روانشناسی

روانشناسی

امید جدیدی به مبتلایان به میگرن پس از مطالعه دانشگاهی گریفیث با مردم جزیره نورفولک , رسیده‌است .

این تیم به رهبری پروفسور لین گریفیث از موسسه بهداشت گریفیث دانشگاه , ناحیه جدیدی از کروموزوم x را به عنوان نقشی در میگرن شناسایی کرده‌است .

این تحقیق شواهد قانع‌کننده‌ای برای یک ژن حساس به میگرن در میگرن ارائه می‌کند . این مطالعه همچنین نشان داد که ممکن است بیش از یک ژن کروموزومی x دخیل در تنظیم آهن در مغز وجود داشته باشد .

تمام ماهیان دارای کروموزوم x و کروموزوم y هستند .

پروفسور گریفیث گفت : " این نتایج حمایت بیشتری را برای نقش کروموزوم x در میگرن فراهم می‌کند و ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از زنان بیشتر از این اختلال رنج می‌برند . "

ردیابی و شناسایی ژن‌های مختلف که سبب میگرن می‌شوند بسیار مهم است , زیرا بینش‌هایی را فراهم می‌کند که به ما اجازه می‌دهد تا روش‌های بهتر تشخیص و درمان‌های هدفمند را توسعه دهیم .

" در حال حاضر , 50 درصد از جمعیت از میگرن رنج می‌برند . اگرچه درمان‌های خوبی برای این بیماری ناتوان‌کننده داریم , اما مطمئنا ً برای همه کار نمی‌کنند و می‌توانند عوارض جانبی جانبی داشته باشند . بنابراین نیاز واقعی به درمان‌های جدید میگرن وجود دارد . "

این انجمن ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی , در مطالعه جمعیتی منحصر به فرد جزیره نورفولک از راه دور دست به کار زده‌است که در آن 92 / 5 درصد از ساکنان قادر به ردیابی اجداد خود به یک رویداد تاریخی معروف , شورش بر روی سخاوت هستند .

" این جمعیت به دلیل ساختار ژنتیکی غیرمعمول آن مورد استفاده قرار گرفت که در آن روابط ژنتیکی را می‌توان از طریق داده‌های شجره‌نامه به بنیان گذاران اصلی جزیره و همچنین شیوع بالای مبتلایان به میگرن در این جمعیت ردیابی کرد . این کار به دلیل کاهش تنوع ژنتیکی و محیطی بسیار مفید است . "

تجزیه و تحلیل جامع کروموزوم از یک خانواده بزرگ نورفولک , شامل بسیاری از افراد مبتلا به میگرن , با استفاده از نمونه‌های dna به‌دست‌آمده از جزیره نشینان انجام شد .

مدیریت ریسک به پیش‌گیری از حملات میگرن کمک می‌کند

منبع :

انجمن درد آمریکا

خلاصه :

جدیدترین تحقیقات ژنتیکی و بیولوژیکی حاکی از آن است که میگرن یک اختلال عصبی , نه عروقی , اختلال و دو درمان حاد و بازدارنده در سیستم‌های عصبی محیطی و اعصاب مرکزی است .

آخرین تحقیقات ژنتیکی و بیولوژیکی نشان می‌دهد که میگرن یک اختلال عصبی , نه عروقی , اختلال و هم درمان‌های حاد و بازدارنده است که در سیستم‌های محیطی و اعصاب مرکزی مورد هدف قرار می‌گیرند .

میگرن یکی از شایع‌ترین و ناتوان‌کننده شرایط پزشکی است و حدود ۹۸ درصد جمعیت جهان را آزار می‌دهد . در ایالات‌متحده , موسسه پزشکی به تازگی گزارش کرده‌است که بیش از ۴۰۰ میلیون آمریکایی درد مزمن دارند و برخی از آن‌ها مبتلا به میگرن هستند . داروهای حاد میگرن برای انقباض رگ‌های خونی مغزی براساس مفهوم غالب میگرن توسعه داده شدند .

دیوید مک گری , پروفسور عصب‌شناسی در کلینیک مایو در فونیکس , در جلسه کامل خود توضیح داد که داروهایی که برای درمان بیماران مبتلا به میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرند برای انقباض رگ‌های خونی طراحی شده‌اند که قرن‌ها باور داشتند باعث میگرن می‌شوند . جمعه بایوا گفت : " در حالی که تحقیقات میگرن بسیار گسترده بوده‌است و اختلال اغلب از نظر بالینی به عنوان " سردرد " رد می‌شود , اساس ژنتیکی و بیولوژیکی آن به طور فزاینده‌ای در نتیجه پیشرفت‌های علمی قابل‌توجهی در دو دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته‌است . " " امروزه می‌دانیم که میگرن یک اختلال ارثی است که با تغییرات فیزیولوژیکی در مغز مشخص می‌شود و اگر حملات با فرکانس بالا رخ دهد , تغییرات ساختاری در مغز رخ می‌دهد. "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...