روانشناسی

روانشناسی

Mucke ، محقق ارشد و رئیس موسسه Gladstone بیماری‌های عصبی گفت : " ما در مدل‌های موشی متوجه شدیم که سطوح klotho در شبکه کوروئید به طور طبیعی کاهش پیدا کرد و ما این فرآیند سالخوردگی را با کاهش سطوح klotho در این ساختار به طور تجربی تکرار کردیم و دریافتیم که کاهش این مولکول ، التهاب مغز را افزایش می‌دهد ."

Mucke و تیمش به بررسی تاثیر این پدیده در مناطق دیگر مغز پرداختند . آن‌ها کشف کردند که در موش‌ها با klotho کم‌تر در شبکه کوروئید ، سلول‌های ایمنی ذاتی در یک مرکز حافظه مهم به شدت واکنش نشان دادند وقتی که بخش‌های دیگر بدن در معرض چالش‌های ایمنی قرار گرفتند که عفونت را تقلید می‌کنند .

Lei ژو ، یک دانشمند در آزمایشگاه Mucke's و اولین مولف این مطالعه ، می‌گوید : " به نظر می‌رسد سد بین مغز و سیستم ایمنی با سطوح پایین ‌تری از klotho درهم می‌شکند . " یافته‌های ما نشان می‌دهد که klotho به حفظ این مانع کمک می‌کند . هنگامی که سطوح این مولکول در شبکه کوروئید به پایان رسید ، مانع متخلخل می‌شود و سلول‌های ایمنی و مولکول‌های inflammatory را مجاز می‌کند تا به راحتی از بین بروند ."

این نوع واکنش افزایش‌یافته از سلول‌های ایمنی فطری می‌تواند مضر باشد ، زیرا آن‌ها عوامل ویژه‌ای را تولید می‌کنند که برای اختلال عملکرد مغز نشان‌داده شده‌اند .

Mucke افزود : " تغییرات مولکولی که در مطالعه ما مشاهده کردیم نشان می‌دهد که تخلیه klotho از شبکه کوروئید به کاهش شناختی افراد مسن از طریق مغز کمک می‌کند " . این پیچیدگی به ویژه در بیماران مبتلا به بیماری Alzheimer's افزایش پیدا می‌کند که در آن تورم به عنوان یک عامل اصلی آسیب‌شناسی ظاهر شده‌است ."

اکنون که نشان داده‌اند که تخلیه klotho از شبکه کوروئید منجر به افزایش التهاب مغز ، Mucke و تیم او در حال برنامه‌ریزی برای تعیین این مساله هستند که آیا افزایش سطح klotho در شبکه کوروئید به کاهش رشد شناختی مربوط به سن کمک می‌کند یا خیر.

نیروهای انفجاری ملایم ، علی‌رغم فقدان آسیب ماکروسکوپی ، باعث آسیب‌شناسی و نقص مغز می‌شوند.

مبدا :

دانشگاه آلاباما در بیرمنگام

خلاصه :

محققان با استفاده از مدل موشی of نشان می‌دهند که چقدر در معرض یک موج شوک تک انفجاری ، قادر به ایجاد اثرات بیماری زا اما بالقوه بسیار معنادار است که با زمان تجمع می‌کنند . این اثرات ، که در سطح میکروسکوپیک تشخیص داده می‌شوند، شامل آسیب microvascular ، آسیب به آکسون‌ها و نشانه‌های neuroinflammation در مناطق مختلف مغز می‌شوند . عملکرد مغز نیز تغییر می‌کند ، همان طور که با پلاستیسیته دراز مدت impaired نشان‌داده شده‌است .

از سال ۲۰۰۱ تاکنون تعداد ۳۰۰۰۰۰ عضو سرویس ایالات‌متحده در عراق و افغانستان مستقر شده‌اند و از آسیب مغزی ناشی از انفجار آسیب‌دیده اند . اکثر این صدمات مغزی ناشی از انفجار ، یا bTBIs ، به عنوان خفیف طبقه‌بندی شدند .

برخلاف bTBIs شدید یا متوسط ، یک bTBI خفیف هیچ آسیب مغزی آشکار ، مانند خونریزی ، تومورها و یا کبودی را نشان نمی‌دهد و افراد مبتلا به bTBI خفیف هشیاری خود را از دست نمی‌دهند و یا علائم ضربه مغزی را نشان نمی‌دهند . با این وجود ، این آسیب‌ها می‌تواند در نهایت منجر به اختلال شناختی ، از دست دادن عملکرد attentional ، اعتیاد به مواد مخدر ، و اختلالات افسردگی شود .

با استفاده از مدل موشی of ، دانشگاه آلاباما در محقق بیرمنگام ، جیمز Bibb ، Ph.D. ، و همکارانش نشان می‌دهند که چقدر در معرض یک موج شوک تک انفجار تنها اثرات بیماری زا اما بالقوه بسیار معنی‌داری را ایجاد می‌کند که با زمان تجمع می‌کنند .

این اثرات ، که در سطح میکروسکوپیک تشخیص داده می‌شوند، شامل آسیب microvascular ، آسیب به آکسون‌ها و نشانه‌های neuroinflammation در مناطق مختلف مغز می‌شوند . عملکرد مغز نیز تغییر می‌کند ، همان طور که با پلاستیسیته دراز مدت impaired نشان‌داده شده‌است .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...