روانشناسی

روانشناسی

چهار جایگاه ژنی جدید باعث می‌شوند که افراد مستعد میگرن باشند .

منبع :

دانشگاه هلسینکی ( دانشگاه هلسینکی )

خلاصه :

دانشمندان چهار جایگاه ژنی جدید را برای افراد مستعد کننده به رایج‌ترین نوع میگرن , میگرن بدون هاله شناسایی کرده‌اند . بیماران مبتلا به میگرن به این گروه تعلق دارند .

یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی از چندین کشور اروپایی و استرالیا چهار جایگاه ژنی جدید را برای افراد مستعد کننده میگرن , میگرن بدون هاله شناسایی کرده‌است . بیماران مبتلا به میگرن به این گروه تعلق دارند .

محققان داده‌های ژنتیکی بیش از ۴۰۰ هزار نفر را مطالعه و شش ژن را که مستعد میگرن بدون هاله هستند , یافتند . چهار ژن جدید بوده و دو تای آن‌ها یافته‌های قبلی را تایید می‌کنند .

ژن‌های جدید شناسایی‌شده در این مطالعه شواهد بیشتری را برای این فرضیه فراهم می‌آورند که تنظیم مولکول‌های مهم در انتقال سیگنال‌های مغزی بین نورون‌های مغز به میگرن کمک می‌کند . دو ژن از فرضیه نقش احتمالی رگ‌های خونی و در نتیجه اختلال در جریان خون حمایت می‌کنند .

محققان آنچه را که به عنوان مطالعه ارتباط با ژنوم معروف است انجام دادند تا بر روی انواع ژنوم که ممکن است حساسیت به میگرن را افزایش دهند , زوم کنند .

این پروژه توسط کنسرسیوم بین‌المللی سردرد سردرد از اروپا و استرالیا انجام شد .

این سومین گزارش درباره ژن‌های زمینه‌ساز انواع شایع میگرن است , اما اولین گزارش در مورد شایع‌ترین نوع میگرن است . این مطالعه برای اولین بار یک ژن خاص ایجاد می‌کند که به این بیماری مشترک کمک می‌کند . " بیماران با دقت مطالعه شده از کلینیک‌های تخصصی سردرد , مبنایی قوی برای موفقیت این مطالعه فراهم کردند .

میگرن تقریبا ً یکی از شش زن و یکی در ۸ مرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که باعث غیبت کاری و عدم صلاحیت کوتاه‌مدت می‌شود . گزارش ایالات‌متحده هزینه‌های اقتصادی خود را مشابه دیابت نوع ۲ می‌داند و آن را به عنوان یکی از بیست بیماری برتر با علل سال‌ها زندگی با معلولیت ذکر کرده‌است . در حدود یک سوم بیماران مبتلا به میگرن فاز سردرد ممکن است مقدم یا همراه اختلالات عصبی گذرا باشد ( میگرن با اورا ) , در حالیکه اکثریت بیماران مبتلا به میگرن بدون هاله هستند .

" مطالعات این نوع تنها از طریق هم‌کاری بین‌المللی در مقیاس بزرگ امکان پذیر است - - آوردن ثروت داده‌ها با تخصص و منابع مناسب . ژن‌های شناسایی‌شده دره‌ای جدیدی را باز می‌کنند تا بررسی کنند که چگونه این نوع میگرن در حال رخ دادن است . "

امید جدید برای مبتلایان به میگرن : پیوند ژن زن

منبع :

دانشگاه گریفیث

خلاصه :

امید جدیدی به بیماران مبتلا به میگرن پس از یک مطالعه جدید با افراد مبتلا به میگرن منتشر شده‌است . این تحقیق شواهد قانع‌کننده‌ای برای یک ژن حساس به میگرن در میگرن ارائه می‌کند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...