روانشناسی

روانشناسی

درمان تومورهای مغزی ناشی از هزینه گزافی است ، به خصوص برای کودکان . بیش از نیمی از بیمارانی که درمان تشعشع برای این تومورها را تحمل می‌کنند ، کاهش شناختی غیرقابل بازگشت را تجربه می‌کنند، یک اثر جانبی که به طور خاص عواقبی برای بیماران جوان‌تر دارد . تاکنون ، دانشمندان قادر به آزمایش استراتژی‌های بالقوه برای جلوگیری از این مشکل نبودند چون هیچ مدل‌های آزمایشگاهی وجود نداشتند که به طور صادقانه چرخه حیات بالینی را در تومورهای مغزی ثبت کرده باشند .

اما در یک مطالعه جدید که در روز ۱۳ نوامبر در ژورنال eLife ، دانشگاه سان‌فرانسیسکو و دانشمندان سانفرانسیسکو انجام شد ، اولین مدل حیوانات از glioma - - the و رایج‌ترین شکل سرطان مغز در ایالات‌متحده - - که می‌تواند برای مطالعه اثرات بلند مدت درمان پرتو درمانی در مغز در بدن انسان مورد استفاده قرار گیرد ، را گزارش می‌دهند . با استفاده از این مدل موس ، محققان نشان دادند که یک دارو که موقتا ً بخش کلیدی سیستم ایمنی brain's را سرکوب می‌کند می‌تواند از کاهش شناختی ناشی از تشعشع جلوگیری کند .

هزینه درمان :

موسسه سرطان ملی تخمین می‌زند که در سال جاری حدود ۲۴، ۰۰۰ مورد جدید سرطان مغز وجود خواهد داشت . طبق اظهارات پروفسور of گوپتا ، دکتر Nalin گوپتا ، دکترای پزشکی ، درمان پرتو درمانی یکی از شایع‌ترین درمان‌های این malignancies است ، اما آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند .

گوپتا ، رئیس بخش جراحی عصبی کودکان در بیمارستان UCSF بنیوف ، و مولف ارشد این مطالعه جدید ، گفت : " درمان تشعشع تاثیر قابل‌توجهی بر عملکرد شناختی هر دو کودک و بزرگسالان دارد .

مطالعات اولیه نشان داده‌اند که کودکان خردسال ممکن است ۸ تا ۱۲ قطره در IQ در سال‌های بعد از درمان تشعشع را تجربه کنند . این بیماران نیز ممکن است تغییرات آشکار در رفتار را از خود نشان دهند .

گوپتا گفت : " اگر با این بچه‌ها صحبت کنید آن‌ها معمولا ً با شما صحبت خواهند کرد اما آن‌ها مشکلات عمده‌ای در حل مساله ، حفظ حافظه بلند مدت و عملکرد اجرایی خواهند داشت . برخی از برخی اختلالات رفتاری را به عنوان یک - و خلق و خوی بد نشان می‌دهند ."

برای مشخص کردن اینکه چرا درمان تشعشع منجر به اختلال شناختی می‌شود ، گوپتا با UCSF neuroscientist ، PhD ، یک متخصص در مورد اثرات عصبی تشعشع که پیش از این مدل‌های موش را برای مطالعه این که چگونه تابش کیهانی بر فضانوردان تاثیر می‌گذارد ، هم‌کاری کرده‌است .

تشعشع: سیستم ایمنی بدن از دوست به ضد Foe

کار قبلی از آزمایشگاه Rosi's دریافت که افشای موش به تشعشع منجر به فعال‌سازی سیستم ایمنی brain's می‌شود - به ویژه ، نوعی از سلولی که به نام microglia شناخته می‌شود .

rosi ، پروفسور در بخش‌های درمان فیزیکی و جراحی عصبی و یکی از نویسندگان ارشد مطالعه جدید ، گفت : " وقتی سیستم ایمنی brain's بوسیله یک توهین فعال می‌شود ، ما معمولا ً می‌بینیم که سلول‌های اندوتلیال به طور موثر بر سیناپس‌ها تاثیر می‌گذارند . "

اما در موش ، همان توهینی که سیستم ایمنی را فعال می‌کند می‌تواند باعث haywire شود .

rosi گفت : " فعال کردن سیستم ایمنی پس از یک توهین مانند اشعه در ابتدا محافظ است ، اما با گذشت زمان ، فعال‌سازی همچنان ادامه دارد و برای نورون‌ها زیان‌آور است ."

در این موارد سلول‌های microglia به surveil مغز ادامه می‌دهند اما دیگر نمی‌توانند جستجوی خود را به مناطق آسیب‌دیده محدود کنند . در عوض آن‌ها شروع به حمله به ساختارهای مغزی سالم می‌کنند که منجر به اختلال شناختی می‌شود . محققان فکر کردند که درمان پرتو درمانی برای تومورهای مغزی ممکن است سیستم ایمنی را به روش مشابه راه‌اندازی کند .

یک مدل جدید

هم حضور of و هم قرار گرفتن در معرض تشعشع برای فعال کردن سیستم ایمنی brain's شناخته شده‌است ، بنابراین هیچ‌کس نمی‌دانست که آیا سلول‌های ایمنی به میزان مشابهی در تومور مغزی در مقابل مغز بدون تومور واکنش نشان می‌دهند یا خیر .

" آنچه که ما در این مقاله می‌خواهیم انجام دهیم ، مدلی است که در واقع در بیماران مبتلا به تومور مغزی ، هنگامی که با آن بیماران مبتلا به تشعشع برخورد می‌کنید ، رخ می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...