روانشناسی

روانشناسی

براساس مطالعه‌ای که در مجله پزشکی مغز و اعصاب آمریکا منتشر شده‌است , ممکن است میگرن اثرات درازمدتی بر ساختار مغز داشته باشد .

به طور سنتی میگرن یک اختلال خوب بدون عواقب دراز مدت برای مغز است . " مطالعه ما و فراتحلیل نشان می‌دهد که اختلال ممکن است به طور مداوم ساختار مغز را به روش‌های مختلف تغییر دهد . "

این مطالعه نشان داد که میگرن خطر ضایعات مغزی , ناهنجاری‌های ماده سفید و تغییر حجم مغز در مقایسه با افراد بدون اختلال را افزایش داده‌است . این انجمن در افراد مبتلا به میگرن با اورا قوی‌تر بود .

برای فراتحلیل , محققان شش مطالعه مبتنی بر جمعیت و مطالعات مبتنی بر کلینیک را بررسی کردند تا ببینند آیا افرادی که میگرن یا میگرن با اورا تجربه کرده‌اند , خطر ابتلا به ضایعات مغزی , ناهنجاری‌های خاموش یا تغییرات حجم مغز در اسکن مغزی mri نسبت به افراد بدون شرایط را دارند .

نتایج نشان داد که میگرن با اورا افزایش خطر ابتلا به ضایعات سفید مغز را در مقایسه با میگرن در مقایسه با میگرن افزایش داد . خطر ابتلا به ناهنجاری‌های قلبی مانند میگرن با اورا در مقایسه با نمونه‌های بدون هاله افزایش یافت . تغییرات حجم مغز در افراد مبتلا به میگرن و میگرن با هاله‌ای از میگرن شایع‌تر بود .

او گفت : " میگرن حدود ۱۰ تا ۵۷ درصد از کل جمعیت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث مسئولیت شخصی , شغلی و اجتماعی شود . " ما امیدواریم که از طریق مطالعه بیشتر , ارتباط ساختار مغز با فرکانس حمله و طول بیماری را مشخص کنیم . همچنین می‌خواهیم بدانیم این ضایعات چگونه بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارند . "

میگرن مرتبط با تغییرات در ساختار شریان‌های مغزی

خلاصه :

یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد که شبکه شریان‌های تامین جریان خون به مغز بیشتر در افرادی که دچار میگرن می‌شوند , ناقص است . تغییرات در آناتومی شریانی منجر به عدم تقارن در جریان خون مغزی می‌شود که ممکن است منجر به بروز میگرن شود .

شبکه شریان‌های تامین جریان خون به مغز به احتمال زیاد در افرادی که دچار میگرن می‌شوند , ناقص است . تغییرات در آناتومی شریانی منجر به عدم تقارن در جریان خون مغزی می‌شود که ممکن است منجر به بروز میگرن شود .

پس از پزشک انگلیسی که اولین بار آن را در قرن بیستم توصیف کرد , تامین سرخرگی خون به مغز توسط مجموعه‌ای از اتصالات بین شریان‌های اصلی محافظت می‌شود . افراد مبتلا به میگرن , به ویژه میگرن با اورا , به احتمال بیشتر اجزای حلقه ویلیس را از دست می‌دهند .

میگرن حدود یک میلیون آمریکایی تخمین زده‌شده که باعث ناتوانی قابل‌توجهی شده‌است . کارشناسان معتقدند که میگرن ناشی از اتساع عروق خونی در سر است , در حالیکه اخیرا ً به علایم عصبی غیرطبیعی نسبت‌داده شده‌است . در این مطالعه , محققان پیشنهاد می‌کنند که رگ‌های خونی نقش متفاوتی نسبت به قبلی دارند : تغییرات ساختاری منبع خون به مغز ممکن است حساسیت به تغییرات در جریان خون مغزی را افزایش دهد و به فعالیت غیرطبیعی عصبی که میگرن را آغاز می‌کند کمک می‌کند .

دکتر برت رام , استادیار علوم اعصاب , گفت : " افراد مبتلا به میگرن در واقع تفاوت‌هایی در ساختار رگ‌های خونی خود دارند - - این چیزی است که با آن به دنیا می‌آید . " " به نظر می‌رسد این تفاوت‌ها با تغییرات در جریان خون در مغز همراه باشد و ممکن است این تغییرات منجر به میگرن شود که ممکن است توضیح دهد که چرا برخی از افراد دچار سردرد می‌شوند . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...