روانشناسی

روانشناسی

به منظور انجام این کار ، ما باید یک مدل موشی از glioma بسازیم که آنچه در کلینیک از آغاز بیماری از طریق درمان اشعه و فراتر از آن رخ می‌دهد را مشخص کنیم .

اگر چه مدل‌های موشی سرطان مغز قبلا ً در دسترس بودند ، آن‌ها یک عیب ذاتی در خود داشتند : به منظور معرفی سرطان در بیشتر موش‌ها ، محققین باید سیستم‌های ایمنی خود را تعطیل کنند . اما با توجه به اینکه سیستم ایمنی نقش عمده‌ای در both glioma و پاسخ brain's به تشعشع ایفا می‌کند ، مدل‌هایی که بر این ها به اصطلاح موش immunocompromised تکیه دارند کافی نیستند .

گوپتا و rosi روشی را برای معرفی gliomas به موش بدون مسدود کردن سیستم‌های ایمنی بدن با انتخاب سلول‌های glioma و وضعیت‌های موشی با پروفایل ‌های ایمنی یک‌سان ابداع کردند و بدین ترتیب به سرطان اجازه داد تا در موش‌های معمولی immunologically نگهداری شود . با استفاده از این مدل ، آن‌ها قادر به مطالعه زیست‌شناسی tumor's در طول و بعد از درمان با استفاده از سیستمی هستند که به دقت آنچه در کلینیک رخ می‌دهد را منعکس می‌کند .

تابش ، سرطان ، سرطان پستان

پیش از این مطالعه ، دانشمندان دریافتند که آیا تومور به کمبود شناختی مشاهده‌شده در بیماران مبتلا به سرطان کمک می‌کند ، یا اینکه آیا این اثرات صرفا ً از پرتوافکنی ناشی می‌شوند یا خیر. برای بررسی این سوال ، محققان یک روش شناخت هدف جدید ( NOR ) را انجام دادند - - راهی برای آزمایش کسری شناختی - - در دو گروه از موش‌های bearing - که هیچ درمانی در مورد تشعشع دریافت نکردند ، و یکی هم همین کار را کرد .

به نظر می‌رسد که خود تومور هیچ تاثیری روی توانایی‌های ادراکی ندارد ، و rosi گفت که تحقیقات قبلی او توضیح می‌دهد .

او توضیح داد : " هیپوکامپ - ناحیه مغز در جوندگان و انسان‌ها که در شکل‌دهی خاطرات جدید دخیل بوده‌اند - - از آزمایش‌های دیگری استفاده کرده‌ایم که به دیگر ساختارهای cortical مربوط می‌شود و حیوانات دچار اختلال نمی‌شوند . به نظر می‌رسد که تشعشع به طور خاص به ناحیه مغزی که در یادگیری دخیل هستند آسیب می‌رساند و خاطرات جدیدی را شکل می‌دهد ."

دارو مانع از آسیب شناختی می‌شود

بعد از پایه‌ریزی این درمان - - نه این بیماری - - باعث اختلال شناختی شد، محققان دریافتند که چگونه از سیستم ایمنی بدن بعد از درمان پرتو درمانی جلوگیری کنند .

آزمایشگاه Rosi's پیش از این نشان داده بود که یک مجتمع بنام PLX۵۶۲۲ ، که توسط برکلی و کالیفرنیا توسعه داده شده‌است. شرکت Plexxikon ، از آسیب شناختی در زمان کنترل قبل از پرتوافکنی استفاده می‌کند . ترکیب با مهار یک گیرنده در مغز به نام CSF - ۱ R عمل می‌کند که معمولا ً سیستم ایمنی brain's را بعد از آسیب تشکیل می‌دهد .

" با استفاده از این ترکیب برای خالی کردن سیستم ایمنی در زمان پرتوافکنی و اجازه دادن به repopulate در زمان خود ، microglia دیگر آماده تغییر سیناپس‌ها نیستند . اگر ما این کار را انجام دهیم ، می‌توانیم از آسیب نورونی جلوگیری کنیم و در نتیجه از کمبود شناختی جلوگیری کنیم که در طول زمان پس از پرتوافکنی استفاده می‌شوند ."

محققان این ترکیب را با موش حامل تومور پیش از درمان تشعشع انجام دادند و دریافتند که آن‌ها می‌توانند تومور را بدون آسیب رساندن به شناختی کاهش دهند - نتیجه با اهمیت بالینی عمیق اگر می‌تواند در بیماران انسان تکرار شود .

گوپتا گفت : " به طور ایده‌آل ، we'd قادر به ارائه این ترکیب به بیماران قبل از درمان برنامه‌ریزی‌شده آن‌ها و جلوگیری از تشکیل شکل نقص شناختی در وهله اول است. " و افزود که او و rosi امیدوارند که این کار را در آزمایش‌ها کلینیکی انجام دهند .

گوپتا گفت : " یک ترکیب Plexxikon دیگر که CSF - ۱ آر را هدف قرار می‌دهد در حال حاضر در چندین آزمایش بالینی مورد آزمایش قرار می‌گیرد ، و اگر مدرکی دال بر اثربخشی آن دارید - - که چیزی است که امیدواریم تحقیقات ما بتوانند آن را فراهم کنند ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...