روانشناسی

روانشناسی

سلول‌های بویایی ممکن است به عنوان اسب تروجان عمل کنند , درمان ضد سرطان را به تومورهای مغزی کشنده منتقل کنند.

سلول‌هایی که از نورون‌های تازه تولید شده محافظت می‌کنند می‌توانند مهندسی ژنتیک برای فعال کردن داروهای ضد سرطان , کاهش رشد تومور و بهبود بقای مدل موشی شوند .

منبع :

بیمارستان عمومی ماساچوست

خلاصه :

محققان دریافته اند که یک نوع خاص از سلول‌های بنیادی برای توانایی نورون‌های بویایی برای بازسازی مجدد ممکن است مهندسی ژنتیک باشد تا درمان ضد سرطان را به تومورهای مغزی خطرناک نام ببرد .

یک نوع خاص از سلول که برای بازسازی نورون‌های بویایی ضروری است , ممکن است مهندسی ژنتیکی شده باشد تا درمان ضد سرطان را به تومورهای مغزی خطرناک بنامند . محققان در گزارش خود در مجله موسسه ملی سرطان ماساچوست , محققان را با استفاده از سلول‌های کنترل بویایی به منظور ارائه یک عامل ضد سرطان تنها به سلول‌های تومور و چگونگی کاهش اندازه تومور و بقای طولانی‌مدت در مدل موشی توصیف کردند .

او می‌گوید : " این نوع تومورهای مغزی , شایع‌ترین نوع تومورهای مغزی هستند , و با وجود درمان شدید با جراحی , شیمی‌درمانی و پرتودرمانی , تقریبا ً همیشه تکرار می‌شوند و منجر به یک میزان بقای ۵ ساله کم‌تر از ۹۰ درصد می‌شوند . " " سلول‌های بویایی بویایی - که در سراسر زندگی در تمام پستانداران وجود دارند , از جمله انسان - می‌توانند از حفره بینی به مکان‌های التهابی مهاجرت کنند و پتانسیل عمل به عنوان یک اسب تروجان را داشته باشند . "

نورون‌های بویایی - - سلول‌های موجود در حفره بینی که از علایم و علایم عبور می‌کنند , توانایی بازسازی دارند که در سیستم عصبی نادر است . نورون‌های جدید در حفره بینی باید فیبرها را به نام آکسون‌های در نظر بگیرند . سلول‌های بویایی بویایی , آکسون‌ها در حال رشد را احاطه کرده‌اند , به بازسازی آن‌ها کمک می‌کنند و نیز آوار را از سلول‌های مرده و آسیب‌دیده تشکیل می‌دهند . زمینه و هدف : بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( als ) , بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( als ) و بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک ( als) می‌باشد .

به دلیل ارتباط مستقیم بین حفره بینی و مغز , تحویل دارو بینی به عنوان وسیله‌ای برای عبور از سد خونی مغزی مورد مطالعه قرار می‌گیرد . توانایی ورزش‌کاران برای سفر به مغز و جذب آن‌ها به مولکول‌های التهابی - - شامل آن‌هایی که توسط سلول‌های توموری ترشح می‌شوند - منجر به بررسی پتانسیل استفاده از آن‌ها در مقابله با سرطان شد . آن‌ها ابتدا نشان دادند که نشان‌دار کردن نشان‌دار شده به داخل حفره بینی موش‌ها با استفاده از روش تجربی , نه تنها به جاهایی که سلول‌های توموری تزریق شده‌اند , سفر می‌کنند بلکه سلول‌های توموری را دنبال می‌کنند .

سپس تیم مهندسی ژنتیک به منظور بیان یک پروتئین ترکیبی به نام cu که یک ماده غیر سمی غیر سمی نامیده می‌شود را به یک عامل شیمی‌درمانی بنام فو - فو تبدیل می‌کند . پس از تایید آزمایش‌های مربوط به سلول‌های توموری , توانایی بیان ژن cu - to - فو , که منجر به مرگ سلول‌های توموری می‌شود , در داخل حفره‌های بینی موش‌ها یک هفته پس از تزریق سلول‌های توموری به مغز حیوانات تزریق شد . هفت روز بعد , هر دو گروه از حیوانات به مدت هفت روز به مدت هفت روز به صورت روزانه تزریق شدند . دو هفته پس از آن , موش‌هایی که موش‌های تراریخت دریافت کرده بودند , تومورهای کوچک‌تر در محل تزریق , مهاجرت کم‌تر تومور از طریق مغز و مرگ بیشتر سلول‌های توموری نسبت به گروه کنترل داشت . تیمار تک مرحله‌ای باعث افزایش معنی‌دار بقای موش‌های تیمار شده گردید .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...