روانشناسی

روانشناسی

برای مطالعه ، Covert و Stefanone سناریوهایی را ایجاد کردند که برای تصویرسازی آیینه‌ای خاص در فیس بوک طراحی شده‌بودند و ۱۹۴ فرد در یک تجربه شرکت کردند تا در معرض طرد اجتماعی قرار بگیرند . محققان یک گروه را با سناریویی آشنا کردند که شامل دو دوست خوب بود، که در آن یکی از این دوستان اطلاعاتی را که شرکت کنندگان را حذف می‌کرد ، به اشتراک گذاشته بودند . گروه دیگر یک خوراک دید که هیچ اطلاعات محرومیت اجتماعی را نشان نمی‌داد .

نتایج نشان داد که افراد در معرض اطلاعات محرومیت اجتماعی شرکت می‌کنند که شامل دوستان نزدیک آن‌ها احساسات منفی بیشتری نسبت به گروه کنترل دارند . آن‌ها همچنین تمایل داشتند که منابع ذهنی بیشتری را صرف درک شبکه‌های اجتماعی خود کنند و آن‌ها را به ویژه به محرک‌ها مانند تبلیغات حساس کنند .

Stefanone می‌گوید که برنامه‌های آینده شامل تکرار آزمایش فعلی و سپس اندازه‌گیری تغییرات در تفکر هوشمند با استفاده از سوالات آزمون استاندارد است .

Stefanone می‌گوید : " من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که باید به یاد داشته باشیم این است که به دقت درباره رابطه ما با این شرکت‌ها و این شبکه‌های اجتماعی اجتماعی فکر کنیم .

عصب شناسان سرنخ‌ها را نسبت به بلوغ مغزی موش‌های نوجوان نشان می‌دهند .

مبدا :

دانشگاه ماساچوست در Amherst

خلاصه :

یک مطالعه جدید در موش‌های صحرایی نشان می‌دهد که وقتی حیوانات به سنین بلوغ تبدیل می‌شوند، تغییرات فیزیکی خاص به axons انتقال عصبی را تسریع می‌کند که ممکن است منجر به توانایی‌های ادراکی بالاتر شود .

یکی از سوالات مهم در تحقیقات neurodevelopment شناسایی این موضوع است که چگونه ارتباطات در مغز تغییر می‌کند تا عملکرد عصبی در دوران کودکی و نوجوانی را بهبود بخشد . در حال حاضر، نتایج یک مطالعه در موش‌های آزمایشگاهی به گزارش neuroscientists Heather ریچاردسون ، Geng - لین لی و همکارانش در دانشگاه ماساچوست Amherst نشان می‌دهد که با انتقال حیوانات به دوران نوجوانی ، تغییرات فیزیکی خاص در axons انتقال عصبی را تسریع می‌کند، که ممکن است منجر به توانایی‌های ادراکی بالاتر شود .

او اضافه می‌کند : " یکی از مزیت‌های افزایش سرعت هدایت ، پردازش سریع‌تر اطلاعات است ؛ حوزه‌های مغزی سریع‌تر و سریع‌تر ارتباط برقرار می‌کنند . Myelin نیز می‌تواند axons را سریع‌تر کند ."

Silva - Gotay اشاره می‌کند : " برای دانش ما ، این اولین مطالعه‌ای است که اندازه‌گیری سرعت هدایت axons را با اندازه‌گیری myelination در طول توسعه در این بخش از مغز ترکیب می‌کند . "

در مجله eNeuro ، محققان گزارش می‌دهند که آن‌ها تغییرات خاصی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است عوامل کلیدی اصلی فرآیند عصبی ارتقا یافته در قشر جلویی مغز ( mPFC ) از مغز موش بالغ باشد . ریچاردسون می‌گوید : این منطقه‌ای است که اطلاعات بسیاری از منابع را با ادغام و مدل‌سازی توابع پیچیده مانند واکنش‌های استرس ، کنترل رفتار ، توجه و حافظه کار ترکیب می‌کند .

او و همکارانش تغییرات در آکسون‌ها را مورد مطالعه قرار دادند - - رشته‌هایی که از یک سلول به سلول دیگر منتقل می‌شوند - - پوشش عایقی که در این زمان رشته‌های عصبی را تشکیل می‌دهند - - در مغز از موش‌های نوجوان ، پیش از بلوغ در ۱۵ روز و موش‌های میانه نوجوان در سن ۴۳ روز .

نتایج نشان می‌دهد که در حیوانات دو تا شش هفته ، آکسون‌ها در the متحمل تغییرات ریزساختاری و electrophysiological می‌شوند که انتقال عصبی را تسریع می‌کنند. سیلوا - Gotay توضیح می‌دهد : " ما بین آن دو قرن شاهد افزایش قابل‌توجهی در میزان سرعت سیگنال‌های الکتریکی در مغز در دوران قبل از نوجوانی در مقایسه با دوره نوجوانی بوده‌ایم . یک افزایش چشمگیر وجود دارد . علاوه بر آن ، ما این را در the پیدا کردیم که قبلا ً شناخته‌نشده بود ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...