روانشناسی

روانشناسی

تجزیه و تحلیل میلیاردها کلمه تویی‌تر نشان می‌دهد که چگونه انگلیسی آمریکایی توسعه می‌یابد .

مبدا :

دانشگاه بیرمنگام

خلاصه :

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کلمات جدید در زبان انگلیسی آمریکایی تمایل دارند قبل از گسترش در سراسر ایالات‌متحده و فراتر از آن ، در پنج نقطه " نقطه " منطقه‌ای رشد کنند .

Linguists و جغرافیدانان به منظور شناسایی مناطقی که در بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در سراسر ایالات‌متحده مستقر شده‌اند ، ۹ / ۹ میلیارد کلمه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا مناطقی را که کلمات جدید از آن نشات می‌گیرند ، شناسایی کنند.

محققان به رهبری پروفسور جک Grieve ، از مرکز تحقیقات Corpus در دانشگاه بیرمنگام ، از تکنولوژی کامپیوتر پیشرفته برای تجزیه و تحلیل the geocoded استفاده کردند که طول جغرافیایی و عرض جغرافیایی کاربر را در زمان ارسال نشان داد .

آن‌ها منشا ۵۴ کلمه نوظهور را در انگلیسی آمریکایی دنبال کردند . برای مثال ، آن‌ها دریافتند که کلمه " baeless " که به معنای مجرد بودن است، از اعماق جنوب سرچشمه می‌گیرد، در حالی که کلمه " mutuals " که مخفف " دوستان مشترک " است ، از ساحل غربی سرچشمه می‌گیرد .

داده‌های کدگذاری شده از طریق تویی‌تر به آن‌ها اجازه داد تا نقشه‌هایی برای این ۵۴ کلمه تهیه کنند و نشان دهند که چگونه این عبارات به مرور زمان بر سراسر کشور پخش شده‌اند .

با استفاده از تکنیک‌های محاسباتی مدرن برای مطالعه تغییرات زبانی و تغییر ، تیم اعلام کرد که توسعه کلمات جدید در انگلیسی مدرن آمریکا بر پنج منطقه متمرکز است : ساحل غربی ، شمال شرقی ، اقیانوس اطلس ، آمریکای شمالی و ساحل خلیج .

پروفسور Grieve اظهار داشت: " این اولین باری است که چنین نمونه بزرگی از کلمات نوظهور و یا هر نوع نوآوری زبانی در یک زبان نگاشته شده‌است . تویی‌تر فقط یک نوع زبان است ، اما با توجه به اینکه تقریبا ً تمام این کلمات در گفتار روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند ، ما معتقدیم که نتایج ما منعکس‌کننده گسترش کلی لغات در زبان انگلیسی آمریکایی است .

مطالعه ما چارچوب تحقیقات آینده را با نشان دادن این که چگونه مبدا و گسترش کلمات نوظهور را می‌توان اندازه‌گیری و نگاشت کرد ، ارایه می‌دهد . زبان‌شناسی در حال تغییر از یک علم اجتماعی به علم اطلاعات است که در آن زبان شناسان به طور فزاینده‌ای مقادیر انبوهی از زبان طبیعی برداشت شده را بصورت آنلاین تجزیه و تحلیل می‌کنند .

این به ما این امکان را می‌دهد که سوالات تحقیق جدیدی را که چند سال پیش بررسی نمی‌شد را دنبال کنیم . ما می‌توانیم جزئیات بسیار خوبی را بررسی کنیم که چگونه زبان در دوره‌های کوتاه زمان تغییر می‌کند و فرایندهایی را که در آن‌ها زبان‌های تکامل پیدا می‌کنند درک می‌کنیم - - یکی از the پرسش‌ها در علم ."

یافته‌های محققان نیز نظریه‌های موجود گسترش کلمات جدید را به چالش می‌کشد . آن‌ها نشان می‌دهند که کلمات جدید بدون قید و شرط از منبع خود منتشر نمی‌شوند و نه از یک شهر بزرگ تا بعدی گسترش می‌یابند ، همانطور که قبلا ً نظریه‌های توسعه‌یافته برای گسترش کلمات جدید ، شناخته‌شده به عنوان مدل‌های " موج " و " جاذبه " را پیش‌بینی می‌کردند .

در عوض ، مطالعه نشان داد که گسترش کلمات جدید توسط الگوهای فرهنگی محدود شده‌است . کلمات جدید پیش از رسیدن به بقیه آمریکا ، در مناطق فرهنگی گسترش می‌یابند . همچنین مشخص شد که انگلیسی آمریکایی آفریقایی منبع اصلی نوآوری واژگانی در تویی‌تر آمریکا بوده‌است .

پروفسور Grieve در مورد تحقیق درباره تحقیق درباره تحلیل تنوع ( NWAV ) در دانشگاه نیویورک از ۱۸ تا ۲۱ اکتبر صحبت می‌کند . او بر روی این موضوع تمرکز خواهد کرد که چگونه این کلمات در شهر نیویورک در طول دوره زمانی مورد سوال ، و همچنین ارائه کارگاهی در مورد " sociolinguistics محاسباتی " ، گسترش یافت .

ترکیب تعامل اجتماعی در مدل موش اوتیسم را بهبود می‌بخشد .

مبدا :

انجمن شیمی آمریکا

خلاصه :

کودکانی که اوتیسم دارند اغلب تعاملات اجتماعی را ناشیانه می‌یابند و آن‌ها را منزوی می‌کنند . در حال حاضر دانشمندان گزارش می‌دهند که یک ترکیب با نوع اول را کشف کرده‌اند که تعامل اجتماعی بین موش‌های آزمایشگاهی را ترویج می‌کند که ویژگی‌های کودکان اوتیسمی را نمایش می‌دهند . این یافته می‌تواند منجر به توسعه مواد مخدر شود که قادر به بهبود رفتارهای اجتماعی در افرادی هستند که اوتیسم دارند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...