روانشناسی

روانشناسی

این مطالعه که شامل اعضای هیات‌علمی دانشگاه مونستر , موسسه خیریه خدمات بهداشت ملی و دانشگاه لیسبون بود , پیش از معرفی یک تکنیک بهبود , عملکرد حافظه آینده را بررسی کرده و آن را با عملکرد بعد از تکنیک بهبود مقایسه کرد . تکنیک مورد استفاده وضع واقعیت کدگذاری شده بود , که در آن افراد به عمل از طریق فعالیت تشویق می‌شدند که باید به یاد داشته باشند .

تمام گروه‌های سنی بهبود در حافظه آینده را گزارش کردند, اما به ویژه در افراد مسن با اختلال شناختی خفیف , به طور بالقوه در مراحل اولیه بیماری آلزایمر مشخص شد . این مطالعه نشان می‌دهد که تشویق مردم در این مقوله برای تصویب وضع واقعیت به عنوان وسیله‌ای برای افزایش حافظه آینده می‌تواند منجر به زندگی مستقل و خودمختار شود .

رهبری این مطالعه دکتر درو پریرا از دانشگاه اوکراین بود . او گفت : " حافظه آینده ضعیف می‌تواند بسته به شرایط , به طور مبهم در معرض تهدید و تهدید زندگی قرار بگیرد . ما می‌خواستیم دو چیز را تایید کنیم - - که حافظه آینده با سن خراب می‌شود و تکنیک‌های تصویب ممکن است از آن‌هایی که حافظه آینده ضعیفی دارند حمایت کند . "

او افزود : " ما واقعا ً متوجه شدیم که زمانی که بزرگ‌تر شدیم حافظه آینده از بین رفته و یافته‌های اولیه ما در این زمینه تحقیقاتی کوچک نشان می‌دهد که تکنیک‌های اجرایی در بهبود حافظه آینده موثر هستند . ما از اینکه شاهد بهبودی در گروه با اختلال شناختی خفیف هستیم دلگرم شدیم . تکنیک‌های تصویب پتانسیل یک روش مقرون‌به‌صرفه و قابل کاربرد را ارائه می‌دهند که می‌توانند از زندگی مستقل حمایت کنند . این امر به سلامت فردی , رفاه و روابط اجتماعی در عین کاهش بار مراقبتی کمک می‌کند . "

نکاتی برای غلبه بر حافظه ضعیف آینده

دفعه بعد که دوست دارید یک پیمانه شیر از مغازه در راه خود بردارید صبر کنید تا متوجه شوید که فراموش کرده‌اید آن را انجام دهید . در عوض , عملی را که دوست دارید به خاطر داشته باشید , بازسازی کنید و وانمود کنید که واقعا ً این کار را انجام می‌دهید , تا جایی که ممکن است جزئیات بیشتری داشته باشید. این امر ممکن است احساس خامی برای شروع داشته باشد, اما به عنوان یک تکنیک بهینه برای افزایش حافظه آینده شناخته شده‌است . می‌تواند اثرات درازمدتی داشته باشد و حتی برای افراد دارای اختلال شناختی نیز کار کند . بازیگری کلیدی است . "

نوشیدن طولانی‌مدت و نوشیدن سنگین ممکن است ریسک جنون را افزایش دهد

اما سازوکارهای اساسی در این دو گروه تفاوت دارد.

منبع :

bmj

خلاصه :

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که افرادی که از الکل پرهیز می‌کنند یا بیش از ۳۶ واحد در هفته مصرف می‌کنند در معرض خطر ابتلا به جنون قرار دارند .

افرادی که از الکل پرهیز می‌کنند و یا مصرف بیش از ۳۶ واحد در هفته در طول دوره میانسالی ( میانسالی ) در خطر ابتلا به جنون قرار دارند , امروز در bmj تحصیل می‌کنند .

با این حال , سازوکارهای اساسی احتمالا ً در دو گروه متفاوت هستند .

همانطور که مردم بیشتر عمر می‌کنند , انتظار می‌رود که عددی که با جنون زندگی می‌کند سه برابر شود . بنابراین درک تاثیر مصرف الکل بر پیامدهای سالمندی اهمیت دارد .

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که نوشیدن ملایم با خطر زوال عقل همراه است در حالی که هر دو الکل و نوشیدن سنگین با خطر جنون همراه هستند . اما شواهد بسیار قطعی است و دلایل آن نامشخص باقی می‌ماند .

بنابراین تیمی از محققان از موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه ( موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه ) مستقر در فرانسه و در انگلستان برای بررسی ارتباط بین مصرف الکل و خطر زوال عقل در سنین پایین استفاده کردند . آن‌ها همچنین بررسی کردند که آیا بیماری آلزایمر ( گروهی از بیماری‌ها شامل سکته مغزی, بیماری عروق کرونر و دیابت ) بر این ارتباط موثر است .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...