روانشناسی

روانشناسی

اغلب مطالعات بیماری آلزایمر از روش‌های مصنوعی برای تخمین شرایط در مغز بیمار آلزایمری استفاده می‌کنند . تعداد کمی از محققان از روش استخراج dna استخراج‌شده از مغز انسان استفاده کرده‌اند . در مطالعه منتشرشده در ماه آوریل , والش و همکارانش یک پروتکل استخراج بسیار ملایم برای آماده‌سازی نمونه‌ها از افراد مبتلا به آلزایمر ارائه کردند . این تیم کشف کرد که در عصاره‌های استخراج‌شده از نفت خام بسیار فراوان‌تر است , اما قسمت عمده آن بی‌ضرر است . در مقابل , مقادیر کمتری با روش ملایم‌تر به دست آمد , اما در این مورد بیشتر نمونه‌ها سمی بودند .

در مطالعه دوم که در ماه جولای در ارتباط با طبیعت منتشر شد , والش و همکارانش یک آزمون غربالگری را برای پیدا کردن داروهای بالقوه برای هدف قرار دادن اشکال سمیت تنفسی توسعه دادند . این تکنیک جدید از عصاره نمونه‌های مغز بیماران مبتلا به آلزایمر و تصویربرداری زنده سلول‌های بنیادی مشتق از سلول‌های بنیادی مغز گرفته تا یافتن روش‌های درمانی امیدوار کننده استفاده می‌کند . گزارش تیم در مورد c - ۲۲ : یک آنتی‌بادی ضد ویروس که آن‌ها کشف کرده‌اند می‌توانند در برابر اشکال سمی آمیلوئید بتا تری نسبت به درمان بیماری آلزایمر پیشرفته در حال حاضر در آزمایش‌های بالینی محافظت کنند .

والش گفت : " ما پیش‌بینی می‌کنیم که این تکنیک غربالگری اولیه در جستجو برای شناسایی درمان‌های موثرتر در آینده مفید خواهد بود . "

آیا دانشمندان می‌توانند از سلول‌های خزه بسته‌ای برای درمان بیماری‌های مغزی استفاده کنند ?

منبع :

دانشگاه کارولینای شمالی

خلاصه :

دانشمندان نشان دادند که سلول‌های خزه بسته در هیپوکامپ سلول‌های بنیادی محلی را برای کنترل تولید نورون‌های جدید تنظیم می‌کنند , که برای یادگیری و حافظه عادی , پاسخ به استرس و تنظیم خلق‌وخو مهم است . این نورون زایی در مغز بزرگسالان در بسیاری از بیماری‌های شایع شامل آلزایمر , افسردگی , اضطراب , اسکیزوفرنی , آسیب مغزی و برخی اشکال صرع مختل شده‌است .

با توجه به مطالعه دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی در دانشکده پزشکی کارولینای شمالی , جمعیت کوچکی از سلول‌های مغز در اعماق مغز , تولید نورون‌های جدید را کنترل می‌کند و ممکن است در اختلالات مغزی شایع نقش داشته باشد .

دانشمندان , که کار خود را در نورون‌ها منتشر کردند , نشان دادند که " سلول‌های خزه بسته " در هیپوکامپ سلول‌های بنیادی محلی را برای کنترل تولید نورون‌های جدید تنظیم می‌کنند , که برای یادگیری و حافظه عادی , پاسخ به استرس و تنظیم خلق‌وخو مهم است . این نورون زایی در مغز بزرگسالان در بسیاری از بیماری‌های شایع شامل آلزایمر , افسردگی , اضطراب , اسکیزوفرنی , آسیب مغزی و برخی اشکال صرع مختل شده‌است . هدف قرار دادن سلول‌های خزه بسته برای معکوس کردن چنین اختلالاتی ممکن است یک استراتژی جدید برای درمان این شرایط ارائه دهد .

جان رید , استادیار بخش داروشناسی و عضو مرکز علوم اعصاب مرکزی گفت : " امید این است که ما حتی تعداد کمی از سلول‌های خزه بسته را برای بازسازی نورون زایی هیپوکامپ و عملکردهای مغز مربوطه دستکاری کنیم . "

سلول‌های خزه بسته نوعی نورون هستند و در بخشی از هیپوکامپ به نام شکنج دندانه‌ای , جایی که سلول‌های بنیادی عصبی نیز در آن زندگی می‌کنند , زندگی می‌کنند . این سلول‌های خزه بسته - - و فیبرهای عصبی که سیگنال‌های شیمیایی مختلفی را به آن‌ها وارد می‌کنند - نام خود را به دست آورده‌اند چون نقاط اتصال چندگانه آن‌ها ظاهر پوشیده از خزه را به آن‌ها می‌دهند . وظایف دقیق آن‌ها مدت‌ها است که مورد بحث قرار گرفته‌اند , زیرا تمایز از دیگر سلول‌های مغز آسان نیست . اما سلول‌های خزه بسته برای یادگیری و حافظه و حساس به تنش‌ها شناخته شده‌اند . برای مثال , آن‌ها به سرعت می‌میرند , برای مثال , تحت شرایط کم اکسیژن سکته یا حمله قلبی , یا زمانی که تشنج در صرع لب گیجگاهی رخ می‌دهد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...