روانشناسی

روانشناسی

در طول دهه گذشته ، محققان دریافتند که تعداد هشدار دهنده سربازان بازنشسته و بازیکنان فوتبال حرفه‌ای و حرفه‌ای ، نشانه‌هایی از یک بیماری عصبی شناخته‌شده به نام بیماری ضربه مغزی مزمن ( CTE ) را نشان می‌دهند که با تجمع پروتیین‌ها در مغز مشخص می‌شود . با این که هنوز خوب درک نشده است، گمان می‌رود که CTE باعث اختلالات روحی ، کاهش شناختی و در نهایت اختلال در اختلال در سنین بیمار می‌شوند . تشخیص بیماری CTE تنها می‌تواند با بررسی مغز برای پروتئین تاو در طول یک کالبد شکافی ایجاد شود .

این یافته‌ها باعث نگرانی در مورد اینکه آیا ضربه‌های مکرر به سر می‌تواند باعث آسیب مغزی در جوانان یا بازیکنان دبیرستانی شود و اینکه آیا شناسایی این تغییرات در سنین پایین ممکن است یا خیر .

لیو گفت : " شواهد ظهور زیادی وجود دارد که تنها بازی تاثیر گذار بر ورزش را تغییر می‌دهد ، و شما می‌توانید این تغییرات را در سطح مولکولی در تجمع پروتیین‌های pathogenic مختلف مرتبط با بیماری‌های عصبی عصبی مانند Parkinson's و جنون ببینید . "

ماده خاکستری و سفید

مغز از ماده سفید تشکیل شده‌است ، کابل‌های عصبی طولانی که پیام‌ها را بین مناطق مختلف مغز و ماده خاکستری و رشته‌های تنگ از نورون‌ها که به مغز چین و چروک‌های مشخصه خود می‌دهند ، منتقل می‌کنند . مطالعات اخیر MRI نشان داده‌اند که بازی در یک فصل یا دو فصل از فوتبال دبیرستان می‌تواند ماده سفید را تضعیف کند که عمدتا ً در داخل مغز یافت می‌شود . لیو و تیمش می‌خواستند بدانند که آیا ضربات تکراری سر هم می‌تواند بر ماده خاکستری رنگی تاثیر بگذارد یا نه.

لیو گفت : " ماده خاکستری در ناحیه کورتکس در خارج از مغز قرار گرفته‌است ، بنابراین انتظار داریم که این منطقه به طور مستقیم به خود اثر متصل شود . "

محققان از نوع جدیدی از MRI به نام تصویربرداری kurtosis انتشار برای بررسی گره‌های عصبی پیچیده که ماده خاکستری را تشکیل می‌دهند ، استفاده کردند . آن‌ها دریافتند که سازمان ماده خاکستری در مغز بازیکنان پس از یک فصل از فوتبال تغییر کرد و این تغییرات با تعداد و موقعیت اثرات سری نوسان شده توسط شتاب‌سنج‌ها در داخل کلاه‌خود بازیکنان ، تغییر کرد .

این تغییرات در جبهه و عقب قشر مخ متمرکز بودند که مسیول کارکرده‌ای رده بالای مانند حافظه ، توجه و شناخت است و در تالاموس و putamen قرار دارند که اطلاعات حسی و حرکات مختصات را رله می‌کنند .

لیو گفت : " اگرچه مطالعه ما به عواقب تغییرات مشاهده‌شده نگاه نمی‌کند ، شواهدی در حال ظهور وجود دارد که نشان می‌دهد چنین تغییراتی در بلندمدت مضر هستند . "

محققین می‌گویند که عملکرد شناختی دانشجویان در طول این فصل تغییر نکرد و هنوز مشخص نیست که آیا این تغییرات در مغز دائمی هستند یا خیر.

Nan Ji ، نویسنده اول گروه مهندسی برق و علوم کامپیوتر در دانشگاه برکلی ، گفت : " ساختار مغز بازیکنان جوان هنوز به سرعت در حال توسعه است و این ممکن است تغییرات ناشی از اثرات منفی سر را خنثی کند ."

با این حال ، محققان هنوز هم احتیاط می‌کنند - - و نظارت مکرر و نظارت بر مغز - - برای جوانان و دانش‌آموزان دبیرستانی که درگیر فعالیت‌های ورزشی هستند .

لیو گفت : " من فکر می‌کنم که بحث در مورد این که چه سنی برای مغز بسیار مهم است که این گونه عواقب را تحمل کند، به ویژه با توجه به محبوبیت فوتبال جوانان و ورزش‌های دیگر که باعث تاثیر بر مغز می‌شوند " .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...