روانشناسی

روانشناسی

طبق نظر محققان دانشگاه وارویک و دانشگاه تنسی ، مرکز مطالعات منظم و منظم کودکان از سنین پایین ، اطلاعات ارزشمند را در هنگام غربالگری برای مدت بلند مدت ، با توجه به ریسک شناختی بلند مدت ، به آن اضافه می‌کنند .

Very ( VP ) و نوزادان بسیار پایین ( VLBW ) دارای سره‌ای کوچک‌تری در هنگام تولد و در نتیجه مغز کوچک‌تر هستند ، اما اندازه‌گیری رشد مغز آن‌ها به پایش خطرات رشد مغز و IQ آینده کمک می‌کند .

ارزیابی‌های محیط اولیه منظم ، اطلاعات ارزشمندی را در هنگام غربال کردن برای ریسک شناختی بلند مدت ، با توجه به تحقیقات جدید از طریق یک هم‌کاری تحقیقاتی بین‌المللی ، از جمله دانشگاه وارویک ، انگلستان و دانشگاه تنسی Knoxville ، ایالات‌متحده ، به آن اضافه می‌کنند .

محققان دریافتند که یک روش به عنوان یک روش ساده و مقرون‌به‌صرفه که به طور مرتب اندازه سر را اندازه‌گیری می‌کند ، در هنگام غربالگری برای ریسک شناختی بلند مدت ، اطلاعات ارزشمند را اضافه می‌کند .

تحقیقاتی که در مجله انجمن بین‌المللی Neuropsychological منتشر شد ، توسعه کودکانی را مورد بررسی قرار دادند که در زمان تولد نوزاد بسیار preterm و / یا بسیار پایین متولد شده‌اند و اگر heads به اندازه کافی رشد کنند ، رشد IQ آن‌ها ممکن است مختل شود .

۲۰۳ VP و VLBW ( زیر ۳۲ هفته حاملگی و / یا زیر ۱۵۰۰ گرم ) و ۱۹۸ کودک متولد ( بین ۳۷ و ۴۱ هفته بارداری ) در آلمان در ۶ - ۱۹۸۵ در بزرگسالی به دنیا آمدند .

دکتر Dieter wolke و دکتر جولیا Jaekel محیط اطراف را ۵ ماه ، ۲۰ ماه و ۴ سال سن اندازه‌گیری کردند . اطلاعات با تست‌های استاندارد شده در دوران کودکی - ۶ و ۸ سال و در ۲۶ سال ارزیابی شد .

آن‌ها دریافتند که VP و نوزادان VLBW دارای سره‌ای کوچک‌تری در هنگام تولد بوده ، اما بین تولد و ۲۰ ماه روسای آن‌ها نسبت به کودکان متولد شده نسبتا ً سریع‌تر رشد کرده‌اند ، زیرا مجبور بودند که آن‌ها را دستگیر کنند .

پروفسور Dieter wolke ، از دانشکده روان‌شناسی و مدرسه پزشکی وارویک در دانشگاه وارویک ، یک نویسنده ارشد در این گزارش ، رشد سر و هوش از تولد تا بزرگسالی در بزرگسالی و افراد متولد شده می‌باشد . او می‌گوید :

" اندازه‌گیری محیط و در نتیجه رشد سر در دوران کودکی ، معیار proxy رشد حجم مغز در دوران اولیه کودکی است . انجام این کار ساده و ارزان است و همانطور که در تحقیقات ما نشان داده شد، رشد آهسته سر ، نشانه هشدار ویژه‌ای برای مشکلات شناختی بالقوه است ."

دکتر جولیا Jaekel ، اولین مولف دانشگاه تنسی گفت :

کسانی که رشد سریع رشد مغز را نشان می‌دادند ، چه preterm و چه بلند مدت ، در ۲۶ سال نمرات اطلاعاتی بالاتری داشتند . رشد مغز به ویژه برای نمرات اطلاعاتی در VP و کودکان VLBW مفید بوده‌است . این یک پیشگویی بهتر از چه زود یا چه زود هنگام تولد نوزادان بوده‌است ."

این تحقیق نشان می‌دهد که رشد مغز یک معیار proxy رشد حجم مغز است و با رشد شناختی بلند مدت مرتبط است . نظارت بر توسعه رشد مغز ، به ویژه در VP و VLBW نوزاد ، در ارزیابی خطرات شناختی بعدا ً در زندگی کمک می‌کند .

گام بعدی برای محققان بررسی چگونگی کمک به رشد مغز و در نتیجه رشد مغز در VP و کودکان VLBW است . برخی از این اهداف برای بهبود تغذیه ، تغذیه ، درمان‌های عصبی - محافظ و محرک شناختی و عاطفی مناسب به عنوان غذای مغز هستند .

رفتارهای اوتیسم ، اثر انگشت شبکه مغزی منحصر به فرد در نوزادان را نشان می‌دهند .

مبدا :

Elsevier

خلاصه :

یک مطالعه جدید ، شبکه‌های ذهنی کارکردی منحصر به فرد مرتبط با رفتارهای خاص اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) را در ۱۲ و ۲۴ ماهه در معرض خطر توسعه ASD مشخص کرده‌است .

یک مطالعه جدید ، شبکه‌های ذهنی کارکردی منحصر به فرد مرتبط با رفتارهای خاص اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) را در ۱۲ و ۲۴ ماهه در معرض خطر توسعه ASD مشخص کرده‌است . این مطالعه در رشته روان‌شناسی زیستی منتشر شده‌است : دانش شناختی و علوم شناختی .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...