روانشناسی

روانشناسی

کودکان حساس به کودک altruistic تبدیل می‌شوند

توجه کودکان به چهره‌های ترسناک آینده نوع‌دوستی را پیش‌بینی می‌کند

مبدا :

PLOS

خلاصه :

به گفته یک مطالعه جدید ، پاسخ‌دهی ما به دیدن دیگران در پریشانی دلیل تغییرپذیری در کمک به رفتار از اوایل رشد است.

با توجه به تحقیقی که در ۲۵ سپتامبر در ژورنال دسترسی آزاد به نام زیست‌شناسی PLOS توسط توبیاس Grossmann از دانشگاه ویرجینیا و همکارانش منتشر شد ، پاسخ‌دهی ما به دیدن دیگران در پریشانی به دلیل تغییرپذیری در رفتار کمک از ابتدا در توسعه است .

رفتار نوع دوستانه مانند کمک به فرد ناآشنا در نیاز به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی هم‌کاری در جوامع بشری محسوب می‌شود . با این حال ، تمایل ما به مشارکت در اقدامات نوع دوستانه به طور قابل‌توجهی بین افراد مختلف متفاوت است ، از اهدا کنندگان به نوع بشر دوستانه به شدت ضد اجتماعی . مطالعات گذشته نشان داده‌اند که حساسیت بیشتر به چهره‌های ترسناک با سطوح بالا از رفتار اجتماعی مرتبط است که در حال حاضر می‌تواند در کودکان پیش‌دبستانی دیده شود . بررسی پاسخگویی به چهره‌های هراس‌ناک و تغییرپذیری آن در اوایل رشد انسانی ، فرصتی منحصر به فرد برای روشن کردن سبک اولیه رفتار نوع دوستانه را نشان می‌دهد .

Grossmann و همکاران برای پرداختن به این پرسش ، حرکات چشمی را ردیابی کردند تا بررسی کنند که آیا واکنش‌های attentional به ترس در هفت ماه آینده رفتار نوع دوستانه را در ۱۴ ماه پیش‌بینی می‌کنند یا خیر. این تجزیه و تحلیل نشان داد که رفتار نوع دوستانه در toddlerhood توسط توجه کودکان به چهره‌های ترسناک اما نه چهره‌های شادمان و یا عصبانی پیش‌بینی شده‌بود . علاوه بر این، گرایش attentional به چهره‌های ترسناک و رفتار نوع دوستانه آن‌ها توسط واکنش‌های مغزی در قشر پیش پیشانی dorsolateral که از طریق طیف‌سنجی مادون‌قرمز نزدیک اندازه‌گیری شد پیش‌بینی شده‌بود .

طبق نظر نویسندگان این یافته‌ها حاکی از آن است که، از ابتدای توسعه ، تغییرپذیری در رفتار کمک نوع دوستانه به پاسخگویی به پاسخگویی ما برای دیدن دیگران در فرآیندهای مشکل‌دار و مغزی که در کنترل attentional نقش دارند ، مرتبط است . این یافته‌ها به طور انتقادی به درک ما از ظهور نوع‌دوستی در انسان‌ها با شناسایی واکنش به ترس در دیگران به عنوان یکی از precursor اولیه در تغییر رفتار اجتماعی کمک می‌کنند .

Grossmann گفت : " نتایج ما در راستای این تصور است که یک زنجیره مراقبت وجود دارد ، که در آن افراد در تمایل خود برای نمایش واکنش‌های حساس به دیگران که انگیزه عمل اجتماعی را ایجاد می‌کنند ، تفاوت دارند .

پیوند بین گرسنگی و خلق و خوی او توضیح داد

کاهش ناگهانی گلوکز که ما در زمان گرسنه بودن تجربه می‌کنیم ، می‌تواند روحیه ما را تحت‌تاثیر قرار دهد .

مبدا :

دانشگاه of

خلاصه :

این مطالعه از موش‌های آزمایشگاهی برای بررسی تاثیر رفتار عاطفی یک افت ناگهانی در قند خون استفاده کرد . وقتی به rats یک مسدود کننده گلوکز داده شد، محققان دریافتند که مقادیر بالاتری از کلسترول دارند . آن‌ها همچنین علائم استرس و رفتار تنبل مشابه وضعیت بد را نشان دادند . محققان برای اثبات این رفتار فقط کمبود گلوکز را به ماهیچه‌ها نشان می‌دهند، پس از آن یک ضد افسردگی مشترک به آن‌ها دادند و رفتار ناپدید شد .

به نظر می‌رسد که این فقط یک عبارت درست شده باشد .

محققان دانشگاه of نشان داده‌اند که کاهش ناگهانی گلوکز که ما در زمان گرسنه بودن تجربه می‌کنیم ، می‌تواند روحیه ما را تحت‌تاثیر قرار دهد.

پروفسور فرانچسکو Leri ، رئیس دپارتمان روانشناسی ، گفت : " ما شواهدی پیدا کردیم که تغییر در سطح گلوکز می‌تواند تاثیر ماندگاری بر روی حالت داشته باشد . من در این تردید بودم که مردم به من خواهند گفت که اگر غذا بخورند غر می‌زنند ، اما حالا باور دارم . Hypoglycemia یک عامل استرس زا و روانی قوی است ."

این مطالعه که در مجله journal منتشر شد ، تاثیر کاهش ناگهانی گلوکز در رفتار عاطفی را با القای hypoglycemia در موش‌های صحرایی مورد بررسی قرار داد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...