روانشناسی

روانشناسی

مطالعه جدید , که در روز ۲۲ ژوئن در آکادمی علوم ملی علوم تشریح شد , همچنین گزارشاتی را منتشر کرده‌است مبنی بر اینکه دانشمندان داروهایی به نام بازدارنده‌های هیستون h1 را به سلول‌های موش‌های آلوده به ph که با یک ژن شایع آلزایمر مهندسی شده‌اند , داده‌اند . آزمایش با موفقیت مشکل ph را معکوس کرد و ظرفیت حذف بتا را بهبود بخشید .

مواد و روش‌ها : این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به آلزایمر انجام شد . آن‌ها هشدار دادند که بسیاری از بازدارنده‌ها نمی‌توانند از سد خونی - مغزی عبور کنند , یک چالش مهم برای استفاده مستقیم از داروها برای اختلالات مغزی . دانشمندان می‌گویند که آن‌ها در حال برنامه‌ریزی آزمایش‌ها اضافی هستند تا ببینند که آیا این بازدارنده‌ها در آستروسیت های بالغ از آلزایمر تاثیر مشابهی دارند , و اینکه پتانسیل لازم برای طراحی بازدارنده‌های محیطی وجود دارد که می‌توانند از مانع عبور کنند.

با این حال , دانشمندان هشدار می‌دهند که حتی قبل از اینکه این آزمایش‌ها اتفاق بیفتد , تحقیقات بیشتری برای بررسی و توضیح رابطه دقیق بین پروتئین‌های آمیلوئیدی و بیماری آلزایمر وجود دارد که تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارند . تا به امروز , هیچ درمانی وجود ندارد و هیچ دارویی وجود ندارد که قابل‌پیش‌بینی باشد و یا از علائم بیماری آلزایمر جلوگیری کند .

دکتر جان رائو , استاد فیزیولوژی دانشکده پزشکی جانز هاپکینز می‌گوید : " در زمان تشخیص بیماری آلزایمر , اغلب آسیب عصبی انجام می‌شود و احتمال دارد که این بیماری پیشرفت کند . " به همین دلیل است که ما باید بر روی اولین علایم پاتولوژیک یا نشانه‌های بیماری آلزایمر تمرکز کنیم و می‌دانیم که زیست‌شناسی و شیمی بدن یک عامل بسیار مهم قبل از شروع درمان شناختی است . "

تقریبا ً سه سال پیش , دانشمندان در دانشگاه جانز هاپکینز و دانشگاه نیویورک کشف کردند که محفظه‌های دایره‌ای که در داخل سلول‌ها حمل می‌شوند , بیشتر و بیشتر در سلول‌های مغزی افراد مبتلا به آلزایمر وجود دارند . به گفته رائو , این مساله به یکی از مشکلات اساسی که منجر به تجمع پروتئین آمیلوئید در فضاهای اطراف نورون‌ها می‌شود اشاره می‌کند .

برای اینکه بار خود را از محل به مکان منتقل کنند , آن‌ها از پروتئین‌های دیگر استفاده می‌کنند که به کالای خاصی متصل می‌شوند و آن‌ها را از سطح سلول به عقب و جلو می‌برند . چه و چه مقدار این پیوند به مقدار ph مناسبی در داخل جسم زرد بستگی دارد , یک تعادل حساس اسیدیته و قلیائیت , یا اسید و پایه که باعث می‌شود ماهی به سطح آب بیاید و به درون سلول بازگردد .

پروتئین‌های موجود در غشا سلولی , پروتئین‌هایی هستند که اتم‌های هیدروژن باردار را به عنوان پروتون , در و خارج از غشا می‌شناسند . مقدار پروتون‌ها در داخل حفره ph آن را تعیین می‌کند .

زمانی که مایعات در هوا بسیار اسیدی می‌شوند , کالا در اعماق درون سلول به دام می‌افتد . هنگامی که محتویات مخزن قلیایی هستند , کالا برای مدت زیادی در سطح سلول باقی می‌ماند .

او برای کمک به تعیین اینکه آیا این عدم تعادل ph در بیماری آلزایمر رخ می‌دهد یا خیر , مطالعات علمی بیماری آلزایمر را به دنبال ژن‌هایی که در مغز بیمار در مقایسه با بیماری‌های معمولی گرفته شده‌بودند , شست . مقایسه یک مجموعه داده از مغز بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر با افراد سالم غیر طبیعی نشان داد که بیشتر ژن‌های تنظیم شونده تحت کنترل , مربوط به جریان پروتون در سلول هستند .

در یک مجموعه دیگر از نمونه‌های بافت مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و بدون آن , بیان ژن شاتل پروتون که با بیماری آلزایمر شناخته می‌شود , در مقایسه با مغز طبیعی در افراد مبتلا به آلزایمر در مقایسه با مبتلایان به بیماری آلزایمر تقریبا ً برابر بود . در سلول‌های رشد یافته از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و در آستروسیت های موش برای انجام یک نوع ژن بیماری آلزایمر , میزان پروتئین در سلول‌های نرمال تقریبا ً نیمی بود .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...