روانشناسی

روانشناسی

چهل و چهار نوع ژنوم مرتبط با افسردگی عمده

مبدا :

مراقبت‌های بهداشتی دانشگاه کارولینای شمالی

خلاصه :

یک فراتحلیل جدید از بیش از ۱۳۵، ۰۰۰ نفر با افسردگی بزرگ و بیش از ۳۴۴، ۰۰۰ کنترل دارای ۴۴ نوع ژنومی ، یا جایگاه است ، که ارتباط آماری معنی‌داری با افسردگی دارند .

یک فراتحلیل جدید از بیش از ۱۳۵، ۰۰۰ نفر با افسردگی بزرگ و بیش از ۳۴۴، ۰۰۰ کنترل دارای ۴۴ نوع ژنومی ، یا جایگاه است ، که ارتباط آماری معنی‌داری با افسردگی دارند .

از بین این ۴۴ مکان ، ۳۰ نفر به تازگی کشف شده‌اند در حالی که ۱۴ نفر در مطالعات قبلی شناسایی شده‌اند . علاوه بر این ، مطالعه ۱۵۳ ژن‌های مهم را شناسایی کرد و دریافتند که افسردگی اصلی شش جایگاه را به اشتراک می‌گذارد که مرتبط با شیزوفرنی هستند .

نتایج مطالعه ارتباط گسترده چند ملیتی در ۲۶ آوریل در ژنتیک طبیعی منتشر شد .

این مطالعه یک تلاش بی‌سابقه جهانی توسط بیش از ۲۰۰ دانشمند که با کنسرسیوم "Psychiatric ژنومیک " کار می‌کنند ، بود . رهبران این مطالعه پاتریک اف هستند . سالیوان ، MD ، FRANZCP ، پروفسور رشته روانشناسی و ژنتیک و مدیر مرکز روانشناسی Genomics در دانشگاه کارولینای شمالی ، و Naomi Wray ، PhD ، محقق ارشد در دانشگاه کویینزلند در استرالیا .

سالیوان گفت : " این مطالعه یک تغییردهنده بازی است . فهمیدن دلیل ژنتیکی افسردگی اصلی واقعا ً دشوار بوده‌است . تعداد زیادی از محققان در سراسر جهان برای ساختن این مقاله هم‌کاری کردند ، و اکنون نگاهی عمیق‌تر از پیش به این بیماری وحشتناک و ناقص کننده انسانی می‌اندازیم . با کار بیشتر ، ما باید قادر به توسعه ابزار مهم برای درمان و حتی جلوگیری از افسردگی اصلی باشیم ."

Wray گفت : " ما نشان می‌دهیم که همه ما متغیرهای ژنتیکی برای افسردگی داریم ، اما آن‌هایی که دارای بار بیشتری هستند ، بیشتر مستعد افسردگی هستند ، اما تشخیص عوامل ژنتیکی باعث باز شدن دره‌ای جدید برای تحقیق در مورد محرک‌های زیستی می‌شود ."

جاش گوردون ، مدیر موسسه ملی بهداشت روانی در ایالات‌متحده ، گفت : " این مطالعه پیشگام به دو دلیل بسیار مهم است . " دکتر گوردون نویسنده این مقاله نبود .

اول ، این موضوع بر ارزش هم‌کاری‌های در مقیاس بزرگ ، به ویژه در شناسایی ژنتیکی پیچیده بیماری روانی تاکید دارد . دوم اینکه ، ریشه‌های ژنتیکی افسردگی را تایید می‌کند و نشانه‌های بیولوژیکی مهمی را ارائه می‌دهد که امیدواریم به درمان‌های جدید و بهتر منجر شود ."

استیون E می‌گوید : " افسردگی عمده یکی از جدی‌ترین مشکلات سلامت عمومی را نشان می‌دهد . " دکتر Hyman ، مدیر سابق موسسه ملی بهداشت روانی در ایالات‌متحده که مدیر مرکز تحقیقات روان‌پزشکی ( استنلی ) در موسسه Broad هاروارد و هاروارد است . دکتر Hyman نویسنده این مقاله نبود ، با وجود دهه‌ها تلاش در آنجا ، تا کنون ، تنها بینش کمی در مورد مکانیسم بیولوژیکی آن وجود داشته‌است . این وضعیت تاسف‌بار ، باعث کندی رشد درمان شده‌است و بسیاری از افرادی که از افسردگی با گزینه‌های محدود رنج می‌برند را ترک می‌کند . Hyman گفت : " این مطالعه نشان می‌دهد که یک گام بزرگ برای روشن کردن پایه‌های زیستی افسردگی است ."

یافته‌های دیگر این مطالعه عبارتند از:

این نتایج می‌تواند برای درمان‌های پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد - - اهداف داروهای ضد افسردگی شناخته‌شده در یافته‌های ژنتیکی

اساس ژنتیکی افسردگی با دیگر اختلالات روانی مانند اختلال دوقطبی و شیزوفرنی ، همپوشانی دارد .

Intriguingly ، اساس ژنتیکی این اختلال افسردگی هم با آن برای چاقی و معیارهای چند گانه کیفیت خواب ، از جمله بی‌خوابی روز ، بی‌خوابی و خستگی هم همپوشانی دارد.

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...