روانشناسی

روانشناسی

دوستان فیس بوکی شما به این معنی هستند ، اما به احتمال زیاد هر روز به شما آسیب می‌رسانند .

مبدا :

دانشگاه بوفالو

خلاصه :

براساس تحقیقات جدید ، احساسات منفی و احساسات منفی ممکن است با محرومیت اجتماعی ناخواسته در فیس بوک و دیگر سایت‌های ارتباط جمعی مرتبط باشد .

وب سایت‌های ارتباط جمعی اغلب کاربران را با اطلاعات منع اجتماعی که ممکن است در واقع از تفکر هوشمندانه جلوگیری کنند ، به نقل از مولف دانشگاه در دانشگاه بوفالو ارایه می‌دهد که نه تنها در فیس بوک و دیگر سکوهای مشابه ، بلکه در ویژگی‌های سیستم‌هایی که این سایت‌ها در آن فعالیت می‌کنند ، اهمیت بسیاری دارد .

اثرات کوتاه‌مدت این پست‌ها ، احساسات منفی را در کاربرانی ایجاد می‌کنند که آن‌ها را می‌خوانند و ممکن است بر فرآیندهای تفکر در روش‌هایی تاثیر بگذارند که کاربران را در معرض پیام‌های تبلیغاتی قرار دهند .

بویژه هشدار دهنده این است که محرومیت اجتماعی موجود در این پست‌ها تعمدی نیست . کاربران به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دوستانشان به اشتراک گذاشته نمی‌شوند . با این حال ، وب سایت‌های ارتباط جمعی با طراحی بیشتر اطلاعات موجود از یک دوست به دیگری و نتایج حاصله از تفسیر این پیام‌ها قابل‌توجه هستند .

مایکل Stefanone ، استاد هم‌کار دانشکده ارتباطات و متخصص ارتباطات با واسطه کامپیوتر و شبکه‌های اجتماعی می‌گوید : " این یافته‌ها خیلی قانع‌کننده هستند . ما روزانه از این فن‌آوری استفاده می‌کنیم و آن‌ها اطلاعات را به کاربران در مورد شبکه‌های آن‌ها سوق می‌دهند ، که این چیزی است که این سایت‌ها برای انجام آن طراحی شده‌اند .

نتایج این مطالعه با نویسنده اصلی جسیکا Covert ، دانشجوی کارشناسی‌ارشد دانشکده ارتباطات ، در مجله مجله علوم اجتماعی مجله ظاهر شد .

Covert می‌گوید : " این یافته‌ها تنها به این دلیل مهم نیستند که ما در مورد احساسات افراد صحبت می‌کنیم ، اما همچنین پرسش‌هایی در مورد چگونگی تاثیر قرار گرفتن در معرض این تعاملات در عملکرد روزمره - به روز را مطرح می‌کند .

" با در نظر گرفتن میزان زمان صرف آنلاین ، بررسی اثرات طرد اجتماعی آنلاین مهم است ."

در یک نگاه ، پست‌ها در مرکز مطالعه بی‌خطر به نظر می‌رسند . کاربران فیس بوک را آزاد می‌کنند تا مبادلات میان دوستانی را که به طور غیر عمد آن‌ها را حذف کرده‌اند ، ببیند .

همیشه این اتفاق می‌افتد . درس ته؟

Stefanone می‌گوید : " بله ، آن شب برای من اتفاق افتاد . من می‌بینم که دوستانم در حال انجام کاری هستند در حالی که I'm در خانه نشسته‌اند . It's نه مخرب ، بلکه در آن لحظه که احساس بدی داشتم ."

Stefanone می‌گوید نکته این است که پیام‌ها می‌توانند به گونه‌ای تفسیر شوند که مردم احساس می‌کنند از آن‌ها خارج شده‌اند . و این احساس ، به همان اندازه بی‌ضرر که به نظر می‌رسد ، به آسانی رد نمی‌شود .

Stefanone می‌گوید : " محرومیت اجتماعی ، حتی چیزی که ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد ، یکی از موثرترین تحریم‌ها است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و این می‌تواند به اثرات روانی آسیب برساند .

به گفته Stefanone ، It's در این نقطه نشان می‌دهد که تابع تنظیم خودکار brain's باید تمام شود .

آن خود - مقررات به سرعت احساسات منفی را تعدیل می‌کند که می‌تواند ناشی از تفسیر باشد، اما خود - مقررات منابع ذهنی را مصرف می‌کند که افکار هوشمند را مهار می‌کنند .

" اگر کاربران به دلیل آنچه که در فیس بوک می‌خوانند کنترل خود را در دست داشته باشند ، شواهدی وجود دارند که باعث کاهش سطح تفکر هوشمند می‌شوند ، که می‌تواند آن‌ها را به پیام‌های قانع‌کننده‌ای باز کند ."

کل مدل کسب‌وکار در تبلیغات ساخته شده‌است . Stefanone می‌گوید : " با توجه به درآمد سالانه تبلیغات ، من فکر می‌کنم که این یک مکالمه ارزش دارد ، آن استفاده منظم ، بی‌خطر و متداول این پلت فرم می‌تواند منجر به مهار کوتاه‌مدت تفکر هوشمند شود ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...