روانشناسی

روانشناسی

با توجه به مطالعه جدیدی که در طی جلسه انجمن دانشگاهی کودکان ( PAS ) در سال ۲۰۱۸ ارایه شده‌است ، درمان انتخابی بازجذب سروتونین ( SSRI ) با عملکرد بهتر در یک کار کامپیوتری مرتبط است تا مهارت‌های شناختی را در کودکان ۱۲ ساله اندازه‌گیری کند .

این مطالعه ، به رهبری دکتر سارا هاتچینسون و نویسنده ارشد ، دکتر تیم Oberlander ، روابط پیچیده بین exposure پیش از تولد را برای داروهای ضد افسردگی انتخابی بازجذب سروتونین ( SSRI ) ، و مهارت‌های تفکر و توجه را در کودکان ۱۲ ساله مورد بررسی قرار می‌دهد . دکتر Oberlander یک پزشک متخصص اطفال و محقق در بیمارستان Children's پیش از میلاد و مرکز بهداشتی + Women's و یک پروفسور در دپارتمان امراض کودکان پزشکان اطفال است. دکتر Hutchison در دوره postdoctoral پیش از میلاد Children's است .

دکتر Oberlander با هم‌کاری دکتر آدله ، پروفسور UBC و استاد تحقیقات کانادا ، ۵۱ کودک را از ۲۶ هفته بارداری به ۱۲ سال بارداری دنبال کرد . در این بخش از مطالعه گروهی طولی ، محققان روحیه mom's را در طول و بعد از بارداری و عملکرد اجرایی child's ( efs ) در سن ۱۲ سالگی ارزیابی کردند . efs شامل مجموعه‌ای از مهارت‌هایی است که به کودکان در کلاس درس و محل کار کمک می‌کند ، از جمله حل مساله انعطاف‌پذیر ، خلاق ، توانایی تمرکز و توجه ، و کنترل خود .

SSRIs یک دسته از داروهای ضد افسردگی است که معمولا ً برای درمان اختلالات روحی مادران در دوران بارداری استفاده می‌شود . آن‌ها بر سطح brain's سروتونین ، یک ماده شیمیایی که نقش مهمی در تنظیم حالت و توجه ایفا می‌کنند ، تاثیر می‌گذارند .

محققان دریافتند که عملکرد children's بسته به اینکه آیا آن‌ها قبل از تولد در معرض خطر قرار گرفتند متفاوت بودند : کودکان مبتلا به SSRI ، مهارت‌های EF بهتری داشتند ، حتی زمانی که در طول دوران بارداری و زمانی که کودک ۱۲ ساله بود کنترل حالت روانی داشتند . به طور شگفت‌انگیز ، efs بهتر هم در شش سال ( Weikum و همکاران ۲۰۱۳ ) نیز در همان کودکان مشاهده شدند . در طول ۱۲ سالگی ، با این حال ( برخلاف ۶ سال ) تفاوت در نوردهی SSRI در حالی که در رحم و تفاوت در the efs با معیارهای حالت child's ( اضطراب و یا افسردگی ) و یا توانایی شفاهی تفاوت چندانی ندارد .

دکتر Oberlander می‌گوید : " یافته‌های ما مهم هستند و تحقیقات بیشتری برای بررسی اینکه آیا مهارت‌های شناختی بهتر در کودکان مبتلا به افسردگی منعکس‌کننده یک مزیت رشد هستند ، مثلا ً شاید نگرانی افزایش‌یافته است ( Hanley و همکاران ۲۰۱۵ ) ، اگر چه غیبت این کودکان در ۱۲ سال ممکن است نشان‌دهنده این باشد که به عنوان efs ، کودکان بیشتر می‌توانند از آن‌ها برای کمک به آرام کردن خود استفاده کنند ."

در این زمان ، محققان به مطالعه این پیامدها در یک گروه بزرگ‌تر ( n = ۱۲۰ کودک ) ادامه می‌دهند که در آن قادر خواهند بود پیوند بین efs ، حالت روحی و اولیه را بررسی کنند .

دکتر Oberlander می‌گوید : " تاثیر قرار گرفتن داروهای ضد افسردگی قبل از تولد یک دلیل و معلول ساده نیست . وقتی نوبت ارزیابی تاثیر طولانی‌مدت نوردهی SSRI قبل از تولد ، ژن‌ها و خانواده - زندگی می‌رسد ، نقش قدرتمندی در تاثیر گذاری بر این که چگونه یک کودک تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت ."

دکتر Oberlander افزود : " افسردگی در دوران بارداری و فراتر از آن یک مشکل بزرگ سلامت عمومی برای مادران و فرزندانشان است . واقعا ً مهم است که زنان باردار همه گزینه‌های درمانی را با پزشک یا ماما خود مورد بحث قرار دهند ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...