روانشناسی

روانشناسی

شخصیت دونالد ترامپ می‌تواند اندازه امپراتوری مالی اش باشد , اما این بدان معنا نیست که او تصویر سلامت روانی است . در مورد عزت‌نفس افرادی که از چک حقوقی و یا بی‌کار زندگی می‌کنند نیز می‌توان گفت . تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا , برکلی بر این مساله تاکید دارد .

محققان uc برکلی احساسات خود را به مانند اختلال دو قطبی , اختلال شخصیت خودشیفته , اضطراب و افسردگی مرتبط دانسته و شواهد بیشتری ارائه می‌دهند مبنی بر اینکه شکاف فزاینده بین فقیر و فقیر می‌تواند برای سلامت شما بد باشد .

یان جانسون , روانشناس دانشگاه برکلی و نویسنده ارشد این مطالعه که در مجله روانشناسی و روان‌درمانی به چاپ رسید , گفت : " ما متوجه شدیم که در نظر گرفتن انگیزه برای دنبال کردن قدرت مهم است . "

در مطالعه‌ای که بیش از دو مرد و زن جوان در دانشگاه برکلی داشتند , محققان به این نتیجه رسیدند که وضعیت اجتماعی درک شده - - یا فقدان آن - - در قلب طیف وسیعی از بیماری‌های روانی قرار دارد . این یافته‌ها یک مورد قوی را برای ارزیابی چنین ویژگی‌هایی به عنوان " آرزوی ظالم ", " ناراحتی با رهبری " و " غرور ملی " برای درک بهتر شدن, تشکیل می‌دهند .

جانسون گفت : " افرادی که مستعد افسردگی یا اضطراب هستند احساس غرور و غرور را در موفقیت‌های خود و احساس ناچیز قدرت ابراز می‌کنند . " در مقابل , افراد مبتلا به شیدایی تمایل به گزارش سطوح بالای غرور و تاکید بر پی‌گیری قدرت با وجود هزینه‌های بین فردی داشتند . "

الیوت و همکارانش , الیوت تانگ , از دانشگاه میامی و استفان چن از کالج ولزلی , در این باره که شرکت کنندگان در سلسله‌مراتب اجتماعی جای خود را در سلسله‌مراتب اجتماعی ارزیابی کرده و به ترویج هم‌کاری و اجتناب از درگیری و پرخاش می‌پردازند , نگاهی انداختند . این مفهوم ریشه در اصل تکاملی دارد که پستانداران چیره دسترسی آسان‌تر به منابع برای موفقیت تولید مثل و بقای گونه‌ها دارند .

مطالعات نشان داده‌اند که احساس ناتوانی و ناتوانی سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند و باعث می‌شود که فرد در برابر بیماری‌های جسمی و روانی آسیب‌پذیرتر شود . در مقابل , حس قوی قدرت در میان رفتارهای مرتبط با اختلال دو قطبی و اختلال شخصیت خودشیفته است , که می‌تواند هم شخصی و هم از نظر اجتماعی خورنده باشد .

مطالعات اخیر نشان داده‌است که افرادی که در کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند با بالاترین سطح نابرابری درآمد , سه برابر احتمال ابتلا به اختلالات افسردگی و اضطراب نسبت به همتایان خود هستند . نتایج مشابهی در یک مقایسه دولتی از درآمد و بیماری روانی در ایالات‌متحده یافت شد .

برای مطالعه اخیر , جوانان و مردان جوان , وضعیت اجتماعی خود را , تمایل به علایم افسردگی , افسردگی یا اضطراب , برای رسیدن به قدرت , راحتی با رهبری و درجه غرور , در میان تدابیر دیگر رتبه‌بندی کردند .

در یک مطالعه , آن‌ها به دو نوع غرور متمایز مورد سنجش قرار گرفتند : " غرور اصیل " که بر پایه دستاوردهای خاص استوار است و با رفتارهای مثبت اجتماعی و عزت‌نفس سالم مرتبط است ; و " غرور و غرور " که به عنوان بیش اطمینانی شناخته می‌شود , با پرخاشگری , خصومت و مهارت‌های بین فردی ضعیف همبستگی دارد .

و در یک آزمون برای تمایلات ضد افسردگی , یک اختلال خلق دیوانه‌وار , شرکت کنندگان رتبه‌بندی کردند که چه شدت موافق یا مخالف این اظهارات هستند . " من اغلب احساس انرژی و خوش بینی می‌کنم که احساس می‌کنم می‌توانم از هر کسی در هر چیزی بهتر عمل کنم , " یا " ترجیح می‌دهم یک موفقیت معمولی در زندگی باشم تا یک شکست تماشایی . "

به طور کلی نتایج همبستگی قوی بین بالایی و پایینی قدرت درک شده و اختلالات خلقی را نشان داد .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...