روانشناسی

روانشناسی

مشخص است که مناطق خاصی از مغز مسئول برخی از وظایف خاص بدن هستند . مخچه ، ساختاری که در پشت جمجمه یافت می‌شود ، برای کنترل حرکت مهم است در حالی که پوسته قدامی مسئول توابع شناختی مانند حافظه کوتاه‌مدت و تصمیم‌گیری است . با این حال ، وقتی پژوهشگران به باز کردن راز چگونگی تعامل میلیاردها نورون در مغز ادامه می‌دهند، آشکار می‌شود که آن سیاه و سفید نیست .

دکتر Nuo لی ، استادیار علوم اعصاب و دانشمند McNair در کالج پزشکی Baylor ، و همکارانش اولین مدرک مستقیمی را یافته‌اند که مخچه تنها فعالیت ماهیچه‌ای را کنترل می‌کند . همچنین نقش در کارکرده‌ای شناختی بازی می‌کند .

لی گفت : " ما می‌دانستیم که قشر رویی مغز و مخچه با هم در ارتباط هستند و ما همچنین می‌دانیم که در انسان‌ها ، آسیب cerebellar به علت مشکلات حافظه یا برنامه‌ریزی شناخته شده‌است ، بنابراین این دو ممکن است به هم متصل شوند ."

لی و همکارانش در زمانی که حیوانات در حال حرکت نیستند ، فعالیت در مخچه را بررسی کردند ، اما به جای آن فکر می‌کنند . برای انجام این کار ، محققان موش‌ها را در وظیفه‌ای آموزش دادند که آن‌ها را ملزم به تصمیم‌گیری براساس حافظه کوتاه‌مدت کرد . موش‌ها در یک موقعیت خاص یک شی منفرد نشان داده شدند . بعد از یک تاخیر ، حیوان باید به خاطر داشته باشد که شی در کجا قرار دارد و مکان آن را با لیسیدن در جهت چپ و راست مشخص می‌کند . این تاخیر زمانی ارایه شد که موش‌ها مجبور شدند از حافظه کوتاه‌مدت استفاده کنند تا به خاطر داشته باشند که شی قبل از حرکت با حرکت صحیح کجا بوده‌است .

ساخت حرکات و خاطرات

در کار قبلی ، محققان فعالیت حافظه را در قشر مغز در طول دوره تاخیر یافته یافتند که پیش‌بینی کرد چه حرکت آینده موش‌ها ایجاد خواهد شد . Li و همکارانش دریافتند که فعالیت حافظه در طول دوره تاخیر در هر دو قشر پیشانی و مخچه مشاهده شده‌است . محققین قسمت‌هایی از مخچه را در طول دوره تاخیر که منجر به واکنش‌های نادرست شده اما با این جنبش تداخل نداشتند ، خاموش کردند . در عین حال ، فعالیت حافظه در پوسته قدامی هم مختل شد . این امر نشان داد که فعالیت حافظه در پوسته قدامی به مخچه وابسته است . سپس آن‌ها قسمت‌های جلویی مغز را خاموش کردند که باعث توقف فعالیت حافظه در مخچه شد .

ما دریافتیم که خروجی مخچه نیز پوسته قدامی را هدف قرار می‌دهد و بالعکس . وقتی ارتباط بین دو قسمت مغز را مختل می‌کنیم ، فعالیت حافظه به هم می‌ریزد . به گفته لی ، نتایج ما نشان می‌دهد که فعالیت یک رفتار واحد توسط چندین ناحیه مغز هماهنگ می‌شود . "

مخچه به هدایت حرکت ما با یادگیری از اشتباه‌ات مشهور است . لی توضیح می‌دهد که وقتی یاد می‌گیریم که یک توپ بسکتبال را شکار کنیم ، در ابتدا تعداد زیادی تیر از دست دادیم . با این حال ، مغز می‌تواند تصاویر خود را با تنظیم حرکات ما براساس خطاها از دست رفته ، تنظیم کرده و در نهایت عکس‌های دقیق تولید کند . گفته می‌شود که مخچه مسئول یادگیری این موتور است . این ترکیب ، اشتباه‌ات را از حرکات دست رفته و جنبشی که برای ایجاد یک حرکت دقیق‌تر تشکیل شده‌بود ، ترکیب می‌کند .

تیم Li's در حال حاضر در حال بررسی آزمایش‌ها بر روی این فرضیه است که مخچه ممکن است عملکرد مشابهی را در فعالیت مغزی مرتبط با افکار ، مانند بازی کردن یک بازی شطرنج انجام دهد .

روده و چربی قهوه‌ای برای گفتن زمان به مغز برای توقف خوردن تعامل دارند .

مبدا :

انتشارات سلول

خلاصه :

محققان نشان داده‌اند که به اصطلاح " چربی قهوه‌ای " با هورمون gut در موش تعامل دارد تا سیگنال‌های تغذیه‌ای در مورد کامل بودن مغز در طی غذا را رله کند . این مطالعه درک ما از نقش بسیار مشکوک بافت چربی قهوه‌ای ( BAT ) را تقویت می‌کند - - نوعی چربی بدن که زمانی که یک حیوان سردش است گرما تولید می‌کند - در کنترل جذب غذا .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...