روانشناسی

روانشناسی

یک تیم از محققان از جمله یک متخصص پروژه uci , رئیس ام . فیشر , md برای اولین بار نشان می‌دهد که ذخایر خون در مغز ممکن است نیاز به پارگی رگ خونی نداشته باشد. محققان دریافتند که سلول‌های اندوتلیال مغز , سلول‌هایی که رگ‌های خونی مغز را خط می‌زنند , ظرفیت انتقال گلبول‌های قرمز خون را دارند و آن‌ها را خارج از رگ‌های خونی و به درون ماده مغز ذخیره می‌کنند , بدون نیاز به اختلال عروقی .

فیشر , استاد علوم اعصاب در دانشکده پزشکی uci , گفت : " مدت‌ها است که اعتقاد بر این است که پارگی یا پارگی یک رگ خونی مغزی علت فلج مغزی است . " در حالیکه کاره‌ای تاییدی بیشتری باید انجام شود , مطالعه ما به یک جهت کاملا ً جدید در تلاش‌ها برای حذف خونریزی مغزی و پیامدهای آن اشاره می‌کند . "

این مطالعه با عنوان " آسیب مغزی " و " هموگلوبین " در سراسر اندوتلیوم مغز انجام شد . بخش عمده‌ای از تحقیقات جدید که با هم‌کاری موسسه تحصیلات کک انجام شد , در بخش بزرگی از کاره‌ای انجام‌شده توسط فیشر مرتبط با خون ریزی مغزی و اینکه چگونه آن‌ها اغلب یک علت ناشناخته جنون هستند و اینکه چگونه ممکن است پس از ضربات مغزی توسعه پیدا کنند , انجام شد .

خونریزی در مغز , که به عنوان مغزی مغزی ( cmb ) روی تصویربرداری تشدید مغناطیسی ( mri ) شناخته می‌شود , در مغز , ذخایر ریز خون در مغز است که با افزایش سن , بیماری‌های عروقی مغز, فشار خون و بیماری‌های مزمن کلیه همراه است . استرس یکی از علل کاهش شناختی و در خطر سکته مغزی است . مواد و روش‌ها: این مطالعه به صورت مقطعی در سال ۱۳۸۸ انجام شد . بررسی مستقیم نمونه‌های بافت مغز انسان نشان می‌دهد که خونریزی مغزی تقریبا ً با گذشت زمان افزایش می‌یابد .

یادگیری حرکتی برای اجرای دقیق حرکتی

یادگیری حرکتی برای کنترل‌های صریح و ضمنی

منبع :

موسسه علوم پزشکی توکیو

خلاصه :

دانشمندان به شناسایی دو نوع مدل داخلی برای کنترل حرکتی پرداخته‌اند که احتمالا ً در مخچه ذخیره می‌شوند . آن‌ها نشان می‌دهند که کنترل موتور در حرکت دست انسان متکی به دو نوع یادگیری حرکتی است : 1 .

عموما ً پذیرفته شده‌است که کنترل دقیق حرکتی در زندگی روزانه ما به اکتساب یک مدل داخلی بستگی دارد . یک یادگیری حرکتی برای یک مدل داخلی برای اجرای حرکات دقیق در زندگی روزمره ما ضروری است . دو مدل داخلی فرضی برای یادگیری موتور وجود دارد : کجا باید حرکت کنیم ( محاسبه مقصد برای یک فرمان حرکتی داده‌شده ) یا اینکه چگونه حرکت کنیم ( محاسبه فرمان موتور برای یک هدف ) . بحث‌های طولانی در مورد " کدام مدل داخلی در مغز ما کار می‌کند ? " برای بیش از ۲۰ سال .

هوندا هوندا , دکترای این تحقیق , و نویسندگان هم‌کار او فکر کردند که هر دو مدل داخلی برای اجرای حرکت دقیق ضروری هستند . اگر ما یاد بگیریم کجا حرکت کنیم , مغز ما باید نگاشت از فرمان موتور به مقصد حرکت را به روزرسانی کند . اگر نحوه حرکت را یاد بگیریم , مغز ما باید نگاشت را از هدف ( مقصد ) تا فرمان حرکتی مناسب به روزرسانی کند . سوژه بارها برای لمس یک هدف روی صفحه لمسی با انگشت اشاره شد . پس از آن عینک یک منشور به تن داشتند تا مناظر را عوض کنند . آن‌ها پس از پوشیدن عینک منشور , قادر به لمس دقیق هدف نبودند . در عوض , نقاط لمس شده از هدف جابجا شدند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...