روانشناسی

روانشناسی

زنانی که اختلال دو قطبی دارند در ۵۰ درصد خطر انتقال نوزادان preterm را دارند.

مبدا :

بیمارستان کالج Women's

خلاصه :

براساس یک مطالعه جدید ، زنانی که قبلا ً برای اختلال دو قطبی بستری شده‌اند تقریبا ً دو برابر نسبت به زنان بدون سابقه بیماری ذهنی هستند .

براساس یک مطالعه جدید از سوی محققان در بیمارستان کالج Women's و موسسه علوم ارزیابی بالینی ( ICES ) زنانی که قبلا ً برای اختلال دو قطبی بستری شده‌اند تقریبا ً دو برابر نسبت به زنان بدون سابقه بیماری ذهنی هستند .

این مطالعه که امروز در ژورنال آمریکایی of و Gynecology منتشر شد نشان می‌دهد که زنان باردار مبتلا به اختلال دوقطبی در خطر بزرگ داشتن کودکان نارس و مشکلات جدی دیگر قرار دارند . در حالی که این مطالعه دلایلی که منجر به این یافته‌ها شد را مورد بررسی قرار نداد ، محققان پیشنهاد کردند که زنان می‌توانند با تغییر سبک زندگی و عوامل رفتاری ، ریسک را به نوزادان خود کاهش دهند .

دکتر سیمون Vigod ، مولف اصلی این مطالعه ، روان‌پزشک در بیمارستان کالج Women's و دانشمند در ICES ، گفت : " اختلال دوقطبی ، ششمین عامل مهم معلولیت در میان زنان در سن باروری است و در عین حال به ما درباره نحوه تضمین بهترین نتایج ممکن برای مادران و نوزادان توضیح می‌دهد .

در این تحقیق ، محققان به بررسی سوابق بهداشتی زنانی پرداختند که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ یک نوزاد را تحویل دادند . محققان در مقایسه با زنانی که پیش از این به خاطر اختلال دوقطبی و اختلال افسردگی عمده در جامعه عمومی بستری بودند را مورد مقایسه قرار دادند . آن‌ها دریافتند :

زنانی که اختلال دو قطبی داشتند ، دو برابر زنان بدون سابقه بیماری روانی بودند .

نوزادانی که با اختلال دو قطبی به دنیا می‌آمدند به احتمال زیاد برای سن باروری خود بزرگ بودند ، در مقایسه با کودکانی که با افسردگی به دنیا آمده بودند و به احتمال زیاد برای سن باروری شان کوچک به دنیا می‌آمدند .

نوزادانی که با اختلال دوقطبی متولد می‌شوند بیشتر احتمال دارد که نرخ‌های بالاتری از ناهنجاری‌های مادرزادی و مشکلات دیگر داشته باشند .

نوزادانی که با اختلال دوقطبی متولد می‌شوند احتمال بیشتری دارد که در ۲۸ روز مرخص شدن به بیمارستان منتقل شوند .

دکتر Vigod افزود : " در حالی که ما علت دقیق تولد preterm و پیامدهای منفی دیگر را می‌دانیم ، ما می‌دانیم که علایم سلامتی ذهنی می‌توانند ترشح هورمون‌های استرس را که می‌توانند منجر به تولد نوزاد شوند را افزایش دهند .

او اشاره کرد که به طور دقیق‌تر ، داروهای روانی ، ژنتیک ، بهداشت و سبک زندگی - از جمله وضعیت ضعیف اجتماعی - اقتصادی ، فقدان ورزش و چاقی ، تغذیه ضعیف و سیگار - می‌تواند نقش بازی کند .

کشف اختلال دوقطبی در سطح نانو

مبدا :

دانشگاه Northwestern

خلاصه :

محققان گزارش می‌دهند که یک کشف بزرگ به توضیح چگونگی تاثیر اختلال دو قطبی بر مغز کمک می‌کند و می‌تواند یک روز منجر به درمان‌های دارویی جدید برای درمان بیماری‌های روانی شود .

یک کشف با سایز نانو از سوی دانشمندان Northwestern ® به توضیح چگونگی تاثیر اختلال دو قطبی بر مغز کمک می‌کند و می‌تواند یک روز منجر به درمان‌های دارویی جدید برای درمان بیماری‌های روانی شود .

دانشمندان از یک روش تصویربرداری با وضوح جدید استفاده کردند - - همان روش که با جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۱۴ در شیمی به رسمیت شناخته شد - - به بافت مغز از موش‌ها با رفتارهای دو قطبی تبدیل شد . در سیناپس‌ها ( که ارتباط بین سلول‌های مغز رخ می‌دهد ) ، آن‌ها ساختارهای ریز " nanodomain " را با سطوح متمرکز of کشف کردند - - ژن به شدت مرتبط با خطر اختلال دوقطبی است . ANK۳ برای پروتیین ankyrin - G کدگذاری می‌شود .

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...