روانشناسی

روانشناسی

پروفسور مک گری و همکارانش , از جمله الکساندر نوسکی , استاد دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه میشیگان در دانشکده دندان‌پزشکی هاروارد , دریافت که به نظر می‌رسد این فن‌آوری تغییرات ریشه‌ای در مغز ایجاد می‌کند که ناشی از میگرن مزمن است , مانند حساسیت بیشتر به محرک‌های سردرد .

جلسات مکرر , طول مدت حملات را کاهش داده و شدت درد میگرن را کاهش داد . این بهبودها بیش از چهار هفته طول کشید و آن‌ها پافشاری کردند .

در مطالعات آزمایشی , این اثرات برای ماه‌ها به طول انجامید . تنها عارضه جانبی گزارش‌شده در طول درمان , احساس سوزش خفیف بود . پروفسور مک گوناگال پیش‌بینی می‌کند که یک بیمار می‌تواند هر روز از سیستم برای دفع حملات یا به صورت دوره‌ای مانند یک تقویت‌کننده استفاده کند .

مدل‌های محاسباتی این تیم نشان می‌دهند که شبکه عصبی مرکزی جریان درمانی را در طول شبکه درد از طریق ساختارهای مغزی بالایی ( قشری ) و عمقی ارائه می‌کند . آن‌ها نتایج خود را در ژورنال سردرد منتشر خواهند کرد .

بنا به گفته بنیاد تحقیقات میگرن , سی و شش میلیون آمریکایی مبتلا به میگرن هستند . از این تعداد ۴۰۰ میلیون نفر دچار سردردهای مزمن روزانه هستند . استاد لوین گفت : " این واقعیت که مردم هنوز از میگرن رنج می‌برند به این معنی است که درمان‌های موجود با استفاده از تکنولوژی یا شیمی الکتریکی کار نمی‌کنند . "

تکنولوژی‌های تحریک مغزی موجود می‌توانند به تسکین میگرن در حال حاضر کمک کنند . اما آن‌هایی که مبتلا به درده‌ای مزمن میگرن هستند ممکن است به یک ماه یا بیشتر حمله کنند و به یک نبرد دائمی تبدیل شوند .

روش‌های دیگر نیز اشکالاتی دارند - - از تجهیزات سنگین و سنگین تا عوارض جانبی جدی مانند تشنج . برخی فقط لایه‌های بالایی مغز را تحریک می‌کنند . برخی دیگر به نواحی مغزی عمیق می‌رسند , اما نیاز به جراحی مغز برای کاشت الکترودها دارند . استفاده آسان , آسان و قابل‌حمل است . " می‌توانید با آن راه بروید و آن را در کشوی میز یا کیف خود نگه دارید . این قطعا ً اولین فن‌آوری است که فقط در یک باتری کار می‌کند و می‌تواند در خانه به کار رود . او واحدهای آینده را مانند یک آی پد تصور می‌کند .

گام بعدی افزایش آزمایش‌های بالینی برای یک جمعیت مطالعه بزرگ‌تر خواهد بود . نسخه آماده بازار هنوز سال‌ها دور است . پروفسور مک گوناگال گفت : " چیزی درباره درد میگرن وجود دارد که به ویژه ناراحت‌کننده است . " " اگر این امکان وجود دارد که به برخی افراد کمک کند تا ۱۰ درصد بهتر شوند , این یک بهبود بسیار معنادار در کیفیت زندگی است . "

مطالعه پیشنهاد می‌کند که درمان‌های پیشگیرانه روزانه میگرن را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهند .

منبع :

مرکز پزشکی مونت سینای

خلاصه :

محققان می‌گویند که ۹۰ درصد مبتلایان به میگرن نیازمند درمان پیشگیرانه هستند , اما در حال حاضر تنها ۳ تا ۶ درصد از مبتلایان از آن استفاده می‌کنند . یک نگرانی دیگر این است که بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند که هرگز اثبات نشده اند . دستورالعمل‌های جدید نشان می‌دهند که پیش‌گیری از میگرن باید روزانه دارو مصرف کند , به جای زمانی که در گیر انداختن یک حمله باشد .

آخرین آکادمی آمریکایی دانشکده اعصاب و اعصاب آمریکا این هفته توصیه‌های مبتنی بر شواهد و درمان‌های موثر را منتشر کرد که می‌تواند از حملات میگرن جلوگیری کرده و شدت آن‌ها را کاهش دهد. با توجه به دستورالعمل‌های منتشر شده در وب سایت آکادمی مغز و اعصاب آمریکا , سه درصد مبتلایان به میگرن نیاز به درمان پیشگیرانه دارند, اما در حال حاضر تنها ۳ تا ۱۰ درصد از مبتلایان از آن استفاده می‌کنند . یک نگرانی دیگر این است که بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند که هرگز اثبات نشده اند . از همه مهم‌تر , این دستورالعمل‌ها تاکید می‌کنند که پیش‌گیری از میگرن باید روزانه دارو مصرف کند , به جای آن که در گیر انداختن یک حمله باشد .

مارک گرین , مدیر مرکز سردرد در دانشکده پزشکی مونت سینای در نیویورک گفت : " آنچه که راهنماها انجام می‌دهند , اشاره به درمان‌های خط اول براساس شواهد و اثربخشی است . " " اگر این رهنمودها به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند , ما قادر خواهیم بود تا احتمال کاهش سردرد را تا ۹۷ درصد افزایش دهیم . "

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...