روانشناسی

روانشناسی

این تیم , با مقایسه نتایج حاصل از بررسی‌های ژنومی مختلف , حساسیت اساسی را آشکار ساخت که شامل تمام نمونه‌های بالینی از بیماران میگرنی و نمونه‌های کنترل بود.

آن‌ها دریافتند که برخی از نواحی مستعد کننده نزدیک به شبکه‌ای از ژن‌ها هستند که به استرس اکسیداتیو حساس هستند , یک فرآیند بیوشیمیایی که منجر به اختلال در عملکرد سلول‌ها می‌شود .

این تیم انتظار بسیاری از ژن‌های مرتبط با میگرن را دارد و به طور بالقوه می‌تواند در تنظیم داخلی بافت و سلول‌ها در مغز اختلال ایجاد کند که منجر به برخی از نشانه‌های میگرن می‌شود.

یکی از نویسندگان مرکز پزشکی لیدن می‌گوید : " ما با مطالعه گروه‌های کوچک‌تر افراد , کشفیات خود را انجام نخواهیم داد . " " این روش مقیاس بزرگ مطالعه بر روی نمونه‌های سالم از افراد سالم و متاثر از آن به این معنی است که ما می‌توانیم ژن‌هایی را که مظنونین مهم هستند و آن‌ها را در آزمایشگاه دنبال کنیم . "

این تیم نواحی ژنتیکی بیشتری را شناسایی کرد که احتمالا ً با حساسیت میگرن با شواهد آماری ضعیف‌تر مرتبط هستند . آیا این نواحی مستعد حساسیت میگرن هستند یا هنوز باید مشخص شوند . مطالعات مشابه دیگر نشان می‌دهد که این مجرمان از لحاظ آماری ضعیف می‌توانند نقش یکسانی در زیست‌شناسی زیربنایی یک بیماری یا اختلال بازی کنند .

" مکانیسم‌های مولکولی میگرن درک ضعیفی دارند . تنوع توالی آشکار شده از طریق این فراتحلیل می‌تواند جای پایی برای مطالعات بیشتر برای درک بهتر پاتوفیزیولوژی میگرن شود .

دکتر مارک دیلی از بیمارستان عمومی ماساچوست و موسسه وسیع mit و هاروارد می‌گوید : " این رویکرد کارآمدترین روش برای آشکار کردن زیست‌شناسی زیربنایی این اختلالات عصبی است . " " مطالعات موثری که نتایج بیولوژیکی یا بیوشیمیایی به ما می‌دهند , در صورتی ضروری هستند که ما به طور کامل با این وضعیت ناتوان‌کننده آشنا شویم .

" پی‌گیری این مطالعات در نمونه‌های بزرگ‌تر و با نقشه‌های متراکم‌تر نشانگرهای زیستی قدرت ما را افزایش خواهد داد تا ریشه‌ها و محرک‌های این اختلال ناتوان‌کننده را مشخص کنند. "

میگرن و افسردگی با هم ممکن است با اندازه مغز ارتباط داشته باشند

منبع :

آکادمی علوم اعصاب آمریکا

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید , افراد مسن‌تر با سابقه میگرن و افسردگی ممکن است حجم بافت مغز کوچک‌تر از افراد با یک یا دو شرایط داشته باشند .

افراد مسن‌تر با سابقه میگرن و افسردگی ممکن است حجم بافت مغزی کمتری نسبت به افراد با یک یا دو شرایط داشته باشند .

مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به میگرن , خطر افسردگی را در مقایسه با افراد بدون میگرن دو برابر می‌کنند . " او دکترای خود را از موسسه ملی پیری و دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی , در حوزه علوم پزشکی , تاسیس کرد . عضو آکادمی علوم اعصاب آمریکا نیز می‌باشد . " ما می‌خواستیم ببینیم آیا هر دو شرایط ممکن است اندازه مغز را تحت‌تاثیر قرار دهند یا خیر . "

مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به سردرد میگرنی انجام شد . شرکت کنندگان نیز تحت mri قرار گرفتند . در مجموع ۲۰ نفر از شرکت کنندگان دارای سابقه میگرن و افسردگی بودند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...