌کند که چگونه بر مغز کودکان در این عصر حساس تاثیر می‌گذارد . این مطالعه در جولای ۲۰۱۸ قبل از انتشار نهایی در چاپ این ماه در دسترس قرار گرفت .

Chunlei لیو نویسنده ارشد علوم برق و علوم کامپیوتر و عضوی از موسسه علوم عصبی (هلن Wills) در دانشگاه برکلی گفت : " این دوره‌ای است که مغز هنوز در حال توسعه است ، زمانی که مغز هنوز رشد نکرده است ، بنابراین بسیاری از فرآیندهای زیستی حیاتی در حال پیشرفت هستند ، و مشخص نیست که چطور این تغییرات بر رشد مغز تاثیر می‌گذارند و رشد می‌کنند ."

درباره گرایش‌ها

یک ضربه به سر هم ممکن است چیزی برای عرق کردن نباشد . اما شواهد رو به افزایش نشان می‌دهد که ضربه‌های مکرر به جمجمه مانند هاکی یا فوتبال ، یا از طریق جراحت‌های ناشی از انفجار در نبرده‌ای نظامی - - ممکن است منجر به کاهش شناختی بلند مدت و افزایش خطر اختلالات عصبی شود ، حتی زمانی که ضربات باعث ضربه مغزی نمی‌شوند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...