روانشناسی

روانشناسی

گاهی اوقات ، یک روش جدید برای نگاه کردن به چیزی می‌تواند یک دیدگاه کاملا ً جدید را روشن کند .

با استفاده از نوع متفاوتی از تصویرسازی MRI ، محققان دانشگاه آیوا قبلا ً تفاوت‌های ناشناخته‌ای را در مغز بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی کشف کرده‌اند . به طور خاص ، این مطالعه که در روز ۶ ژانویه در نشریه روان‌پزشکی مولکولی منتشر شد ، تفاوت‌های موجود در مساله سفید مغز بیماران و در مخچه را آشکار کرد که ناحیه‌ای از مغز که قبلا ً با این اختلال مرتبط نبوده است. به طور شگفت‌انگیز ، تفاوت‌های cerebellar در بیمارانی که لیتیوم را می‌گرفتند وجود نداشت ، شایع‌ترین درمان مورد استفاده برای اختلال دو قطبی .

" به نظر می‌رسد که این تکنیک تصویرسازی به چیزهایی که قبلا ً به طور موثر تصویر نشده اند ، حساس باشد . بنابراین it's واقعا ً یک تصویر جدید و بینش جدید را به ترکیب و عملکرد مغز [ در بیماری دو قطبی ] ارائه می‌دهد .

اختلال دوقطبی حدود ۱ درصد از جمعیت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . با وجود این که نسبتا ً شایع است، دانشمندان درک خوبی از چیزی که این وضعیت روانی را ایجاد می‌کند ندارند ، که با تغییر ناگهانی حالت از حالت عادی به افسردگی و یا " حالت روحی " دیوانه‌وار " مشخص می‌شود .

این مطالعه ۱۵ بیمار مبتلا به اختلال دو قطبی و ۲۵ فرد کنترل با سن و جنسیت را مورد بررسی قرار داد . بیماران دو قطبی همگی در حالت روحی نرمال ( euthymic ) در طول مطالعه بودند .

تیم رابط کاربر مغز شرکت کنندگان را با استفاده از یک رویکرد MRI که به عنوان نگاشت ۱ T۱ با رزولوشن بالا شناخته می‌شود ، تصویر می‌کند ، که به محصولات جانبی خاص متابولیسم سلول از جمله میزان گلوکز و اسیدیته در مغز حساس است . در مقایسه با مغز افراد بدون اختلال دو قطبی ، محققین دریافتند که سیگنال MRI در ماده سفید مغزی و منطقه cerebellar بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی بالا رفته‌است . این سیگنال بالا ممکن است به دلیل کاهش PH و یا کاهش غلظت گلوکز باشد - - هر دو عامل بر متابولیسم سلول تاثیر می‌گذارند .

تحقیقات پیشین نشان داده‌است که متابولیسم سلولی غیر عادی ممکن است در اختلال دو قطبی نقش داشته باشد. با این حال ، بررسی اختلالات متابولیک در مغز به دلیل فقدان ابزارهای تصویربرداری مناسب متوقف شده‌است . روش‌های موجود کند ، تفکیک پذیری پایین و نیاز به محققان برای شناسایی منطقه مورد نظر در ابتدای این مطالعه است . در مقابل ، رویکرد تصویربرداری جدید می‌تواند به سرعت تصویر رزولوشن بالا را از کل مغز بدست آورد . این مطالعه اولین بار است که این تکنیک MRI برای بررسی بیماری‌های روانی مورد استفاده قرار گرفته‌است .

کیسی جانسون ، PhD ، محقق postdoctoral UI و مولف اول این مطالعه می‌گوید که یکی از دلایلی که محققان didn't می‌دانند که مخچه ممکن است در اختلال دو قطبی مهم باشد ، این است که هیچ‌کس برای نگاه کردن به آنجا انتخاب نمی‌کند .

" مطالعه ما اساسا ً اکتشافی بود . او می‌افزاید : " ما می‌دانیم که چه چیزی پیدا می‌کنیم . اکثر تحقیقات اختلال دوقطبی ، تفاوت‌هایی را در ناحیه قدامی مغز یافته‌اند . ما تفاوت‌های اصلی را در مخچه پیدا کردیم ، که ناحیه‌ای است که پیش از این در ادبیات دو قطبی برجسته شده‌است ."

با تشویق یافتن ، جانسون و Wemmie جستجوی گسترده ادبیات علمی را بر اختلال دو قطبی انجام دادند و شروع به یافتن تکه‌هایی از شواهدی کردند که نشان می‌داد مخچه به طور غیر عادی در اختلال دو قطبی عمل می‌کند و لیتیوم ممکن است به طور بالقوه مخچه را هدف قرار داده و سطح گلوکز را در این منطقه مغزی تغییر دهد .

جانسون می‌گوید : " مقاله ما با این روش جدید شروع می‌کند که همه این مدارک را برای اولین بار به همراه بیاورد . "

Wemmie امیدوار است که بینش جدید ارایه‌شده توسط تصویربرداری T۱ ، می‌تواند به اصلاح درک اختلالات مربوط به بیماری دو قطبی کمک کند و منجر به روش‌های بهتر تشخیص و درمان این مساله شود .

با اینکه لیتیوم می‌تواند حالتی موثر و موثر برای افراد با اختلال دوقطبی باشد ، اثرات جانبی ناخوشایند متعددی را برای بیماران ایجاد می‌کند .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...