روانشناسی

روانشناسی

شرکت کنندگان همچنین ارزیابی جامع سلامت روانی را تکمیل کردند و محققان از این ارزیابی‌ها برای تخمین امتیاز هر کدام از امتیازات p - فاکتور استفاده کردند . عامل P نشان‌دهنده مشاهدات اخیر است که افراد مبتلا به علایم یک اختلال روانی ، مانند اضطراب ، به احتمال زیاد علائم یک یا چند اختلال روانی اضافی ، مانند افسردگی یا اختلال دو قطبی را گزارش می‌دهند .

افرادی که تعداد بیشتری از علائم اختلالات روانی را گزارش کرده‌اند ، امتیاز بالاتر p - فاکتور را تعیین کردند . تمام شرکت کنندگانی که مبتلا به اختلالات روانی تشخیص‌داده شده‌اند برای درمان ارجاع داده شدند .

در مطالعه‌ای که سال گذشته منتشر شد ، تیم بررسی کرد که ساختار مغز چگونه است، مانند چگالی ماده سفید یا خاکستری ، نقشه بر روی فاکتور P . آن‌ها دریافتند که نمرات بالاتر p با حجم کم‌تر و یکپارچگی کم‌تر ماده سفید و خاکستری در مناطق مغز مرتبط هستند که به هماهنگی حرکات پیچیده با محرک‌های خارجی از جمله ورودی دیداری کمک می‌کنند .

در مطالعه جدید ، آن‌ها می‌خواستند که این تحلیل را گسترش دهند تا مدار عملکردی brain's را نیز شامل شوند. با استفاده از یک تکنیک آماری پیشرفته ، آن‌ها بررسی کردند که چگونه ارتباطات کارکردی در کل مغز مربوط به نمرات P فاکتور است. آن‌ها به طور مداوم دریافته اند که افرادی که نمرات بالاتر p بالاتر دارند نیز مناطق مغزی خاصی دارند که didn't با هم کار می‌کنند - مخصوصا ً چهار منطقه از قشر بصری که به ما در درک و تشخیص آنچه می‌بینیم ، کمک می‌کنند .

هنگامی که آن‌ها عمیق‌تر به داده‌ها نگاه کردند ، متوجه شدند که این شبکه‌های بصری به طور خاص برای تمرکز ، برنامه‌ریزی و درون‌گرایی ، درگیر شبکه‌های پیچیده‌تر هستند . سختی تمرکز و برنامه‌ریزی به اشکال شدید بیماری‌های روانی مثل شیزوفرنی و افسردگی شدید مرتبط است .

الیوت گفت : " ما حیوانات بسیار بصری در مقایسه با یک سگ یا یک موش هستیم ، بنابراین بخش بزرگی از توجه ما بر فیلتر کردن اطلاعات بصری متمرکز است .

تئودور Satterthwaite ، استادیار روان‌پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا که در این مطالعه دخیل نبود ، گفت : " ما هرگز در زمینه روان‌پزشکی پیشرفت نخواهیم کرد تا بتوانیم ریشه‌های بیولوژیکی این بیماری‌ها را در مردم درک کنیم .

از آنجا که اندازه‌گیری این مدار ساده و غیر تهاجمی است - بیمار فقط باید در یک اسکنر MRI آرام بگیرد - - Satterthwaite می‌گوید این امکان وجود دارد که به عنوان یک ابزار تشخیصی در یک محیط بالینی مورد استفاده قرار گیرد .

هم الیوت و هم Satterthwaite هشدار دادند که نتایج باید در گروه بسیار متنوع ‌تری نسبت به دوره کارشناسی قبل از اینکه قابل تعمیم به جمعیت به عنوان یک کل باشد ، تکرار شوند . این تیم در نظر دارد آزمایش‌ها را بر روی مردم نیوزیلند که در این تحقیق دراز مدت شرکت می‌کنند ، تکرار کند .

الیوت گفت : " هر چه بیشتر می‌توانیم p - عامل را بر روی مغز نقشه کنیم و درک کنیم که چطور بر بیماری ذهنی تاثیر می‌گذارد ، بیشتر می‌توانیم با روش‌های جدید مداخله کنیم . "

تاثیرات دراز مدت از قرار گرفتن پیش از زایمان به مدت ۱۲ سال بعد

مبدا :

جوامع علمی

خلاصه :

این مطالعه روابط پیچیده بین سرطان پیش از تولد را برای ضد افسردگی انتخابی بازجذب سروتونین ( SSRI ) ، و مهارت‌های تفکر و توجه را در کودکان ۱۲ ساله مورد بررسی قرار می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...