روانشناسی

روانشناسی

مطالعه حاضر نشان داد که افراد مبتلا به میگرن و افسردگی به طور متوسط حجم کل بافت مغز را به طور متوسط نسبت به افراد فاقد هر دو بیماری , به طور متوسط کاهش می‌دهند . هیچ تفاوتی در حجم کل مغز در مقایسه با افراد با تنها یکی از شرایط برای افراد با هیچ یک از شرایط وجود نداشت .

مهم است که توجه داشته باشیم که شرکت کنندگان در این مطالعه با استفاده از mri تصویر شده‌اند , بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که میگرن و افسردگی منجر به آتروفی مغز شده‌اند . در مطالعات آینده , ما نیاز به بررسی این داریم که در چه سن شرکت کنندگان هر دو میگرن و افسردگی را توسعه می‌دهند و حجم مغز خود را در طول زمان اندازه‌گیری می‌کنند تا مشخص شود که چه چیز اول می‌آید . "

لازم به ذکر است که برخی از عوامل منجر به اثر مشترک میگرن و افسردگی بر حجم مغز ممکن است شامل درد , التهاب مغز , ژنتیک و اختلافات در ترکیبی از عوامل اجتماعی و اقتصادی باشد . مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به میگرن و افسردگی ممکن است یک گروه منحصر به فرد از افراد با تنها یکی از این شرایط باشند و همچنین ممکن است به استراتژی‌های مختلفی برای درمان طولانی‌مدت نیاز داشته باشند. "

این مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت , موسسه ملی پیری , انجمن قلب ایسلندی و پارلمان ایسلند مورد حمایت قرار گرفت .

عصب شناسان نحوه حرکت مغز را توضیح می‌دهند

منبع :

مرکز پزشکی ویک فارست

خلاصه :

منجمد کردن مغز عملا ً یک مراسم تابستانی است . این اتفاق وقتی می‌افتد که بستنی می‌خورید یا یخ را خیلی سریع قورت می‌دهید . اصطلاح علمی یک کلمه است , اما این یک لقمه است . یخ زدن مغز روش بدن شما برای ترمز کردن است و به شما می‌گوید آرام باشید و آن را آسان کنید .

منجمد کردن مغز عملا ً یک مراسم تابستانی است . این اتفاق وقتی می‌افتد که بستنی می‌خورید یا یخ را خیلی سریع قورت می‌دهید . اصطلاح علمی یک کلمه است , اما این یک لقمه است . یخ زدن مغز روش بدن شما برای ترمز کردن است و به شما می‌گوید آرام باشید و آن را آسان کنید . مرکز درمانی یکی از اعضای مرکز پزشکی " ویک فارست " است .

او گفت : " یخ زدن مغز واقعا ً نوعی سردرد است که در شروع سریع است , اما به سرعت رفع می‌شود . " دهان ما بسیار پیچیده است , از جمله زبان - به همین دلیل است که دمای ما را آنجا می‌گیریم . اما نوشیدن یک نوشیدنی خنک برای جذب سرما کافی نیست . "

در اینجا اینگونه اتفاق می‌افتد : وقتی یک نوشیدنی واقعا ً سرد بخورید و یا بستنی بخورید , به سرعت دمای پشت گردن را در انتهای حنجره که به مغز و سرخرگ مغزی قدامی کمک می‌کند , تغییر دهید .

گادوین گفت : " چیزی که مغز دوست ندارد این است که چیزها تغییر کنند و فریز مغز مکانیزمی است برای جلوگیری از انجام آن . "

گادوین گفت که با وجود میلیاردها نورون , مغز در واقع قادر به احساس درد نیست , اما درد مرتبط با یخ زدن مغز توسط گیرنده‌ها در پوشش بیرونی مغز احساس می‌شود . وقتی سرماخوردگی اتفاق می‌افتد , باعث اتساع و انقباض این شریان‌ها می‌شود و این احساس است که مغز به عنوان درد تفسیر می‌شود .

گادوین گفت : " بررسی انجماد مغز ممکن است مانند یک علم احمقانه به نظر برسد , اما " در درک انواع دیگر سردرد مفید است . "

او گفت : " ما به راحتی نمی‌توانیم به مردم میگرن و سردرد خوشه‌ای بدهیم , اما ما به راحتی می‌توانیم بدون هیچ مشکل بلند مدت توقف کنیم . " " ما می‌توانیم چیزی در مورد مکانیسم سردرد یاد بگیریم و به درک ما از ایجاد درمان‌های بهتر برای بیماران بپردازیم . "

آیا بهبودی در مغز وجود دارد ? بله - نوشیدن نوشیدنی سرد یخی . همچنین می‌توانید زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید چون گرم است و یا چیز خوبی برای نرمال کردن دما در دهان خود بنوشید .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...