روانشناسی

روانشناسی

جهش ژنتیکی با شکل معمول سردرد میگرن

خلاصه :

دانشمندان جهش ژنتیکی را شناسایی کرده‌اند که به شدت با نوعی میگرن مرتبط است .

تیم تحقیقاتی به رهبری یک محقق موسسه پزشکی هاوارد هیوز در دانشگاه کالیفرنیا , جهش ژنتیکی را شناسایی کرده‌است که به شدت با نوعی میگرن مرتبط است .

در مقاله‌ای که در ماه می در پزشکی انتقالی علم منتشر شد , این تیم جهش را با مدرک میگرن در انسان , در مدل موشی میگرن و کشت سلولی در آزمایشگاه پیوند داد .

جهش در ژن شناخته شده‌است .

لوئیس جی , بازرس ارشد , گفت : " این اولین ژن است که در آن جهش‌های شایع در میگرن دیده می‌شوند . " یکی از بازرسان آکادمی علوم اعصاب و مغز است . نگاه اولیه ما به یک جعبه سیاه است که هنوز درک نمی‌کنیم . "

میگرن , که علل آن هنوز ناشناخته است , تا 57 / 99 درصد از همه مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد , و منجر به خسارات عظیمی در بهره‌وری نمی‌شود , یعنی درد و رنج عظیم . " علائم معمول عبارتند از : سردرد , افزایش آستانه درد , افزایش حساسیت به محرک‌های خفیف از جمله صدا و لمس ; و هاله , که به عنوان " احساس بصری " توصیف می‌شود که سردرد را تسکین می‌دهد . "

این مقاله هم شواهد علمی و بالینی را نشان می‌دهد که جهش باعث میگرن می‌شود .

در این مطالعه دانشمندان ابتدا ژنتیک دو خانواده را مورد بررسی قرار دادند که در آن میگرن شایع بود و مشخص شد که بخش قابل‌توجهی از مبتلایان به میگرن دارای جهش یا فرزند یک حامل جهش بوده‌اند .

در آزمایشگاه , این تیم نشان داد که جهش بر تولید آنزیم کازئین , که دارای وظایف حیاتی در مغز و بدن است , تاثیر می‌گذارد . این به ما می‌گوید که جهش عواقب بیوشیمیایی واقعی دارد . "

سپس دانشمندان به بررسی اثرات جهش در صف موش‌های حامل آن پرداختند . او اشاره کرد : " بدیهی است که ما می‌توانیم سردرد را در یک موش اندازه‌گیری کنیم , اما چیزهای دیگری نیز وجود دارند که با میگرن کار می‌کنند . "

روش کار : این مطالعه به روش کارآزمایی بالینی تصادفی انجام شد . موش‌های جهش‌یافته در مقایسه با موش‌های معمولی , آستانه کمتری را برای درده‌ای محیطی ایجاد کردند .

قطعه دیگری از شواهد , افسردگی گسترده قشری ( csd ) , موج " سکوت " در مغز است که از تحریک الکتریکی پیروی می‌کند و از نقطه تحریک در یک الگوی قابل‌پیش‌بینی خارج می‌شود . محققان دریافتند که موش‌های جهش‌یافته آستانه الکتریکی پایینی برای القای csd دارند .

این آزمایش csd را " به ویژه جذاب " توصیف می‌کند , زیرا مشخص است که csd در هر دقیقه از طریق مغز پخش می‌شود . " تصویربرداری کارکردی مغز نشان داده‌است که در بخش پس‌سر افراد مبتلا به اورا , تغییرات جریان خون به همان میزان گسترش می‌یابد . "

در نهایت , سلول‌های آستروسیت و تیمش دریافتند که سلول‌های آستروسیت - مغز که برای عملکرد و سلامتی عصبی ضروری هستند , علامت دهی کلسیم را در مقایسه با آستروسیت های مغز موش‌های معمولی افزایش می‌دهند .

" این مهم است زیرا ما فکر می‌کنیم که عملکرد آستروسیت بسیار بسیار مرتبط با میگرن است . " " این یک آنزیم است و بنابراین پروتئین‌ها را اصلاح می‌کند . سوال این است که کدام پروتئین یا پروتئین آن را اصلاح می‌کند که مربوط به میگرن است ? فعالیت آستروسیت چگونه تغییر می‌کند ? "

او گفت : " این تحقیق ما را به شناخت مسیر مولکولی درد در میگرن نزدیک‌تر می‌کند . " و همانطور که به درک واضح‌تر می‌رسیم , می‌توانیم به درمان‌های بهتری فکر کنیم . مولکول‌های خاصی ممکن است هدف داروهای جدید باشند . گفت : " اکنون داروهای خوبی وجود دارند اما آن‌ها فقط به برخی بیماران کمک می‌کنند . نیاز به درمان‌های بهتر بسیار زیاد است . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...