روانشناسی

روانشناسی

تحقیقات جدیدی که در مجله فیزیولوژی منتشر شد ، اثرات تابش نور شبانه را بر روی فرآیندهای ساعت داخلی بدن روشن کرده‌است . این برای کمک به کسانی مهم است که خواب کیفیت ضعیف دارند ، مانند کارگران شیفت ، و می‌توانند به بهبود درمان‌ها برای افسردگی کمک کنند .

بدن دارای یک ساعت داخلی است که باعث می‌شود فرایندهای فیزیولوژیکی مختلف در چرخه‌های ۲۴ ساعته ، با نام ریتم شبانه‌روزی ، نوسان کنند که شامل تغییرات روزانه در خواب‌آلودگی می‌شود . نور قوی‌ترین زمان محیطی است که ساعت ۲۴ ساعت داخلی را ریست می‌کند . ملاتونین یک هورمون تولید شده در مغز در شب است که ساعت بدن و قرارگیری در معرض نور قبل از خواب را تنظیم می‌کند و ممکن است کیفیت خواب را با سرکوب کردن تولید آن کاهش دهد. هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین فرآیند فیزیولوژیکی است که ساعت بدن داخلی ما را قادر می‌سازد تا به نشانه‌های زمانی خارجی ( یعنی روز و شب ) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

کاهش ملاتونین و تنظیم مجدد فاز روال شبانه‌روزی اغلب هم‌بسته هستند ، طوری که سطح بالای سرکوب ملاتونین می‌تواند با تغییرات بزرگ ساعت بدن مرتبط باشد . این ارتباط بین دو پاسخ اغلب به عنوان یک رابطه عملکردی فرض شده‌است ، که منجر به پذیرش آن می‌شود که می ‌توان از آن به عنوان معیار پیشکار برای دیگری استفاده کرد . اندازه‌گیری مجدد مرحله تنظیم مجدد سخت‌تر از سرکوب ملاتونین است ، به این معنی که اغلب برای ارزیابی اختلال در ساعت بدن که در معرض نور قرار دارد، استفاده می‌شود . با این حال ، این تحقیق نشان داده‌است که بزرگی تغییر در ساعت بدن داخلی از طریق سرکوب ملاتونین مستقل است . این کار باعث ایجاد تردید در مورد استفاده از سرکوب ملاتونین به عنوان یک پیشکار برای تنظیم مجدد فاز روال شبانه‌روزی می‌شود . این دانش ممکن است تحقیقات آینده را شکل دهد که برای بهبود درمان افسردگی و اختلال خواب کار طراحی شده‌است .

محققان رابطه بین سرکوب ملاتونین و تنظیم مجدد فاز روال شبانه‌روزی را در شرکت کنندگانی که در شب یا در معرض نور شدید یا متناوب قرار گرفتند ، مورد آزمایش قرار دادند . این روش تحقیق شامل هر شرکت‌کننده در انجام یک مطالعه بالینی ۹ - ۱۰ روز در بیمارستان بریگام و Women's بوستون ، تحت شرایط آزمایشگاهی تحت کنترل شدید با کنترل دقیق بر روی خواب / بیداری ، فعالیت و برنامه روشن / تاریک بود . مشخص شد که الگوهای در معرض قرار گرفتن Intermittent ، تغییرات فاز قابل‌توجهی را با suppression کم‌تر از ملاتونین نشان می‌دهند . علاوه بر این، هر یک و هر پالس نور روشن متناوب ، میزان مشابهی از suppression را القا می‌کرد ، اما به نظر نمی‌رسید که یک مقدار برابر تغییر فاز باشد .

با وجود نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که استقلال عملکردی در تنظیم مجدد فاز روال شبانه‌روزی و واکنش‌های بازدارندگی ملاتونین به قرار گرفتن در معرض نور در شب ، نتایج study's ممکن است با اندازه نمونه محدود در هر وضعیت در معرض نور محدود شود .

دکتر Shadab رحمان ، مولف سرب ، از یافته‌های team's خود به هیجان آمده‌است و منتظر بررسی راه‌های جدیدی است که در آن ایجاد شده‌اند :

" به طور کلی ، داده‌های ما نشان می‌دهند که حذف ملاتونین و تنظیم مجدد فاز گاهی اوقات هم‌بسته هستند ، اما در نهایت توسط فرایندهای neurophysiological جداگانه کنترل می‌شوند . بنابراین ، سرکوب ملاتونین یک جانشینی مطمئن برای تنظیم مجدد فاز نیست . این یک مورد مهم برای درمان درمان‌های سبک درمان برای افرادی است که خواب کیفیت ضعیف و اختلال ساعت بیولوژیک ، مانند کارگران شیفت ، یا اختلالات مانند افسردگی را دارند . کار اضافی برای بهینه‌سازی پروتکل‌های درمانی به کار می‌رود که به عنوان درمان استفاده می‌شوند ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...