روانشناسی

روانشناسی

شی , مدیر بخش زیست‌شناسی سلول بنیادی در شهر امید می‌گوید : " بخش عمده‌ای از درگیری در آستروسیت ها وجود دارد . " " بنابراین اگر ما نحوه عملکرد آستروسیت ها را درک کنیم , می‌توانیم روش‌های درمانی برای درمان بیماری الکساندر و شاید بیماری‌های دیگری مانند آلزایمر و als توسعه دهیم . "

این مطالعه که در سلول بنیادی سلول‌های بنیادی منتشر شده‌است , اولین کسی است که برای غلبه بر یک چالش مهم برای درک چگونگی جهش در یک ژن که در آستروسیت ها یافت می‌شود , از توزیع نرمال میلین جلوگیری می‌کند .

پیش از این دانشمندان نتوانستند یک مدل حیوانی برای مشاهده مسیر بیماری ایجاد کنند . بنابراین , لی , لی لی , نویسنده این تحقیق و یک دانشجوی کارشناسی‌ارشد در آزمایشگاه شیعه , و همکاران آن‌ها یک مدل سلول بنیادی ایجاد کردند که بینشی در مسیر بیماری الکساندر دارد . آن‌ها همچنین بستری برای ارزیابی مداخلات درمانی بیماری‌های تحلیل‌برنده سیستم عصبی ایجاد کردند .

محققان سلول‌های بنیادی مشتق از بیمار را ایجاد کردند که جهش در ژن gfap را به عهده داشتند . آن‌ها یک مقایسه دو طرف را با مغز بیماران مبتلا به بیماری الکساندر انجام دادند و خاطر نشان کردند که هر دو مدل ذخایر پروتئینی مرتبط با بیماری را نشان می‌دهند به نام الیاف روزنتال .

محققان در مورد اصلاح ژن gfap در آستروسیت های بیمار استفاده کردند و دریافتند که اصلاح الگوریتم gfap , نهشته‌های پروتئین مرتبط با بیماری را کاهش می‌دهد . سپس , آن‌ها بررسی کردند که چگونه بیماری الکساندر با استفاده از این مدل جدید بیماری سلول بنیادی رشد می‌کند .

در بیماری الکساندر , آستروسیت ها از رشد سلول‌های پیش‌ساز الیگودندروسیت جلوگیری کرده و سلول‌های پیش‌ساز آن را عصبی کرده و شبکه ارتباطات مغز را سرعت می‌بخشند . با مقایسه ژن‌های مختلف بیان‌شده در آستروسیت های مشتق از سلول‌های بنیادی بیماران مبتلا به بیماری اسکندر و افراد سالم , محققان دریافتند که آستروسیت های gfap جهش یافته پروتئین را ترشح می‌کنند .

شیعه گفت که روش‌های درمانی که پزشکان را هدف قرار می‌دهند ممکن است قادر به درمان بیماری الکساندر یا بیماری‌هایی که باعث کاهش میلین شوند شود .

شیعه گفت : " اگرچه نورون‌ها سال‌ها در کانون توجه بوده‌اند , مطالعات بیشتر نشان می‌دهند که آستروسیت ها نقش بسیار مهمی در عملکرد طبیعی مغز و بیماری‌های عصبی ایفا می‌کنند . " آستروسیت ها نسبت بزرگی از سلول‌ها را در مغز تشکیل می‌دهند و در تشخیص آن‌ها مهم هستند . التهاب مزمن باعث ایجاد بیماری می‌شود . سوال این است که چطور از آن جلوگیری کنیم . "

عدم تعادل ph در سلول‌های مغز ممکن است به بیماری آلزایمر کمک کند

مطالعه شناسایی اهداف دارویی بالقوه برای مشکل معکوس یافت‌شده در اندامک‌ها کوچک در آستروسیت ها

منبع :

پزشکی جانز هاپکینز

خلاصه :

دانشمندان می‌گویند که آن‌ها شاهد جدیدی در سلول‌های مغزی موشی پرورش‌یافته در آزمایشگاه هستند که آستروسیت نامیده می‌شود , که یک ریشه بیماری آلزایمر ممکن است یک تعادل ساده در شیمی اسیدی - قلیایی یا ph - - شیمی داخلی باشد .

دانشمندان پزشکی جانز هاپکینز می‌گویند که آن‌ها شواهد تازه‌ای را در سلول‌های مغز موش بالغ به نام آستروسیت ها یافته‌اند که یک ریشه بیماری آلزایمر ممکن است یک تعادل ساده در شیمی اسیدی - قلیایی یا ph - - شیمی در داخل مواد غذایی, مواد مغذی و شیمیایی شاتل در سلول‌ها باشد .

آستروسیت ها کار می‌کنند تا پروتئین‌های بتا آمیلوئید را از فضاهای بین نورون‌ها پاک‌سازی کنند , اما چندین دهه شواهد نشان داده‌است که اگر فرآیند پاک‌سازی منحرف شود , پروتئین‌های آمیلوئید در اطراف نورون‌ها انباشته می‌شوند که منجر به تخریب پلاک‌های آمیلوئیدی و تخریب سلول‌های عصبی می‌شود که نشانه‌های بیماری آلزایمر را دارند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...