روانشناسی

روانشناسی

Naslund و همکارانش متوجه شدند که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی شدید از یوتیوب برای احساس تنهایی و یافتن امید ، حمایت و دفاع از یکدیگر و به اشتراک گذاشتن داستان‌های شخصی و استراتژی‌هایی برای مقابله با چالش‌های روز به روز استفاده می‌کنند . آن‌ها همچنین به دنبال یادگیری از تجربیات دیگران در مورد استفاده از داروها و مراقبت از بهداشت روانی بودند .

محققان گفتند : " این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا بر ترس‌ها در ارتباط با زندگی با بیماری‌های روانی غلبه کنند ، و همچنین حس اجتماعی بین این افراد ایجاد می‌کند . "

بیماری‌های حاد ذهنی مثل اسکیزوفرنی ، اختلال schizoaffective و اختلال دوقطبی در بین علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان هستند . این بیماری‌های روانی جدی نیز با بسیاری از ننگ و تبعیض در ارتباط هستند .

محققان از روشی به نام قوم شناختی آنلاین برای تجزیه و تحلیل بخش n = ۳، ۰۴۴ که در ۱۹ ویدیو آپلود شده توسط افرادی که خود را به عنوان مبتلا به اسکیزوفرنی ، اختلال schizoaffective یا اختلال دوقطبی معرفی کرده‌اند ، استفاده کردند . سپس از روش‌های کیفی برای تجزیه و تحلیل نظرات و پیدا کردن موضوعات مشترک در داده‌ها استفاده کردند .

Naslund گفت : " آنچه که مهم است این است که یافته‌های ما با این که چگونه حمایت همتا در تحقیقات و تحقیقات سلامت ذهنی مورد بررسی قرار می‌گیرد ، سازگار است ، که نشان می‌دهد که یوتیوب یا دیگر وب سایت‌های ارتباط جمعی ممکن است به گسترش دسترسی به فعالیت‌های حمایت از همسالان غیر رسمی بین افراد مبتلا به یک بیماری روانی شدید کمک کنند ."

با این حال ، این تحقیق دارای محدودیت‌هایی است ، با این حال ، در آن کار اکتشافی بود " بنابراین ، برای ما امکان نداشت که مشخص کنیم که آیا یوتیوب می‌تواند مزایای حمایت از همتای خود را به یک جامعه وسیع‌تر از افراد مبتلا به بیماری‌های روانی شدید ارائه کند ."

اختلال ژنتیکی نادر در برابر اختلال دو قطبی

مبدا :

دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست

خلاصه :

گروهی از دانشمندان نشان داده‌اند که یک dwarfism ژنتیکی نادر به نام الیس ون - Creveld در برابر اختلال دو قطبی محافظت می‌کند . با توجه به این کشف ، آن‌ها شناسایی کرده‌اند که احتمالا ً یک مسیر ژنتیکی مهم در اختلال دو قطبی است ، پیشرفتی که می‌تواند منجر به داروهای بهتر برای درمان اختلال عاطفی قطبی و نیز افسردگی و دیگر اختلالات خلقی مرتبط شود .

گروهی از دانشمندان به رهبری محققانی در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست ( UMMS ) و دانشکده پزشکی دانشگاه میلر ( UMMSM ) شناسایی کرده‌اند که احتمالا ً یک مسیر ژنتیکی مهم در اختلال اختلال دوقطبی ( اختلال افسردگی روحی ) است که می‌تواند منجر به داروهای بهتر برای درمان اختلال عاطفی دو قطبی و نیز افسردگی و دیگر اختلالات خلقی مرتبط شود .

یافته‌های جدید که این هفته بصورت آنلاین در مورد روانشناسی مولکولی منتشر شد نشان می‌دهد که یک سندرم ژنتیکی نادر به نام الیس ون - ( EvC ) در مقابل اختلال عاطفی دو قطبی محافظت می‌کند . این کشف به خاطر چند دهه انجام تحقیقات انتقالی در تعداد کمی از خانواده‌های Amish Amish پنسیلوانیا با شیوع بالای هر دو بیماری انجام شد . چهل سال تحقیق مستند در طول چندین نسل نشان داد که هیچ فردی با اختلال دو قطبی گزارش نشده است .

ادوارد سوم ، متخصص اعصاب و متخصص ژنتیک ، گفت : " هیچ‌کس شک ندارد که اختلال اثر دو قطبی دارای یک اختلال مهم، بیماری و ژنتیکی باشد . " در جستجوی ما برای ایجاد اختلال عاطفی دو قطبی ، این یک اکتشاف نمونه در حال تغییر است که می‌تواند منجر به درمان بهتر شود ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...