روانشناسی

روانشناسی

دانشمندان از یک روش تصویربرداری با وضوح جدید استفاده کردند - - همان روش که با جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۱۴ در شیمی به رسمیت شناخته شد - - به بافت مغز از موش‌ها با رفتارهای دو قطبی تبدیل شد . در سیناپس‌ها ( که ارتباط بین سلول‌های مغز رخ می‌دهد ) ، آن‌ها ساختارهای ریز " nanodomain " را با سطوح متمرکز of کشف کردند - - ژن به شدت مرتبط با خطر اختلال دوقطبی است . ANK۳ برای پروتیین ankyrin - G کدگذاری می‌شود .

دانشمند علوم پزشکی Northwestern ، پیتر Penzes ، نویسنده مرتبط این مقاله می‌گوید : " ما می‌دانستیم که G - G نقش مهمی در اختلال دوقطبی بازی می‌کند و ما می‌دانیم که چگونه این ژن در ساختارهای nanodomain در سیناپس‌ها شکل گرفت و ما تصمیم گرفتیم که این ساختارها رفتار سیناپس‌ها را کنترل یا قانونمند سازند ."

Penzes استاد فیزیولوژی و روانشناسی و علوم رفتاری در دانشکده داروسازی دانشگاه Northwestern of است . این نتایج در روز ۲۲ اکتبر در روزنامه Neuron به چاپ رسید .

موارد دارای پروفایل بالا از جمله " کاترین زتا جونز" (کاترین زتا جونز ) و " جسی جکسون " ( جسی جکسون جونیور ) است . به اختلال دوقطبی توجه کرده‌اند . این بیماری موجب تغییرات غیرعادی در حالت روحی ، انرژی ، سطح فعالیت و توانایی انجام وظایف روزمره می‌شود . حدود ۳ درصد از آمریکایی‌ها علائم اختلال دو قطبی را تجربه کرده‌اند و هیچ درمانی وجود ندارد .

مطالعات ژنتیکی در مقیاس بزرگ اخیر نشان داده‌اند که ژن‌ها می‌توانند به خطر بیماری همراه با استرس و دیگر عوامل محیطی کمک کنند . با این حال ، این که چگونه این ژن‌های خطر بر مغز تاثیر می‌گذارند ، مشخص نیست .

این اولین باری است که هر ژن خطر روانی در چنین سطح تفکیک پذیری مورد تحلیل قرار گرفته‌است . همانطور که در این مقاله توضیح داده شد ، Penzes از میکروسکوپ برقی ساخت یافته نیکون استفاده کرد تا یک مدل موشی از اختلال دوقطبی را مطالعه کند. میکروسکوپ قدرت تفکیک تا ۱۱۵ نانومتر را درک می‌کند . برای قرار دادن این اندازه در پرسپکتیو ، یک نانومتر یک دهم یک میکرون است ، و چند میکرون در یک اینچ وجود دارد . تعداد کمی از این میکروسکوپ در سراسر جهان وجود دارند .

Penzes گفت : " اطلاعات مهمی در مورد ژن‌ها و بیماری‌هایی وجود دارد که تنها در این سطح از تفکیک دیده می‌شوند .

چارچوب بیولوژیکی ارایه‌شده در این مقاله می‌تواند در مطالعات انسانی اختلال دوقطبی در آینده ، با هدف توسعه رویکردهای درمانی برای هدف قرار دادن این ژن‌ها مورد استفاده قرار گیرد .

YouTube به عنوان حمایت همتا برای بیماری‌های شدید روانی

مبدا :

دانشکده پزشکی Geisel در دارتموث

خلاصه :

محققان گزارش می‌دهند که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی شدید مانند اسکیزوفرنی ، اختلال schizoaffective یا اختلال دو قطبی از وب سایت رسانه‌های اجتماعی عمومی مانند یوتیوب برای ارائه و دریافت کمک به طور طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

محققان دارتموث در نشریه PLOS شماره یک گزارش می‌دهند که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی شدید مانند اسکیزوفرنی ، اختلال schizoaffective یا اختلال دو قطبی از وب سایت محبوب رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب برای ارائه و دریافت کمک به طور طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

جان Naslund ، یک دانشجوی دکترای سیاست بهداشتی در موسسه سیاست بهداشت در دارتموث ، گفت : " آنچه که ما در مورد یافته‌های خود تعجب‌آور یافتیم این بود که افراد مبتلا به بیماری‌های روانی شدید در وب سایت رسانه‌های اجتماعی عمومی مانند یوتیوب در مورد خطرات به اشتراک گذاشتن علنی تجربیات بیماری شخصی خود نگران نبودند ، زیرا آن‌ها واقعا ً می‌خواستند به دیگران با مشکلات بهداشت روانی مشابه کمک کنند ."

منبع سایت علم روز

نویسنده مطلب: فهیمه فهیمه

فهیمه فهیمه

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...