روانشناسی

روانشناسی

کودکانی که اوتیسم دارند اغلب تعاملات اجتماعی را ناشیانه می‌یابند و آن‌ها را منزوی می‌کنند . در مطالعه‌ای که در مجله شیمی دارویی "ACS " منتشر شد ، دانشمندان گزارش می‌دهند که یک ترکیب شیمیایی با نوع خود را کشف کرده‌اند که تعامل اجتماعی بین موش‌های آزمایشگاهی را ترویج می‌کند که ویژگی‌های کودکان اوتیسمی را نمایش می‌دهند. این یافته می‌تواند منجر به توسعه مواد مخدر شود که قادر به بهبود رفتارهای اجتماعی در افرادی هستند که اوتیسم دارند .

به گفته مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها ، اختلالات طیف اوتیسم ( ASD ) در هر ۵۹ کودک ، حدود یک نفر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . با این که نشانه‌ها تغییر می‌کنند ، این اختلالات اغلب با نقص تعاملات اجتماعی ، مهارت‌های ارتباطی محدود و رفتارهای تکراری مشخص می‌شوند . مطالعات اندکی نشان داده‌اند که اکسی‌توسین ، هورمونی که مثل یک انتقال‌دهنده عصبی در مغز عمل می‌کند ، می‌تواند توانایی برخی از بیماران ASD را بهبود بخشد تا نشانه‌های هیجانی را تفسیر کند و با دیگران تعامل داشته باشد. با این حال ، oxytocin can't به صورت خوراکی گرفته می‌شود ، به هنگام تزریق از طریق تزریق و تزریق به آسانی از سد خونی مغزی عبور می‌کند . چندین گروه تحقیقاتی تلاش کرده‌اند تا نامزدهای مبارزه با مواد مخدر را توسعه دهند که با موفقیت اندکی بر این موانع غلبه کنند . بنابراین مارسل Hibert و همکارانش می‌خواهند مشخص کنند که آیا ترکیبات دیگری که می‌توانند اکسی‌توسین را تقلید کنند - - و همچنین گیرنده آن - - ممکن است کلید کمک به بیماران ASD را داشته باشند .

برخی از ترکیباتی که the اکسی‌توسین را به هم متصل می‌کنند ، به مجموعه‌ای دیگر از گیرنده‌ها متصل می‌شوند که هورمون vasopressin را تشکیل می‌دهند. محققان دریافتند که این ترکیبات یک جز مشترک benzoyl benzazepine را به اشتراک می‌گذارند . آن‌ها تغییرات این ساختار را امتحان کردند و در نهایت به پیدا کردن یکی از ویژگی‌های مشابهی به نام اکسی‌توسین بدون اشکالات آن پی بردند . تیم این ترکیب را در موش‌های آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار داد که به طور ژنتیکی تغییر یافته بودند بنابراین رفتار آن‌ها با ASD نشان داده شد . هنگامی که این ترکیب به نام LIT - ۰۰۱ داده شد، موش‌ها بیش از قبل بینی خود را نشان دادند و نشان دادند که موش‌ها پس از درمان اجتماعی ترند . پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که این ترکیب جدید می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه داروها برای تسکین علایم خاص ASD باشد .

اختلال در مغز مرتبط با پرخاشگری در کودکان

پیدا کردن می‌تواند به تشخیص کودکانی با پرخاشگری قبل از رفتار کمک کند .

مبدا :

دانشگاه آیووا

خلاصه :

یک تیم تحقیقاتی یک نشانگر موج مغزی مرتبط با پرخاشگری در کودکان خردسال را شناسایی کرده‌است . این یافته می‌تواند منجر به شناسایی اولیه کودکان با گرایش‌ها پرخاشگر شود قبل از این که رفتار در سنین بلوغ بیشتر شود .

وضعیتی را تصور کنید که در آن یک کودک سربه سرش می‌گذارد . در حالی که کودک دست زدن به شوخی را به شوخی انجام می‌دهد ، کودک دیگر آن را خصمانه می‌داند و به شدت پاسخ می‌دهد .

رفتار مثل این در تمام زمان همراه با کودکان رخ می‌دهد ، اما چرا برخی بی‌تفاوتی واکنش نشان می‌دهند و برخی دیگر به شدت عمل می‌کنند یک راز است .

در یک مطالعه جدید ، یک دانشگاه تحقیقاتی سرپرستی شده در آیووا گزارش می‌دهد که یک نشانگر مغزی مرتبط با پرخاشگری در کودکان نوپا را شناسایی کرده‌است . تحقیق نشان داد که در آزمایش‌هایی که یک نوع موج مغزی را در ۲ و نیم تا ۳ و نیم سال انجام می‌دهند ، کودکانی که در موج مغزی پی ۳ confronted کوچک‌تری دارند نسبت به کودکانی که قله‌های موج مغزی پی ۳ بزرگ‌تر را ثبت کرده‌اند تهاجمی‌تر بودند .

نتایج ممکن است منجر به شناسایی کودکانی شود که در معرض خطر رفتار پرخاشگرانه هستند و می‌توانند به ریشه‌کن کردن این انگیزه‌ها قبل از نوجوانی کمک کنند ، سنی که در آن تحقیقات نشان داده رفتار پرخاشگرانه دشوارتر است .

اسحاق پترسون ، استادیار دپارتمان علوم روانشناسی و مغز در رابط کاربر و نویسنده آن در این مطالعه می‌گوید : " همه انواع نشانه‌های اجتماعی مبهم در محیط ما وجود دارد . و هنگامی که کودکان قادر به تشخیص تغییر در نشانه‌های اجتماعی هستند، ممکن است به نظر می‌رسد که نشانه اجتماعی را به عنوان دشمن تلقی می‌کنند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...