روانشناسی

روانشناسی

تغییر مسیر سردرد و همکارانش تصور می‌کنند که اتساع و سپس انقباض سریع ممکن است نوعی دفاع شخصی برای مغز باشد . او توضیح می‌دهد : " مغز یکی از اندام‌های نسبتا ً مهم بدن است و باید در تمام مدت کار کند . " " بسیار حساس به دما است , بنابراین اتساع عروق ممکن است در داخل بافت حرکت کند تا مطمئن شود که مغز گرم بماند . او اضافه می‌کند : " اما چون جمجمه یک ساختار بسته‌است , هجوم ناگهانی خون می‌تواند فشار را بالا ببرد و درد را القا کند. این روش ممکن است راهی برای کاهش فشار در مغز قبل از رسیدن به سطوح خطرناک باشد .

او اشاره می‌کند که تغییرات مشابه در جریان خون می‌تواند در میگرن , سردرد پس از ضربه و دیگر انواع سردرد باشد . اگر تحقیقات بیشتری این فرضیات را تایید کند , یافتن راه‌هایی برای کنترل جریان خون می‌تواند درمان‌های جدیدی برای این شرایط ارائه دهد . داروهایی که اتساع ناگهانی یا کانال‌های هدف را قطع می‌کنند می‌تواند یک روش برای تغییر مسیر سردرد باشد .

علت و معلول میگرن

منبع :

انجمن تحقیقات بهداشت زنان

خلاصه :

میگرن شایع‌ترین نوع سردرد است که باعث می‌شود بیماران به دنبال مراقبت از پزشکان خود باشند . براساس آمار , تقریبا ً ۹۰ میلیون آمریکایی مبتلا به سردردهای میگرنی هستند و زنان تقریبا ً سه برابر بیشتر از مردان مبتلا هستند .

میگرن شایع‌ترین نوع سردرد است که باعث می‌شود بیماران به دنبال مراقبت از پزشکان خود باشند . براساس آمار بنیاد ملی سردرد در شیکاگو , تقریبا ً ۹۰ میلیون آمریکایی مبتلا به سردردهای میگرنی هستند و زنان تقریبا ً سه برابر بیشتر از مردان مبتلا هستند .

مایکل ای . " شواهدی وجود دارد که این امر را از آزمایشگاه به شواهد بالینی و کاهش ( گرچه منسوخ نمی‌شود ) در زنان پس از یائسگی , حمایت می‌کند . "

سردردهای میگرنی می‌تواند از فرد به فرد متفاوت باشد , اما معمولا ً از ۴ ساعت تا ۴ ساعت طول می‌کشد . برخی افراد آن‌ها را چندین بار در ماه می‌گیرند , در حالی که برخی دیگر آن‌ها را بیشتر تجربه می‌کنند . بسیاری از مبتلایان به میگرن درد تپنده و تپنده را در یک طرف سر , تاری دید , حساسیت به نور و صدا , تهوع و استفراغ گزارش می‌دهند . تقریبا ً یک در پنج بیمار مبتلا به میگرن , قبل از شروع سردرد , یک هاله یا اختلال حسی یا حسی را تجربه می‌کنند . مثال‌هایی از یک هاله عبارتند از: فلاش‌های نور , از دست دادن بینایی , خطوط زیگ - زاگ , پین‌ها و سوزن‌های در یک دست یا پا , و مشکلات زبانی و زبانی .

چندین عامل خطر شناسایی شده‌اند که احتمال بروز میگرن را افزایش می‌دهند :

سابقه فامیلی : اکثریت قابل‌توجه مبتلایان به میگرن سابقه فامیلی حملات میگرن دارند . برای فردی که دارای یک یا چند خویشاوند درجه یک با سردردهای میگرنی باشد , احتمال افزایش می‌یابد .

سن : میگرن معمولا ً بر افراد بین سنین باروری - نژاد تاثیر می‌گذارد . بیشتر مردم اولین حمله خود را تا سن ۱۵ سالگی انجام داده‌اند .

* جنسیت : زنان بیشتر از مردان دچار میگرن می‌شوند .

شرایط خاص پزشکی : افسردگی , اضطراب , سکته مغزی, صرع و فشار خون بالا همگی با سردرد میگرن مرتبط هستند .

تغییرات هورمونی : زنانی که از میگرن رنج می‌برند اغلب متوجه می‌شوند که سردرد یک الگوی عود قبل یا کمی بعد از شروع قاعدگی دارد . سردرد ممکن است در دوران بارداری و / یا یائسگی تغییر کند .

میگرن , سردردهای عروقی هستند , اما علت دقیق آن کاملا ً شناخته‌نشده است . برخی محققان معتقدند که میگرن زمانی رخ می‌دهد که تغییرات غیرطبیعی در مغز وجود داشته باشد. وقتی این تغییرات رخ می‌دهد , تورم منجر به تورم و فشار بر روی اعصاب می‌شود که می‌تواند منجر به درد شود .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...