روانشناسی

روانشناسی

استرس پس از حادثه و استرس پس از حادثه در warfighters

مبدا :

آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا

خلاصه :

محققان تکنیکی را ایجاد کرده‌اند که دارای پتانسیل ارائه اقداماتی است که توسعه روش‌ها برای کاهش استرس و ظهور شرایطی مانند اختلال استرس پس از حادثه در warfighters را تسهیل می‌کند .

یک دانشمند آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش آمریکا با گروهی از محققان دانشگاه شمال تگزاس برای توسعه یک تکنیک پردازش اطلاعات جدید هم‌کاری کرده‌است که تغییرپذیری سری زمانی را به عنوان معیاری برای وضعیت مغز استفاده می‌کند .

محققان می‌گویند که این تکنیک پتانسیل ارائه معیارهایی را دارد که توسعه روش‌ها برای کاهش استرس و ظهور شرایطی مانند اختلال استرس پس از ضربه در warfighters را تسهیل می‌کند .

دکتر بروس وست ، دانشمند ارشد ریاضی و علوم اطلاعات در دفتر تحقیقات ارتش آمریکا و هم‌کار ARL ، گفت : " مغز انسان از بسیاری از پیچیده‌ترین اندام در حال حاضر ، با بیش از یک میلیارد نورون و داشتن بیش از یک تریلیون اتصال داخلی در نظر گرفته شده‌است . "

با توجه به غرب ، این عملیات شبکه پیچیده‌ای از نورون‌ها است که میزبان تفکر انسان ، و از طریق سیستم عصبی مرکزی ، عملکرد اکثر موارد را ، اگر نگوییم همه ، از شبکه‌های فیزیولوژیک ، مانند تنفس ، کنترل موتور و قلب و عروقی را ممکن می‌سازد .

با این حال ، طبق نظر محققان ، حتی با این نقش مرکزی مغز در توانمند سازی وجود ما بازی می‌کند ، به طور قابل‌توجهی در مورد نحوه انجام این کار اطلاع دارد .

در نتیجه ، معیارهایی برای اینکه مغز چگونه وظایف مختلف خود را انجام می‌دهد ، برای درک ، به ویژه برای حفظ سلامت و سلامت پرسنل نظامی ، حیاتی هستند .

یک سیگنال الکتریکی کوچک و قابل‌اندازه‌گیری که توسط مغز پستاندار تولید می‌شود ، در الکتروکاردیوگرام و در سال ۱۸۷۵ توسط Caton و در مغز انسان توسط برگر ثبت شده‌است .

نوربرت وینر یک قرن بعد ، ابزار ریاضی لازم برای نفوذ به روابط مرموز بین امواج مغزی در سری زمانی EEG و عملکرد مغز را فراهم کرد .

با توجه به غرب ، پیشرفت در امتداد این مسیر کنداست و پس از یک قرن جمع‌آوری و تحلیل داده ، هیچ طبقه‌بندی ای از الگوهای EEG وجود ندارد که ارتباط بین این الگوها و فعالیت مغزی را مشخص می‌کند … تا کنون !

تکنیکی که توسط غرب و شرکای آکادمیک او توسعه می‌یابد نظریه بازی تکاملی را تعمیم می‌دهد ، یک تکنیک ریاضی که به طور تاریخی در فرموله کردن تصمیم‌گیری در بازی جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد .

یافته‌های آن‌ها در مقاله‌ای که در ماه آگوست سال فیزیولوژی در فیزیولوژی منتشر شد ، گزارش شده‌است .

در این مقاله با عنوان " امواج Bridging و رویداده‌ای Crucial در ذهن دینامیک مغز " ، غرب همراه با Gyanendra Bohara و پایولو Grigolini از دانشگاه شمال تگزاس ، مدل جدیدی را برای رفتار جمعی درون مغز ارایه داده و با موفقیت یک مدل جدید را برای رفتار جمعی درون مغز تست می‌کند که باعث ایجاد شکاف بین امواج و نوسانات تصادفی در داده‌های EEG می‌شود.

وست می‌گوید : " وقتی بازی به گروه‌هایی تعمیم داده می‌شود که گزینه‌های خاص استراتژی همواره برنده می‌شوند و می‌توانند در طول زمان تغییر کنند ، وضعیت در حال ارائه تنوع غنی از پیامدها از جمله تشکیل دولت‌های جمعی است که در آن همه یک cooperator یا defect هستند که منجر به یک وضعیت جمعی می‌شوند ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...